طرز تهیه چیپس موز سالم و مقوی در انواع مدل های سبز و زرد

آیا دوست دارید به جای تنقلات مضر، چیپس موز بخورید؟ اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد طرز تهیه آن کسب کنید مقاله زیر را بخوانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه چیپس موز سالم و مقوی در انواع مدل های سبز و زرد

طرز تهیه چیپس موز

طرز تهیه چیپس موز موز خشک یکی از بهترین تنقلات محسوب می شود، که به راحتی می توانیم در خانه، خودمان درست کنیم، طرز تهیه چیپس موز بسیار زیاد است می توان در میوه خشک کن های خانگی، فر، آفتابی و حتی روی بخاری خشک کرد که تمامی روشها در نهایت خاصیتشان یکی است.

خاصیت هر دو موز خشک و موز تازه شبیه به هم هستند زیرا دارای اندازه برابری از: کالری، قند، پروتئین، مولتی ویتامین و پروتئین هستند و تقریباً کاملاً بدون چربی هستند ولی تفاوت آنها در این است که موز خشک دارای فیبر بیشتری نسبت به موز تازه است، در حالی که موز خشک شده نسبت به موز تازه، سدیم کمتری دارد، که باعث تغییر زیادی در فواید آنها نمی شود.

چیپس موز یکی از میوه های استوایی است که سرشار از فیبر و ویتامینهایی مانند A، D، H، B6، B1، B2 است و همچنین دارای مواد معدنی مهم برای بدن انسان مانند پتاسیم، اسیدهای آمینه بالا، کربوهیدراتها، مخمرها، پکتین است همچنین قندهایی مانند: گلوکز و ساکارز و فروکتوز دارد.

بسیاری از مردم به دنبال بهترین راه ‌ها برای نگهداری موز هستند زیرا موز خیلی زود خراب می شود و خشک کردن میوه یکی از بهترین این روشها است، اصولا موز خشک بیشتر از بازار تهیه می شود ولی اگر می خواهید با روشهای بالا خودتان در خانه درست کنید باید مراحل زیر را به طور دقیق انجام دهید که عبارتند از:

١. موزهای متوسط ​​با پوست سالم، بدون سیاهی و بدون لک تهیه کنید همچنین موز باید سفت باشد و له شدگی نداشته باشد.

٢. موز را خوب با آب بشویید و سپس پوست آن را بگیرید.

٣. موز را دایره ای به ضخامت پنج تا هفت میلی متر یا به هر مدلی که دوست دارید برش دهید.

۴. روی برشهای موز محلول آبلیمو با فرچه مخصوص بزنید تا از قهوه ای شدن یا سیاه شدن آن جلوگیری شود.

۵. در مرحله بعد بستگی به وسیله ای که دارید فر، مایکروفر دستگاه میوه خشک کن و غیره موزها را به ترتیب بچینید و در طول زمان موزها را زیر و رو کنید تا یک دست خشک شوند، تنها تفاوت این روشها زمان خشک شدنشان هست مثلا در آفتاب دیرتر از سایر روشها موز خشک می شود.

موز خشک شده علاوه بر خوردن آن به عنوان میوه خشک می توان برای تزئین دسرها، اضافه کردن به نان، ریختن در فرنی مناسب است با انتخاب روش خشک کردن مناسب می توانید به راحتی دسر یا هر خوراکی که با آن ترکیب می شود با عطر فوق العاده را در خانه بپزید.

موز خشک شده را می توانیم چندین ماه نگهداری کنیم و خراب نشود به شرطی که از یک ظرف دربسته یا کیسه های پلاستیکی قابل درزگیری استفاده کنید که اجازه خروج هوا را نمی دهد، به طوری که شیشه ها تمیز، استریل، بدون رطوبت و بدون هوا شوند و در فریزر یا یخچال قرار دهیم.

خوردن چیپس موز با معده خالی ممکن است فایده بیشتری برای سلامتی بدن داشته باشد، و برای کند کردن هضم غذامفید است و باعث تخمیر غذا در معده نمی شود.

چیپس موز سبز

چیپس موز سبز موز سبز برای تولید چیپس موز مناسب تر از موز زرد می باشد و شرایط تولید بسته به منطقه متفاوت است، چیپس موز سبز نیز همانند موز زرد خاصیت یکسان و زیادی دارد، بنابراین، فواید موز خشک به شرح زیر است:

١. به تنظیم فشار خون کمک می کند

موز خشک دارای پتاسیم است که به کاهش فشار خون و محافظت قلب عروق خونی در برابر خطرات سلامتی کمک می کند.

٢. به پیشگیری از سنگ کلیه کمک می کند

پتاسیم موجود در موز خشک باعث می شود کلیه ها در برابر سنگ کلیه محافظت شوند، بنابراین خوردن آن به افرادی که از سنگ کلیه رنج می برند توضیه می شود.

٣. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

موز خشک از موادی است که به پیشگیری از سرطان کمک می کند، زیرا دارای پروتئین لکتین است و لکتین یک آنتی اکسیدان است که به حذف رادیکالهای آزاد که در صورت جمع شدن و افزایش در بدن خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند، کمک می کند.

۴. به کاهش سطح قند خون کمک می کند

موز خشک سرشار از فیبر است که به کاهش قند خون کمک می‌کند، علاوه بر این که در کاهش مقدار قند خون برای بیماران دیابتی نوع دو مفید است.

۵. به قوی شدن حافظه کمک می کند

موز خشک دارای اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است که به بهتر شدن اخلاق کمک می کند، به حفظ حافظه تاثیر دارد و توانایی یادگیری افراد را بیشتر می کند.

۶. به کاهش وزن کمک می کند

موز خشک برای کاهش وزن مفید است و همیشه توصیه می شود آن را در رژیمهای غذایی قرار دهید، توانایی موز برای کمک به کاهش وزن به این دلیل است که دارای مقدار زیادی از فیبر است و فیبر به کاهش احساس گرسنگی برای مدت زمان خوبی کمک می کند و حاوی درصد بسیار کمی چربی است.

بسیاری از چیپس های موز موجود در بازار مواد افزودنی دارند و شیرین می شوند و حتی گاهی رنگ خوراکی به آن اضافه می کنند که چربی و شکر بالایی دارند، اگرچه چربی به خودی خود بد نیست اما مصرف زیاد آن برای سلامت قلب و عروق شما بسیار خطرناک است.

چیپس موز دارای قند اضافه شده است که با چاقی، بیماری قلبی و دیابت ارتباط دارد و به این معنی است که چیپس موز به عنوان یک خوراکی گاهی مصرف شود و از خوردن بیش از حد آن خودداری شود زیرا هرچیزی مصرف بی رویه اش نه تنها سود ندارد بلکه بسیار ضرر نیز دارد.

اگر فرصت آن را ندارید که خودتان در خانه چیپس موز درست کنید می توانید به صورت اینترنتی به سایت ما مراجعه کرده و مشخصات محصولات ما را مشاهده کنید و سفارش خود را خیلی راحت تکمیل کنید.

شرکت ما به شما این تضمین را می دهد که موز خشک درجه یک، تازه و بدون هیچ گونه مواد افزودنی شیرین به چیپس موز در بسته بندی کاملا بهداشتی برای شما عزیزان ارسال کند، ضمنا در صورت وجود سوالات مختلف، لطفا با پرکردن فرم در سایت مجموعه، کارکنان ما به شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما