طرز تهیه چیپس کیوی سالم و خوشمزه به انواع روش های خانگی

پرطرفدارترین تنقلات سالم، چیپس کیوی می باشد، مخصوصا اگر به کمک روشهای کاملا طبیعی و خانگی زیر آن را تهیه کرده باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه چیپس کیوی سالم و خوشمزه به انواع روش های خانگی

طرز تهیه چیپس کیوی

طرز تهیه چیپس کیوی کیوی یک میوه سرشار از خواص بسیار بی شمار و سرشار از انواع ویتامینهای مختلف می باشد و از طرفداران زیادی برخوردار است.

خیلی از افراد عاشق چیپس میوه کیوی می باشند و در سایتها و کتب مختلف به دنبال رسپی و طرز تهیه چیپس کیوی می گردند؛ به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این مقاله شما را با این طرز تهیه آشنا کنیم.

نکته: علت این علاقه مندی را می توان در حفظ خواص کیوی دانست،چرا که توسط روشهای خشک شدن مختلف به هیچ وجه ویتامینها و خواص خود را از دست نخواهد داد.

طرز تهیه چیپس کیوی خانگی

طرز تهیه چیپس کیوی خانگی طرز تهیه چیپس کیوی خانگی بسیار آسان می باشد و شما تنها بایستی دو گام مهم را برای آن رعایت نمایید که اولی خرید کیوی و دومی نیز انتخاب روش خشک کردن مناسب می باشد.

در هنگام خرید این میوه برای خشک کردن بهتر است از خرید کیوی های بسیار له شده و شل خودداری کنید و کیوی ها درشت و درجه یک را انتخاب نمایید، چرا که باعث داشتن خروجی زیباتر خواهند شد.

نکته: خرید چه مقدار کیوی یک امر کاملا سلیقه ای می باشد و ما در اینجا از چهار کیلوگرم کیوی درجه یک استفاده نمودیم که شما می توانید متناسب با نیاز عزیزان خود آن را کم یا زیاد کنید.

قبل از شروع هر فرآیندی در ابتدا کیوی ها را به آرامی شسته و داخل صافی بریزید تا کاملا خشک شوند، زیرا عدم خشک شدن باعث لیز خوردن کیوی در دست و ایجاد برشهای نابرابر بر روی آن می شود.

نکته: مصرف میوه با پوست، سبب افزایش میزان فیبر آن می شود که در این رسپی ما برای بهره مندی از فیبر بیشتر نصف کیوی ها را پوست کرده و نصفی دیگر را نیز با پوست خشک می کنیم.

کیوی ها را می توانید به هر شکل دلخواهی مانند ورقه ای، خلالی، نیم دایره و غیره توسط هر وسیله تیزی برش دهید و یا حتی توسط کاترها و قالبهای طرح دار مانند قالب قلب، شکل دهید.

ما در اینجا ساده ترین روش، یعنی مدل حلقه ای را به کمک یک چاقو بسیار تیز و یک تخته آشپزی بر روی تک تک کیوی ها پیاده می کنیم.

نکته: اگر دوست دارید چیپسهای شما ترد تر شوند، بایستی قطر ورقه ها را کمتر کرده و در صورت تمایل به نرم شدن، قطر آنها را بیشتر کنید.

وقتی تمامی میوه ها را برش دادیم حالا بایستی به کمک یکی از روشهای زیر آنها را خشک کنید:

-نور آفتاب

از زمانهای قدیم مردم آموخته اند که به راحتی و توسط نور آفتاب می توانند اقدام به خشک نمودن هر چیزی کنند که این قاعده برای خشک نمودن میوه ها نیز بسیار کارآمد و جوابگو می باشد.

در این روش به دلیل عدم نیاز به جابه جایی چیپسها، آنها را بر روی یک توری، سبد چوبی و غیره با فاصله از هم پهن کنید.

بسته به قطر چیپس شما، زمان درست کردن چیپس( مثلا فصل تابستان و غیره)، میزان آفتاب و دیگر موارد زمان خشک شدن چیپسها متفاوت بوده و تنها کافی است مدام به آنها سر بزنید.

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که از کجا بفهمیم چیپس میوه ما خشک شده است؟

جواب سوال شما عزیزان بسیار راحت است، چرا که وقتی میوه تازه است، کاملا پر آب و براق است، در حالیکه پس از خشک شدن سطح آن کاملا خشک و کدر می گردد و پوست آن نیز کمی جمع می شود.

-وسایل برقی مانند فر و مایکروفر

آپارتمان نشینی، عدم داشتن تراس و در کل عدم دسترسی به نور خورشید در این محیطهای جدید زندگی راهکارهای مختلفی را برای بشر به وجود آورده است که فر و مایکروفر را می توان انقلابی بزرگ دانست.

به عبارتی دیگر، برای این منظور پس از برش دادن میوه ها آنها را بر روی سینی مخصوص لر همراه با سیل پد برای عدم چسبیدن میوه ها به سطح پهن کنید.

نکته: در صورت عدم دسترسی به سیل پد می توانید از فویل نیز استفاده نمایید.

با تکمیل چیدن میوه ها با فاصله در کنار هم حرارت را بر روی کمترین میزان قرار داده و مدام ورقه ها را زیر و رو کنید.

نکته: هر زمان احساس کردید داخل مایکروفر و فر شما بیش از حد داغ شده اند، برای عدم سوختن میوه ها سینی را خارج کرده و اجازه دهید تا سطح دستگاه کاملا خنک شود و مجدد به کار خود ادامه دهید.

نکته: حداقل ۲۴ الی ۷۲ ساعت زمان برای خشک شدن توسط این دو دستگاه زمان لازم است و هر چهار کیلوگرم کیوی تقریبا ۴۰۰گرم میوه خشک کیوی به شما می دهد.

-شوفاژ، بخاری

گرچه از فر و مایکروفر می توان هر زمان تمایل داشتید، استفاده کنید اما به دلیل مصرف کمتر انرژی پیشنهاد می کنیم در فصول سرد از حرارت بخاری و شوفاژ که روشن هستند، استفاده کنید.

میتوان از یک دستمال تمیز، روزنامه و یا فویل برای چیدن میوه ها استفاده نمود که در این روش نیز احتیاج به جابه جایی ورقه ها هر چند وقت یکبار است.

-خشک کن برقی

یکی از جدیدترین دستگاهها برای خشک کردن میوه‌ها، خشک کن برقی می باشد که از حجمهای مختلفی برخوردار بوده و شما می توانید با توجه به نیاز خود نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید و میوه‌ها را در طبقه های مختلف آن چیده و زمان دهید تا کاملا خشک شوند.

و به این ترتیب چیپس میوه شما آماده می باشد که سرشار از انواع ویتامینها، موادمعدنی و مغذی گوناگون می باشد و یک جایگزین بسیار عالی برای انواع تنقلات ناسالم مانند چیپس، پفک و غیره می باشد.

اگر دوست داشته باشید چیپسهای میوه شما ظاهری زیباتر داشته باشند می توانید ۱۰۰گرم شکلات کاکائویی و ۱۰۰ گرم شکلات نعنایی را به صورت جداگانه توسط حرارت غیر مستقیم یا بن ماری ذوب کنید.

پس از خنک شدن شکلاتهای سبز را داخل یک قیف یکبار مصرف ریخته و نصف آن را داخل شکلات کاکائویی بغلتانید و سپس به کمک قیف روی آن را با شکلات سبز طرح ایجاد کنید تا ظاهری به روز تر داشته باشند.

اگر قصد خرید مرغوب ترین و با کیفیت ترین چیپس میوه کیوی در وزنها و بسته بندیهای مختلف را دارید، پیشنهاد می کنیم به سایت ما سر زده و پس از انتخاب وزن موردنظر خود اقدام به تهیه نوع مرغوب آن کنید.

در صورت مواجهه شدن با هر گونه سوال می توانید از طریق راههای ارتباطی ذکر شده در قسمت تماس با ما با بخش کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و پاسخ خود را در سریعترین زمان ممکن بگیرید.

این چیپس میوه مرغوب یک انتخاب بسیار عالی و هوشمندانه برای میان وعده ها و دورهمیها می باشد چرا که علاوه بر طعم فوق العاده از خواص بسیار زیادی برخوردار است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما