خواص توت خشک سفید و تاثیر شگفت انگیز درمانی آن برای سلامتی و زیبایی

توت سفید از میوه های فصل تابستان می باشد که طول عمر بسیار کوتاهی دارد. ایرانیان از زمان قدیم برای نگهداری طولانی مدت توت آن را خشک نموده و توت خشک مانند توت تازه خواص دارویی و درمانی بسیار بالایی دارد و همچنین در هرم غذایی جایگاه بسیار زیادی برای این محصول در نظر گرفته شده است. توت خشک منبع خوبی از آنتی اکسیدان بوده و همچنین خاصیت ضد سرطانی دارد‌ در ادامه مطلب می خواهیم به خواص توت خشک سفید و تاثیر شگفت انگیز درمانی آن برای سلامتی و زیبایی بپردازیم. اگر شما نیز توت خشک را در برنامه غذایی خود قرار دهید می توانید سبب تقویت عملکرد جسمانی خود بشوید و یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروسی و باکتری در فصل پاییز و زمستان میباشد

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص توت خشک سفید و تاثیر شگفت انگیز درمانی آن برای سلامتی و زیبایی

خواص توت خشک سفید

خواص توت خشک سفید خواص توت سفید خشک بسیار بالا بوده و پزشکان طب سنتی مصرف آن را برای درمان بیماری‌های مختلف توصیه نموده اند‌. همان طور که می دانید پزشکان در طب سنتی با استفاده از مواد غذایی طبیعی و ارگانیک که خواص دارویی بسیار بالایی دارند برای پیشگیری و درمان بیماری ها استفاده می نمایند. بنابراین افراد نیز می توانند با داشتن برنامه غذایی مغذی و سالم به راحتی سبب پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف نیز بشوند.

جالب است بدانید که از جمله مهمترین خواص توت خشک سفید ضد سرطان زایی می باشد. طبق بررسی‌های انجام شده تمامی پزشکان طب سنتی و طب نوین بر این باور هستند که میزان سطح آنتی اکسیدان موجود در توت خشک سفید بسیار بالا بوده و همچنین مصرف آن سبب پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان نیز می‌شود.

به طور کلی عوامل ژنتیکی و نوع تغذیه باعث تکثیر سلول‌های سرطانی در بدن شده و در طولانی مدت باعث ایجاد غده های سرطانی می شود. آنتی اکسیدان موجود در توت خشک تاثیر بسیار عالی برای از بین بردن دیواره سلول های سرطانی دارد و همچنین باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان دستگاه گوارش نیز می‌شود.

البته افرادی که در حال شیمی درمانی می باشند، نیز می‌توانند برای تسریع بهبودی این بیماری از توت خشک نیز استفاده نمایند. میزان سطح ویتامین e موجود در توت خشک سفید بسیار بالا بوده و همچنین باعث از بین رفتن دیواره باکتری می شود.

مصرف توت خشک به دلیل داشتن ویتامین تاثیر بسیار عالی و از بین بردن آکنه و جوش در سطح پوست صورت و بدن نیز دارد‌‌. باکتری ها در زیر پوست قزار دارند و در زمانی که شرایط مساعد باشد بنابراین تکثیر می یابند و شاهده آکنه و جوش در سطح پوست خواهیم بود.

اما اگر از توت در برنامه غذایی خود استفاده کنید به دلیل داشتن ویتامین e به صورت مستقیم باعث جلوگیری از تکثیر باکتری نیز می‌شود. البته یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن جوش آکنه بیماری کبد چرب می باشد.

امروزه بیشتر جوانان از انواع فست فود و ماده غذایی چرب برنامه غذایی خود استفاده می‌کنند و همین موضوع در طولانی مدت باعث ایجاد پوستی پر التهاب می‌شود. پاکسازی دستگاه کبد چرب تاثیر عالی برای از بین بردن آکنه و جوش دارد. البته پاکسازی دستگاه کبد چرب نیاز به زمان طولانی دارد.

اگر از توت خشک در برنامه غذایی خود استفاده کنید، شاهد پاکسازی کبد چرب خواهید بود و سپس شاهد از بین رفتن آکنه و جوش نیز می باشید. هر چه میزان مصرف قند و شکر در بدن کاهش یابد بنابراین سبب جلوگیری از تکثیر باکتری در بدن نیز می شود.

امروزه بیماری دیابت در سراسر دنیا بسیار شایع شده است که شامل دیابت نوع یک، دیابت نوع دو و همچنین دیابت بارداری می باشد. در برخی از موارد دیده شده است، زنان دچار بیماری دیابت بارداری هستند و نوزادان در هنگام تولد نیز با بیماری دیابت به دنیا می آیند بنابراین کنترل بیماری دیابت بارداری حائز اهمیت می باشد.

اگر این بیماری را کنترل نکنید بنابراین شاهد ثابت شدن بیماری دیابت بارداری خواهید بود بیشتر زنان در طول دوران بارداری تمایل بالایی برای مصرف انواع شیرینی جات دارند. جالب است بدانیم که امروزه در کشورهای اروپایی از شکر به عنوان سم سفید نیز یاد می شود.

زنان باردار بهتر است برای تضمین سلامتی خود و جنین از توت شیرین به جای شیرین کننده های مصنوعی از جمله قند، در برنامه غذایی خود استفاده نمایند. دوران بارداری یکی از حساس‌ترین زمان ها برای زنان شناخته شده است و همچنین افزایش میزان آهن بدن نیز حائز اهمیت می باشد.

در برخی از موارد دیده شده است که به دلیل کمبود آهن و همچنین ابتلا به بیماری آنمی جنین در ماه های ابتدایی و پایانی سقط شده است، از این رو پزشکان سعی می کنند، با افزایش میزان اسید فولیک که سطح بدن زنان سبب پیشگیری از آسیب به جنین شوند.

استفاده از توت خشک به دلیل داشتن اسید فولیک بالا باعث افزایش گلبول سازی قرمز خون می شود. به طور کلی برای تشکیل هر سلول قرمز خونی چهل روز زمان لازم می باشد از این رو بهتر است، سه ماه قبل از بارداری نیز، توت را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

کاهش وزن و تناسب اندام برای تمامی گروه های سنی حائز اهمیت است امروزه جوانان برای تناسب اندام از انواع قرص و داروهای شیمیایی استفاده می کنند. این محصولات باعث کاهش تمایل افراد برای مصرف مواد غذایی شده البته در برخی از موارد دیده شده است که پس از مصرف طولانی مدت این قرص‌ها افراد دچار بیماری های کلیوی و کبدی نیز می‌شوند.

زیرا دستگاه کلیه و کبد برای پاکسازی مواد شیمیایی فعالیت خود را دو برابر می کند. توت خشک از بهترین مواد درجه یک می باشد که تاثیر بسیار عالی بر کاهش وزن دارد. این محصول دارای دو ویژگی شاخص است .

توت خشک منبع خوبی از فیبر بوده و هر چه میزان سطح فیبر موجود در مواد غذایی بیشتر باشد بنابراین تمایل افراد برای مصرف انواع مواد غذایی کاهش خواهد یافت و از سوی دیگر مصرف باعث افزایش میزان سوخت و ساز بدن نیز می شود.

زمانی که متابولیسم بدن افزایش یابد، چربی سطح بدن به صورت یک از بین خواهد رفت. البته کاهش وزن و تناسب اندام برای سالمندان و میانسالان نیز حائز اهمیت می‌باشد. زیرا پزشکان بر این باورند، که اضافه وزن عامل اصلی سکته های قلبی نیز می باشد.

هرچه چربی ناحیه شکم بیشتر باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز افزایش خواهد یافت و سالمندان نیز می توانند با قرار دادن توت خشک در برنامه غذایی خود به راحتی وزن خود را کاهش دهند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما