طرز تهیه توت خشک با کیفیت در فر بدون سیاه شدن با 3 روش در منزل

آماده کردن توت خشک خوشمزه در داخل فر خیلی مشکل نیست چون بیشتر اقدامات تنها توسط برنامه ریزی های دستگاه انجام می شوند. در اصل میوه های شسته شده در داخل این وسیله سالم می مانند و همچنین کیفیت آن ها به هیچ عنوان تغییر نمی کند. پس اگر تولیدات تازه را بدون گرد و خاک و با آب مرکبات حرارت دهید قطعا کیفیت خوبی پیدا می کنند و هرگز سیاه نمی شوند. در مجموع سه روش استاندارد وجود دارند که از طریق آن ها می توانید رطوبت میوه ها را کاملا تخلیه کنید. یعنی به کار بردن دستگاه هایی مانند فر برقی، غذاسازهای صنعتی و حتی استفاده از گرمای محیط خیلی نتیجه بخش می باشد زیرا با انتخاب آن ها بهترین تنقلات را در خانه تولید می کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه توت خشک با کیفیت در فر بدون سیاه شدن با 3 روش در منزل

طرز تهیه توت خشک

طرز تهیه توت خشک توت های زیبای ایرانی فقط در فصل خاصی می رویند و معمولا در آب و هوایی معتدل هم به درستی پرورش پیدا می کنند زیرا این تولیدات مانند بیشتر میوه ها نسبت به سرما حساس هستند. از سویی ظاهر اجناس کاملا منحصر به فرد است و نیز شیرینی آن ها متناسب با ذائقه افراد می باشد اما این طعم قندی برای دیابتی ها مشکل سار نیست. همچنین به خواص چنین کالاهایی توجه بیشتری داشته باشید چون منابع غذایی آن ها بسیار غنی هستند و از این نظر موجب رشد اندام های داخلی می شوند. نکته مهمی که در این زمینه می توانیم بیان کنیم این است که خوردنی ها بسیار آبدار هستند و به همین دلیل طول عمر زیادی ندارند یعنی همین نمونه های تازه پس از گذشت چند روز فاسد می شوند. پس برای جلوگیری از فاسد شدن این محصولات از روش خشک کردن استفاده کنید چون با این کار رطوبتی در میوه ها باقی نمی ماند و نیز آن ها تا چند ماه هم خراب نمی شوند. از طرفی نمونه های خشکیده اعلا سرشار از آهن می باشند که این منابع دارویی برای استخوان سازی بدن بسیار مفید هستند. بنابراین تولیدات موجود به عنوان مواد قندی سالم قابل مصرف می باشند که در طول روز و به هنگام گرسنگی خورده می شوند. از طرف حتما می دانید که با خوردن آن ها کالری خوبی را به دست می آورید و بدن خود را نیرومند می سازید.

در این رابطه شما هم برای این که از ارزش غذایی تنقلات بهره مند شوید و نیز در کل ایام سال دسترسی بهتری داشته باشید باید اقدام به خشک کردن میوه ها کنید. در این حالت برخی از روش ها خیلی وقت گیر هستند اما به طور کلی سایر الگوها زمان کمتری را تلف می کنند. در واقع استفاده از وضعیت آب و هوایی و دستگاه های پخت و پز از روش هایی رایج برای تهیه تنقلات ایرانی هستند چون اگر میوه ها در معرض گرمای مستقیم قرار بگیرد به سرعت رطوبت خود را از دست می دهند. در نتیجه باید یکی از این راهکارهای اصولی را مطابق با علاقه خود به کار بگیرید تا این که تنقلاتی بهداشتی و پاکیزه را درست نمایید و از مصرف آن ها شاد شوید. قبل از اقدامات اصلی این نکته را به ذهن داشته باشید که قرار دادن دائمی توت ها در برابر نور باعث سیاه شدن آن ها می شود و از این رو خواهید دید که پس از گذشت چند روز کیفیت تنقلات کاهش پیدا می کند. برای جلوگیری از این مسئله یا روش خشک کردن خود را به طور کلی تغییر دهید یا این که از ترفندهایی جالب برای ثابت ماندن رنگ خوردنی ها استفاده نمایید. اما اگر بخواهید که این روش ساده را به کار ببرید حتما از محلولی به نام آبلیمو هم یاری بگیرید چون این ماده اسیدی و بسیار ترش سریعا جلوی تیره شدن خوراکی ها را می گیرد.

به یاد داشته باشید حشرات و جوندگان کوچک نیز از دشمنان اصلی این میوه ها هستند که به سرعت آن ها را نابود می کنند پس برای جلوگیری از این اتفاق از سرپوش های سوراخ دار هم استفاده نمایید. در واقع وجود این پوشش‌ ها امری ضروری است چون آن ها هم اشعه های خورشیدی را از خود عبور می دهند و هم این که مانع از نفوذ آلودگی یا حضور حشره های کوچک می شوند. به عنوان نکته ای دیگر بدانید که میوه های خیس خورده سریعتر به عمل می آیند و خشک می شوند پس توجه داشته باشید که آن ها را حتماً چند روز در داخل آب سرد خیس نمایید. در مجموع این کار مهم چند روز طول می کشد ولی نیاز به توجه و مراقبت پی در پی دارد پس بد نیست که شما هم چنین شیوه ای را با نظر خود امتحان کنید. در کنار این راه حتما نگاهی به وسایل گرمایشی داخل منزل داشته باشید چون آن ها از بهترین امکانات برای آماده سازی تنقلات هستند. این ساخته های صنعتی همواره گرمای زیادی را از خود تولید می کنند و معمولا برای بالا بردن حرارت فضاها به کار می روند که در نتیجه برای خشک کردن میوه ها هم خیلی مناسب می باشند. به همین منظور اولا درجه گرمایشی وسایل را تنظیم کنید و سپس در قسمت بالایی آن ها فویل های آلومینیومی را به خوبی قرار دهید.

معمولا این حرارت مستقیم بر روی شکل میوه ها و آب داخلی آن ها تاثیر می گذارد و در فاصله چند روز شیره های موجود را به طور کامل بیرون می کشد. پس در این شرایط خوردنی ها خیلی چسبناک تر می گردند و حتی رنگ آن ها کدر می شود. از طرفی برای این که آب میوه ها به داخل شوفاژ، شومینه یا سایر دستگاه ها نفوذ نکند باید در زیر آن ها چند ورقه فویل بهداشتی قرار دهید. از سویی تولیدات چیده شده نباید چوب داشته باشند زیرا این چوب ها غیر قابل مصرف هستند و در نتیجه در هنگام مصرف تنقلات به گلو آسیب می رسانند. بنابراین یک روز بعد از چیدن میوه ها حتما شاخه های کوچک را جدا کنید تا این که به راحتی آن ها را بخورید و حتی لذت ببرید. همچنین زمان گرم کردن محصولات را هم با برنامه دقیقی تعیین کنید زیرا گرمای کم یا زیاد برای انجام این کار مناسب نیست. از سویی اشاره می کنیم هرچه توت ها با اندازه هایی درشت تر بسته بندی شوند و نیز شکل آن ها گوشتی باشد قطعا با قیمت های بیشتری ارائه می گردند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما