قیمت زردآلو خشک با هسته مخصوص برای استفاده در غذاهای ایرانی

زرد آلو خشک یا همان قیسی از خشک شدن میوه زردآلو به دست می آید این میوه خشک دارای خاصیتهای زیادی است که آن را به یک تنقلات بسیار محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده است زردآلو خشک دارای طعمی شیرین و گاهی کمی ترش است این میوه خشک میوه های سنگی است که به آلو ارمنی نیز معروف است و بسیار در بهبود دردها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند که خوردن آن خیلی توصیه می شود یا به عنوان تنقلات و یا استفاده در غذا این میوه خشک خوشمزه برای اولین بار توسط یونانی ها کشف و به سایر دنیا معرفی شد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت زردآلو خشک با هسته مخصوص برای استفاده در غذاهای ایرانی

قیمت زردآلو خشک با هسته

قیمت زردآلو خشک با هسته زردآلو خشک بسیار خشکبار مقوی است که مصرف آن خیلی توصیه شده ما در این بخش به چند مورد از خواص بی نظیر این محصول اشاره می کنیم:

۱) زردآلو خشک حاوی ویتامین A است که به از بین رفتن چین و چروکهای صورت کمک می کند و همچنین روغن زردآلو برای ماساژ پوست خیلی مفید است و باعث لیفت صورت می شود.

۲) این میوه خشک دارای مواد مغذی زیادی است که به سلامت بانوان باردار کمک می کند و همچنین باعث می شود که خانمهای باردار به فقر آهن مبتلا نشوند.

۳) یک ویتامین مهمی که در زردآلو خشک وجود دارد ویتامین A است که به سلامت چشم خیلی کمک می کند و باعث جلوگیری از ضعف بینایی در افراد می شود.

۴) فیبر از مواد مغذی موجود در زرد آلو خشک است که کلسترول بد بدن را کاهش می دهد و باعث می شود که افراد به بیماریهای قلبی و عروقی مبتلا نشوند و بدن سالمی داشته باشند.

۵) زردآلو خشک سرشار از ویتامین کلسیم است که بسیار به حفظ سلامت استخوانها کمک می کند و خوردن منظم آن برای جلوگیری از پوکی استخوان مناسب است.

۶) یکی از خواص زردآلو خشک برای درمان یبوست است و بسیار به هضم غذا کمک می کند خوردن زردآلو خشک می تواند باعث روان شدن روده و نرم شدن مدفوع شود.

۷) زردآلو از میوه هایی است که دارای کالری پایینی است و فیبرهای موجود در آن باعث می شود افرادی که آن را مصرف می‌کنند تا چند ساعت احساس سیری داشته باشند و همین احساس سیری باعث می شود به مرور زمان به کاهش وزن منجر شود.

۸) کم خونی یکی از مشکلات امروزه افراد است که برای درمان این مشکل می توانید از آلو خشک استفاده کنید چون به دلیل آهنی که دارد تاحدودی کم خونی را از بین می برد.

۹) کودکان برای داشتن یک بدن و سیستم ایمنی سالم به مواد معدنی و ویتامینهایی نیاز دارند که فیبر از این مواد است که در برگ خشک زردآلو به فراوانی یافت می شود و خوردن آن به سلامت و رشد کودکان خیلی کمک می کند.

۱۰) اگر از آن دسته افراد هستید که رژیم غذایی دارین حتما زردآلو خشک را در وعده های رژیمی خود قرار دهید چون فیبر زیادی دارد و برای افرادی که دنبال میان وعده های کم کالری هستند یک انتخاب مناسب است.

* زردآلو خشک یا قیسی از خشکبارهای مفید و خوشمزه است که جایگاه خوبی در بازار خشکبار ایران دارد، ایران از کشورهای تولید کننده این محصول است که سالانه صادرات زیادی انجام می دهد کشورهای اسپانیا، ترکیه، فرانسه، چین و ایتالیا از اصلی‌ترین کشورهای تولید کننده این محصول هستند و نیاز کشورهای دنیا را در این زمینه تامین می‌کنند صادرات زردآلو خشک برای کشورهای تولید کننده بسیار سود زیادی دارد و می‌تواند یک ارز آوری خوب برای آن کشور باشد ایران نیز جزو کشورهای صادرکننده زردآلو خشک است که به دلیل زردآلوهای با کیفیتی که دارد کشورهای زیادی تمایل به خرید این محصول از ایران را دارند.

روشهای خشک کردن زردآلو:

خشک کردن در آفتاب: این روش یکی از قدیمی ترین روش ها برای نگهداری از مواد غذایی است ابتدا زردآلوها را می شویم و سپس هسته ها را جدا می کنیم و زردآلو را به دو قسمت تقسیم می کنیم و بعد روی یک سینی بزرگ می گذاریم زردآلوها را با پارچه توری تمیز می پوشانیم در مقابل آفتاب قرار می دهیم حتماً باید از توری استفاده کنید چون از ورود گرد و خاک و کثیفی جلوگیری می کند برای خشک کردن این میوه ها حدود ۲ تا ۴ روز زمان لازم است.

خشک کردن در فر: مثل روش قبلی آلوها رو می شویم و برش می دهیم و داخل سینی فر می گذاریم حتماً باید از قبل فر را روشن کنیم و روی دمای ۶۵ درجه سانتیگراد قرار دهیم برای خشک شدن زردالوها به این روش حدود ۱۲ ساعت زمان لازم است که به طور طبیعی خشک شوند.

خشک کردن در دستگاه: این روش نیز تقریباً مثل خشک کردن در فر است و در این روش آلوهای شسته و خشک شده را درون طبقه های دستگاه می گذاریم و درجه آن را روی ۱۴۰ تنظیم می کنیم تا خشک شوند این عمل حدود ۶ تا ۸ ساعت طول می کشد که قابل خوردن باشند و آلوها رطوبت کافی را نیز داشته باشند.

زردآلو خشک از محصولات خوشمزه است که بسیار طرفدار دارد در بین تمام سنین اما این محصول گاهی خوردنش مضراتی را برای فرد به همراه دارد که با چند مورد از آن آشنا می شویم:

۱) خوردن زردآلو خشک در بعضی افراد باعث ایجاد سنگینی در معده و نفخ می شود که اگر با این مشکل مواجه شدید حتما مقداری زیره دم کرده و یا عرق نعنا مصرف کنید.

۲) اگر از آن دسته افراد هستید که دارای مزاج سرد هستند از زردآلو خشک زیاد استفاده نکنید چون دارای طبعی سرد و تر است که برای این افراد اصلا توصیه نمی شود.

۳) پزشکان طبق تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که خوردن زردآلو خشک به صورت ناشتا اصلا مناسب نیست چون باعث ایجاد دل درد می شود.

۴) اگر از مشکلات کبد رنج می برید توصیه می‌کنم از زرد آلو خشک استفاده نکنید چون باعث می شود که مشکل کبد شما بیشتر شود.

۵) خوردن بی‌رویه زردآلو خشک باعث اختلال در هضم غذا می شود و همچنین در بعضی افراد نیز باعث به وجود آمدن مشکلاتی مثل اسهال می شود.

۶) یکی از اصلی‌ترین مضراتی که خوردن زردآلو خشک دارد برای کسانی است که از مشکلات معده و زخم معده رنج می برند این افراد بهتر است در خوردن این میوه خشک زیاده‌روی نکنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما