قیمت نخودچی خام بدون نمک ایرانی با تخفیف بالا از فروشگاه های معتبر

همانطور که می دانید امروزه افراد جامعه به خصوص مادران نگران سلامتی خانواده و کودکان خود هستند و سعی می کنند در تغذیه آن ها از مواد غذایی سالم و مغذی استفاده کنند تا سلامتی افراد جامعه حفظ شود، همچنین از بروز بیماری هایی که امروزه بسیار شایع شده است جلوگیری شود برای مثال بیماری های فشار خون و بیماری های قلبی، چاقی و اضافه وزن مخصوصا در کودکان، دیابت و غیره. یکی از این خوراکی های خوشمزه و مفید دسته خشکبار هستند که حتی در هرم غذایی جامعه قرار دارد که دلیل بر اهمیت بالای آن می باشد. یکی از انواع خشکبار، نخودچی خام است که در ادامه بیشتر درباره آن و خواصش صحبت خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت نخودچی خام بدون نمک ایرانی با تخفیف بالا از فروشگاه های معتبر

قیمت نخودچی خام

قیمت نخودچی خام گفتیم که خشکبار از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است و از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند برای مثال: انواع برگه میوه تازه، خرما، توت خشک، نخودچی وغیره. خشکبار همانطور که از اسمش مشخص است حاصل از خشک کردن محصول و میوه تازه است که دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد از قبیل:

  • خشک کردن باعث می شود که آب داخل محصول خارج شده و عمر ماندگاری بالاتری داشته شد و حتی می توان در فصل های غیر فصل برداشت نیز وجود داشته باشد.
  • فساد پذیر نیست و در کوتاه مدت خراب نمی شود و می توان به عنوان میان وعده و تغذیه همراه با خود به محل کار یا حتی مدرسه ببرند.
  • خشکبار حجم کمتری دارند و از لحاظ انبار داری نیز بسیار به صرفه است.

وقتی اسم نخودچی می آید امکانش است آن را با نخود فرنگی اشتباه بگیرید. نخود فرنگی بسیار بافت سفت دارد و معمولا در آشپزی و در غذاهایی مثل آبگوشت، آش و غیره استفاده می شود. این نوع نخود قابل خوردن نیست و فقط باید آن را پخته مصرف کرد. نخود از آن دسته مواد غذایی هستند که در طب سنتی بسیار کاربرد دارند و مشاوران و پزشکان طب سنتی توصیه فراوان بر مصرف نخودچی به طور روزانه دارند.

نخودچی از آن دسته گیاهان یک ساله است یعنی در یک سال کاشته و در همان سال یه بار می نشیند و برداشت آن در همان سال صورت می گیرد. گیاهانی با قد و ارتفاع کم و دارای برگ هایی کوچک و حالت زبر و خشن دارند. نخود ها داخل غلافی سبز رنگ قرار دارند که از شاخه ها آویزان هستند و اغلب داخل هر غلاف یک الی دو نخود وجود دارد، فصل برداشت نخود در اواخر فصل بهار و اوایل فصل تابستان صورت می گیرد.

به طور کلی نخودچی را همراه با آجیل و یا همراه با کشمش می شناسیم که اغلب با نمک تفت داده شده اند و مزه شور و دل چسبی دارد، از دیگر کاربرد های نخودچی آرد کردن آن است که ازز آرد نخودچی برای تهیه شیرینی های مختلفی مثل شیرینی نخودی استفاده می شود.

نخود چیده شده از گیاه، به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول بعد از چیدن باید از داخل غلاف جدا، و از آلودگی هایی مثل خاک و شاخه های خشک شده پاکسازی شوند. سپس باید به نخود ها زمان می دهند تا نخود ها خشک شوند و مصارف گوناگونی دارد از جمله می توان از این نوع نخود، لپه نیز تولید کرد.

دسته دوم نخودها بعد از چیدن بلافاصله نخود های تازه را همراه با آب می پزند تا کاملا پخته شود و دارای بافت نرم و قابل خوردن شود سپس نخود ها را آب کش و خشک می کنند. سپس داخل ظرف مورد نظر (سینی فر یا ماهیتابه) کمی روغن و نمک و ادویه مخصوص می ریزیم و نخود ها را اضافه می کنیم تا با حرارتتفت بخورد. بعد از مدت 10 الی 15 دقیقه نخود ها را هم می ززنیم تا طرف دیگر نخود نیز تفت بخورد. اگر هنگام تفت دادن نخود صداهایی مثل ترکیدن داد نگران نباشید زیرا صدای تیکه شدن برخی از نخود ها می باشد.

برای تهیه نخودچی خام اما مرحله آخر گفته شده لازم نیست و فقط نخود ها را آبپز می کنیم ولی نیاز به تفت دادن و نمک زدن نداردو باید به این نکته نیز توجه کرد که بعد از پختن اغلب پوسته های نخود جدا می شود که بهتر است جدا شود تا بر کیفیت خوب محصول اثر بگذارد. نخودچی دارای خواص فراوانی می باشد که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

  • نخودچی سرشار از پروتئین است و برای کسانی که از پروتئین های گیاهی مثل گوشت استفاده نمی کند بسیار جایگزین مناسبی است.
  • کلسیم موجود در نخودچی برای تقویت استخوان ها مخصوصا جلوگیری از پوکی استخوان در میان سالی اهمیت دارد.
  • نخودچی حاوی مقادیر زیادی فیبر است که برای تقویت دستگاه گوارش و جلوگیری از ایجاد یبوست خیلی کاربردی است.
  • توصیه می شود افراد دیابتی حتما از نخودچی استفاده کنند زیرا برای کنترل قند خون بسیار مفید است و می توان همراه با چایی و کشمش مصرف کرد.
  • اگر به دنبال کاهش وزن و رژیم غذایی هستید توصیه می شود که حتما در طول روز نخودچی مصرف کنند زیرا مدت زمان سیری را افزایش می دهد و از گرسنگی کاذب بین دو وعده جلوگیری می کند.
  • نخودچی برای سلامتی قلب و عروق بسیار کاربردی است زیرا باعث می شود که بدن کلسترول را جذب نکند و از مسدود کردن رگ ها جلوگیری کند.

نخودچی معمولا در هر آب و هوایی قادر به رشد است اما در استان هایی مثل خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس و غیره به صورت انبوه و صادراتی تولید و عرضه می شوند. به طوریکه اگر به شهر مشهد سفر کنید می توانید نخودچی را همراه با کشمش یا جداگانه به عنوان سوغات خریداری کنید.

تولیدکنندگان و کشاورزان سعی می کنند تا تولید خود را در زمینه کشت و پرورش نخودچی را با توجه به نیاز و تقاضای افراد افزایش دهند تا علاوه بر رفع نیاز مشتری نوعی درآمد زایی و کارآفرینی برای افراد بیکار جامعه فراهم می شود همچنین می توان به کشور های دیگر نیز صادر کرد و در زمینه صادرات غیر نفتی نیز پیشرفت چشم گیری داشت.

ما نیز در این سایت در تلاش هستیم تا محصولاتی را به شما معرفی کنیم که علاوه بر داشتن قیمت مناسب، از کیفیت عالی و مرغوب نیز برخوردار است. شما برای داشتن یک خرید مطمئن می توانست با همکاران و مشاوران ما در بخش پشتیبانی در تماس باشید تا از راهنمایی آن ها استفاده کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما