پرتقال خشک بدون پوست با ارزش غذایی بالا و خواص بی نظیر دارویی آن

پرتقال خشک یکی از بهترین تنقلات می باشد که کودکان تمایل بالایی برای مصرف آن دارند. پرتقال خشک بدون پوست با ارزش غذایی بالا و خواص بی نظیر دارویی آن، مورد استقبال پزشکان طب سنتی و همچنین پزشکان نوین قرار گرفته است و مصرف آن را به صورت مداوم توصیه می کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پرتقال خشک بدون پوست با ارزش غذایی بالا و خواص بی نظیر دارویی آن

پرتقال خشک بدون پوست

پرتقال خشک بدون پوست میوه های خشک طرفداران بسیار زیادی را در سراسر دنیا به سوی خود جذب نموده اند. در زمان گذشته نیز ایرانیان از روش های سنتی و خانگی برای خشک نمودن برخی از میوه ها استفاده می نموده اند. اما امروزه کارخانه های صنعتی بسیار زیاد ایجاد شده است و همچنین انواع میوه تابستانه و زمستانه را به روش‌های جدید و نوین خشک می کنند.

در روش خانگی عموما از حرارت مستقیم آفتاب برای خشک شدن میوه استفاده می کنند. اما در کارخانه ها از بهترین دستگاه های صنعتی تمام خودکار و همچنین سالن های سرپوشیده در فرایند تولید میوه خشک استفاده می کنند. تمامی مراحل تولید میوه پرتقال خشک بدون پوست در این شرکت تحت نظر کارشناسان تغذیه و همچنین نیروهای ماهر می باشد.

پرتقال خشک همانند میوه تازه خواص دارویی و درمانی بالایی دارد و مهم ترین ویژگی آن هضم آسان می باشد و این موضوع سبب شده است که سالمندان و کودکان تمایل بالایی برای مصرف پرتقال خشک داشته باشند‌.

از جمله مهمترین خواص پرتقال خشک بدون پوست می‌توان به آنتی اکسیدان بالا اشاره نمود. آنتی اکسیدان ها تاثیر عالی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان نیز دارند و این موضوع سبب شده است که از پرتقال خشک، به عنوان ماده ای ضد سرطان زا نیز یاد بشود.

همان‌ طور که می‌دانید سرطان پروستات در میان آقایان و همچنین سرطان سینه در میان زنان بسیار شایع شده است و البته برای درمان این بیماری فرد باید زمان بسیار طولانی را صرف نماید و در برخی از موارد دیده شده است که با گذشت یک سال هنوز فرد نتوانسته بیماری سرطان را شکست دهد.

پزشکان اروپایی و آسیایی بر این باور هستند که پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار آسان تر از درمان این بیماری می باشد. عوامل ژنتیکی و همچنین نوع تغذیه ارتباط مستقیمی با ابتلا به بیماری سرطان نیز دارد. اگر شما تغذیه مناسبی داشته باشید می توانید قدرت ایمنی بدن خود را افزایش داده و همچنین از بیماری‌هایی مانند سرطان جلوگیری کنید.

به طور کلی تکثیر سلول‌های سرطانی در طولانی مدت باعث ایجاد غده های سرطانی شده و همچنین برای خروج غده های سرطانی فرد باید شیمی درمانی به همراه عمل های جراحی بسیار سخت را انجام دهد.

آنتی اکسیدان موجود در پرتقال خشک به صورت مستقیم باعث تخریب دیواره سلول های سرطانی شده و همچنین مانع تشکیل غده های سرطانی در بدن نیز می شود. البته افرادی که در حال درمان بیماری سرطان می باشند نیز می‌توانند برای تسریع بهبود این بیماری از پرتقال خشک در میان وعده ها استفاده نمایند.

تناسب اندام و کاهش وزن برای تمامی گروه های سنی از جمله جوانان حائز اهمیت می باشد.‌ زیرا تناسب اندام تاثیر عالی بر افزایش اعتماد به نفس دارد و این موضوع توسط روانپزشکان و روانشناسان نیز تایید شده است‌.

جوانان برای کاهش وزن، به دنبال عمل های جراحی بسیار سخت می باشند و به دلیل بیهوشی های طولانی احتمال آسیب به دستگاه مغز افزایش می یابد. البته مصرف قرص و کپسول های شیمیایی نیز رایج شده است این کپسول ها با استفاده از مواد شیمیایی تولید شده و همین موضوع باعث می‌شود که عملکرد دستگاه کلیه و کبد نیز دوچندان بشود.

در برخی از موارد دیده شده که پس از کاهش وزن فرد دچار بیماری های کبدی و کلیوی می شود، البته نداشتن برنامه غذایی اصولی و استاندارد احتمال شل شدن پوست و ریزش مو را نیز به همراه دارد. پرتقال خشک از بهترین مواد غذایی طبیعی و ارگانیک بوده که شما می توانید برای کاهش وزن از آن استفاده نمایید.

پزشکان بر این باور هستند، که افزایش چربی ناحیه شکم ارتباط مستقیمی با بیماری قلبی نیز دارد از این رو کاهش وزن برای سالمندان نیز حائز اهمیت می باشد. تمامی گروه های سنی از جمله جوانان و سالمندان می توانند برای کاهش وزن، پرتقال خشک بدون پوست را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

پرتقال خشک دو ویژگی مهم و منحصر به فرد دارد. مصرف پرتقال خشک قبل از وعده های اصلی غذایی از جمله ناهار و شام باعث کاهش اشتهای کاذب شده بنابراین شما تمایل کمتری برای مصرف غذا خواهید داشت و همین موضوع باعث کمتر شدن جذب کالری بدن نیز می شود.

از سوی دیگر پرتقال خشک باعث افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن نیز می شود. هرچه متابولیسم بدن بیشتر باشد بنابراین چربی های بدن نیز به صورت یکنواخت از بین خواهد رفت. می توانید به راحتی با داشتن تغذیه اصولی و استاندارد در کمتر از سه ماه به خوبی وزن خود را کاهش دهید و از سوی دیگر، پرتقال خشک منبع خوبی از ویتامین های بالا و همچنین اسید فولیک می باشد از این رو پس از کاهش وزن از شل شدگی پوست صورت و همچنین ریزش مو نیز جلوگیری می کند.

بیماری دیابت نیز از جمله بیماری های شناخته شده در سراسر دنیا می باشد که به سه دسته تقسیم می شود و شامل دیابت نوع یک، دیابت نوع دو و همچنین دیابت بارداری است. مصرف مواد غذایی شیرین و همچنین نداشتن برنامه غذایی اصولی در طولانی مدت باعث کاهش عملکرد دستگاه پانکراس می شود و همین موضوع سبب اختلال در میزان قند خون انسولین می‌شود. پرتقال خشک به صورت مستقیم تاثیر خوبی بر تقویت دستگاه پانکراس دارد.

در برخی از موارد دیده شده است، که نوزاد در بدو تولد دچار بیماری دیابت است که این بیماری از مادر به جنین منتقل می شود، بنابراین تنظیم میزان قند خون زنان باردار بسیار مهم می باشد و پزشکان طب سنتی مصرف پرتقال خشک را به صورت مداوم و روزانه برای زنان باردار توصیه نموده اند و از این طریق شما می توانید سلامت خود و جنین را تضمین کنید‌.

پرتقال منبع انواع ویتامین است و همچنین به دلیل داشتن ویتامین c سبب پیشگیری از سرماخوردگی نیز می‌شود. زنان نمی توانند درطول بارداری از انواع آنتی بیوتیک استفاده کنند، زیرا احتمال سقط جنین افزایش خواهد یافت. بنابراین شما می‌توانید برای افزایش قدرت عملکرد سیستم دفاعی بدن از پرتقال خشک استفاده نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما