قیمت برگه زردآلو خانگی درشت و مجلسی با تخفیف ویژه به مدت محدود

اکثر افراد بر این باورند که قیسی میوه خشک شده زردآلو است، برخی دیگر قیسی و زردآلو را دو میوه سوای از هم می دانند، در این مطلب راجب برگه زردآلو صحبت می کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت برگه زردآلو خانگی درشت و مجلسی با تخفیف ویژه به مدت محدود

قیمت برگه زردآلو خانگی

قیمت برگه زردآلو خانگی

زردآلوها را با روش های مختلفی خشک می کنند و در نتیجه به برگه تبدیل می شوند برای خشک کردن زردآلو و تولید برگه یا همان قیسی، ابتدا باید زرد آلوها را به خوبی بشویید، حتما بعد از شستشو زردآلوها اجازه دهید تا کاملا آب اضافی آن ها خارج شود، بعد این که زردآلوها شسته شدند و آب اضافی آن ها گرفته شد؛ آن ها را باز کنید و هسته اشان را جدا کنید، سپس درون سینیهایی که حالت توری دارند و می توانند هوا را جا به جا کنند بگذارید، در هنگام چیدن زردآلو ها در سینی حتما حواستان باشید بین آنها فاصله بگذارید، زردآلوها نباید به هم بچسبند زیرا هم فرآیند خشک شدنشان زمان زیادتری می برد و هم این که شکل ظاهری آنها زیبا نمی شود، بعد از این که آنها را در سینی چیدید به روشهای مختلفی می توانید آنها را خشک کنید.

روش اول نور خورشید است،اگر زردآلوها در مدت زمان زیادی تحت تابش نور خورشید قرار بگیرند، برگه هایتان سیاه رنگ می شود، اما اگر نمی خواهید برگههایتان رنگ تیره به خود بگیرند و دوست دارید که رنگشان طلایی شود، بهتر است آنها را در سایه و تحت تاثیر باد پنکه و یا در بالکن و حیاط خشک کنید.

در حین فرآیند خشک شدن هر چند وقت یکبار زردآلو ها را جا به جا و پشت و رو کنید، با این کار دو طرف آن ها به خوبی خشک می شوند، برگهها را حتما در یک ظرفی که درب آن محکم باشد و هوا را جا به جا نکند نگهداری کنید.

اصولا برای این که از خشک شدن زیاد برگه ها جلوگیری شود زمانی که کمی نرم و لطیف هستند آن ها را از ظرف بر می دارند، به علت نرم بودن برگهها همچنان کمی شهدی که دارند و اگر در گرما قرار بگیرند کپک می زنند، حتما برگه ها را در ظرف مناسب و یا پلاستیک زیپ دار در یخچال نگه داری کنید، از پلاستیک فریزر هم می توانید استفاده کنید.

برگه ای درجه یک است که از زردآلو مناسب تهیه شده باشد، زردآلوها انواع مختلفی دارند که همه آن ها مناسب تولید برگه نیستند، یک دسته زردآلو برای خوردن مناسب است، یک نوع دیگر آن برای لواشک و بعضی از انواع آن برای برگه مناسب است، البته با دیگر انواع آن نیز می توان برگه درست کرد اما کیفیت آن ها تغییر می کند، همچنین کیفیت زردآلو نیز بسیار مهم است، هر چه زردآلو با کیفیت تر و خوشمزه تر باشد برگه آن نیز خوشمزه تر می شود، همچنین نحوه خشک کردن آن نیز تاثیر زیادی در کیفیت برگه ها دارد.

زردآلو سرشار از ویتامین ها و منابع مغذی است، زردآلو دارای کلسیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین آ، آهن و ویتامین سی می باشد، اما این میوه مقوی و خوشمزه تنها در تابستان یافت می شود، برای این که آن را در زمستان هم داشته باشیم و بتوانیم از خاصیت های آن بهره ببریم، دست به تولید فرآورده های زردآلو میزنند، برگه زردآلو جزو مقوی ترین فرآورده های زردآلو است که ماندگاری بالایی دارد و می شود آن را در فصول سرد سال نیز استفاده کرد.

کارخانه های تولید مواد غذایی برگه را نیز جزو لیست مواد غذایی ارائه دهنده خود دارند، روش های تهیه برگه متفاوتی، برای حجم بالا وجود دارد، برخی ها با دستگاه های میوه خشک کنی که حجم پذیرش بالایی دارند، اقدام به خشک کردن زردآلو و تهیه برگه می کنند، این روش، روشی مناسب و بدون خطر برای سلامتی است، برخی دیگر اما از روش هایی استفاده می کنند که خیلی مناسب برای سلامتی نیست‌، در این روش از مواد شیمیایی برای خشک کردن زردآلو ها استفاده می کنند، این مواد بسیار برای بدن مضر است و همچنین علاوه بر این که سلامت بدن را به خطر می اندازد، برای پوست نیز عوارضی دارد، خانم های باردار باید جدا از خوردن این نوع برگه ها خودداری بفرمایند.

شاید سوال پیش بی آید که چگونه برگههایی را که در دستگاه خشک شده اند را از برگههایی که با مواد شیمیایی تهیه شده اند تشخیص دهیم؟ اصولا برگههایی که با مواد افزودنی تهیه می شوند، ظاهر روشن تر و زیباتری نسبت به برگههایی که به روش های سالم تهیه می شوند دارند، همچنین ممکن است مواد افزودنی در لابه لای برگهها مانده باشد و به خوبی پاک نشده باشند، ولی به طور کلی برگههایی که به روش های مرغوب خشک می شوند؛ ظاهرشان خیلی مرتب و یکدست نیست، حتی ممکن است قسمتی از این برگهها سیاه هم شده باشد.

برخی باغدارانی که محصول زراعتشان زردآلو هست هم علاوه بر فروش خود زردآلو اقدام به تولید و فروش فرآورده های آن نیز می کنند، در بین محصولات فروشی این باغداران برگه حرف اول را می زند.

این افراد به علت این که اغلب در روستاها فضایی مناسب برای خشک کردن زردآلو ها دارند، آن ها را در هوای آزاد و یا به کمک نور خورشید خشک می کنند، این نوع برگهها شاید از ظاهر زرد و طلایی و مرتبی برخوردار نباشند، اما سالم ترین نوع برگه هستند.

نکته مهمی که باید قابل توجه قرار گیرد این هست که؛ بهداشت در امر خشک کردن برگهها بسیار مهم است، زردآلوها حتما باید قبل از چیده شدن برای خشک شدن؛ به خوبی شسته و آبکشی شوند، سمومی که باغداران برای آفت کشی به درختانشان می زنند و یا حتی گرد و خاکی که روی میوه ها می نشیند برای بدن مضر است و باید به خوبی از روی میوه پاک شوند، اما اگر زردآلو شسته نشود و تبدیل به برگه شوند؛ شستن آنها به علت این که خشک شده اند سخت تر می شود، مکانی که زردآلوها را می چینند تا خشک شود باید مکان بهداشتی و تمیزی باشد، همچنین باید تا حد ممکن از نشستن گرد و خاک روی آن ها جلوگیری شود،قیمت برگههای زردآلو با توجه به کیفیتی که دارند متفاوت از هم است برای همین نمی توان یک قیمت واحد برای همه اشان داد اما می توانید با مراجعه به بازار از قیمت دقیق آنها مطلع شوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما