خواص برگه زرد آلو خشک درجه یک و روش های خشک کردن آن

زرد آلو یکی از هزاران میوه خوشمزه فصل تابستان بوده که ارزش غذایی بالایی را دارا می باشد. از زرد آلو فرآوری های زیادی تولید می گردد که از نمونه های بارز آن، می توان به برگه زرد آلو اشاره نمود. برای اطلاع از خواص برگه زردآلو خشک درجه یک و روش های خشک کردن آن، توصیه می شود تا آخر این متن همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص برگه زرد آلو خشک درجه یک و روش های خشک کردن آن

خواص برگه زرد آلو خشک

خواص برگه زرد آلو خشک همان طور که می دانیم برگه زرد آلو خشک، طی فرآیندی از میوه زرد آلو تولید می گردد که می توان آن را به دو روش صنعتی و یا سنتی تولید نمود. تولید برگه زرد آلو خشک به روش صنعتی در کارخانه ها و با استفاده از دستگاه های مختلف تولید می گردد و نوع سنتی آن ها توسط نیروی انسانی و با استفاده از نور خورشید تولید می گردد و البته نوع سنتی آن ها به عنوان محصولی کاملا سالم و ارگانیک شناخته می شود، زیرا حین تولید آن از هیچ گونه مواد نگه دارنده ای استفاده نشده است.

زرد آلو به دلیل سازگاری خوبی با هر نوع آب و هوایی که دارد در کشور ما به وفور و با بیشترین میزان کیفیت تولید می گردد، زرد آلو تازه به دلیل داشتن رطوبت زیاد از طول عمر بسیار کوتاهی برخوردار می باشد و در مدت دو الی سه روز باید مورد استفاده قرار گرفته شود و به همین دلیل زرد آلو تازه فقط در یک فصل مشخصی از سال در بازار ها موجود می باشد، از این رو خیلی ها اقدام به خشک نمودن آن ها می کنند، طی فرآیند خشک کردن، تمام آب و رطوبت موجود در بافت زرد آلو به طور کامل تبخیر می شود و فقط مواد معدنی و ویتامین های آن، به صورت متراکم و فشرده باقی می ماند و به همین دلیل بسیار خوشمزه می باشد.

زرد آلو خشک به دلیل نبود هیچ گونه رطوبتی، دارای وزنی بسیار کم و سبک می باشد و هم چنین می توان نگه داری آن را خیلی راحت انجام داد و در فصل نبود زرد آلو تازه از نوع خشک شده آن به راحتی استفاده نمود. زرد آلو خشک را باید در بسته های پارچه ای نگه داری نمود تا هوا به راحتی در بین زرد آلو ها جریان پیدا کند، زیرا جریان هوا از خراب شدن آن ها جلوگیری می نماید و برای نگه داری آن ها نباید از نایلون و یا ظروف پلاستیکی استفاده نمود، زیرا آن ها سبب ایجاد هوای گرم شده و روند فاسد شدن زرد آلو خشک را تسریع می بخشد.

زرد آلو بسیار خوشمزه و مقوی می باشد و به همین دلیل مصرف آن به همگان توصیه می گردد، زیرا سرشار از ویتامین ث بوده و به راحتی سبب تقویت دستگاه ایمنی بدن گردیده و از بدن در مقابل انواع بیماری های عفونی نظیر امیکرون، آنفولانزا و غیره محافظت می نماید. ویتامین ث موجود در زرد آلو سبب می گردد تا توانایی بدن در جذب دیگر ویتامین های موجود در غذا های مختلف افزایش یابد. زرد آلو دارای مقادیر زیادی کلسیم می باشد و به همین دلیل مصرف آن سبب تقویت و استحکام استخوان ها و حتی دندان ها می گردد و به همین دلیل باید مصرف ززد آلو را در سبد غذایی روزانه همه افراد با هر سنی گنجانده شود، زیرا سبب رشد و نمو کودکان گردیده و هم چنین از بروز آلزایمر در کهنسالی نیز پیشگیری می کند.

زرد آلو دارای پتاسیم و منیزیم فراوانی بوده و همین امر سبب افزایش سلول های بدن و هم چنین عملکرد بهتر آن ها می گردد و در تنظیم سوخت و ساز بدن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. زرد آلو سبب رفع خشکی روده ها گردیده و به همین دلیل سبب جذب بیشتر غذا ها توسط آن ها می شود و درمان کننده خوبی برای یبوست های مزمن نیز می باشد.

میوه زرد آلو بیشترین خواص برای پوست را دارا می باشد، زیرا دارای ویتامین ایی زیادی بوده و همین امر سبب تقویت پوست صورت می گردد، زرد آلو از خاصیت کلاژن سازی قوی برخوردار بوده و همین امر سبب می گردد تا پوست صورت دچار چین و چروک نشود و به همین دلیل نقش زیادی در رفع لکه های قهوه ای رنگ پوست دارد و با زیبایی و شاداب نمودن پوست صورت، از پیری زود رس آن جلوگیری می کند و به همین دلیل است که در تولید انواع لوازم آرایشی بهداشتی و حتی ماسک های زیبایی صورت مورد استفاده قرار می گیرد، برای استفاده از خواص زرد آلو برای پوست، می توان نوع تازه آن را له نمود و به مدت سی دقیقه به صورت کمپرس بر روی پوست صورت قرار داد و تمام خواص زرد آلو تازه با خشک نمودن آن از بین نمی رود و می توان گفت یک تکه از زرد آلو خشک با نمونه تازه آن برابری می کند و حتی می توان با خوردن نوع خشک شده آن، از تمام خواص آن برای بدن و حتی پوست صورت خود بیشترین استفاده را برد‌.

زرد آلو خشک را می توان در انواع غذا ها نظیر خورشت قیمه، خوراک مرغ، آبگوشت و غیره مورد استفاده قرار داد، زیرا به دلیل طعم ترشی که دارد سبب خوشمزه شدن آن ها می گردد و هم چنین سبب غلیظ شدن و جا افتادن غذا ها نیز می گردد. زرد آلو خشک به دلیل کاربرد های زیادی که دارد بسیار مورد توجه بوده و به همین دلیل روزانه خرید آن ها به صورت انبوه انجام می گیرد، بنابراین قیمت آن ها بسیار مهم است و بر حسب عوامل متعددی انجام می گیرد که از مهم ترین آن ها کیفیت است، زیرا کیفیت و قیمت با هم در یک راستا می باشند و هر چقدر کیفیت آن ها بالا تر باشد از قیمت گران تری برخوردار می باشند.

این محصولات به صورت بسته بندی شده و فله ای به فروش می رسند و نوع بسته بندی شده آن ها دارای قیمت گران تری است، زیرا هزینه هایی که صرف تولید بسته بندی آن ها گردیده به قیمت نهایی آن ها افزوده شده و سبب گران شدن قیمت آن ها می گردد و نوع فله ای آن ها، به دلیل نبود هزینه های بسته بندی دارای قیمت ارزان تری می باشد. آن ها هم چنین بر حسب وزن به فروش می رسند و هر چقدر که وزن آن ها سنگین تر باشد از قیمت گران تری برخوردار هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما