خرید و قیمت سیب خشک فله در بازار داخلی ایران

سیب خشک از خشکبارهای بسیار خوشمزه می باشد که به صورت فله ای یا بسته بندی شده به فروش می رسد، خرید و قیمت سیب خشک فله در بازار داخلی ایران به کیفیت این ماده غذایی بستگی دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خرید و قیمت سیب خشک فله در بازار داخلی ایران

قیمت سیب خشک فله

قیمت سیب خشک فله سیب از میوه‌ های بهشتی بسیار خوشمزه ای بوده که در ترکیبات خود ویتامین‌ ها و مواد مغذی بسیار زیادی برای بدن دارد به همین علت مصرف این محصول می‌ تواند به سلامت بدن کمک کند.

اگرچه سیب در فصل‌ های مختلف سال در دسترس می باشد، اما بسیاری از افراد علاقه به مصرف آن به اشکال مختلف دیگر دارند، به همین علت سیب دارای فرآورده های بسیار زیادی نیز می باشد و می توان از آن برای تهیه کمپوت، آبمیوه، کنسانتره سیب یا حتی تهیه میوه خشک نیز استفاده کرد.

سیب خشک یکی از موارد بسیار کاربردی و پرمصرف از انواع سیب های مختلف می باشد و عموما این ماده غذایی مورد استقبال و توجه سایر افراد و خریداران است، به همین علت سیب خشک برای مصرف روزانه به ویژه میان وعده بسیار مناسب است.

استفاده از سیب خشک دارای مصارف غذایی دیگری نیز می باشد به نحوی که بسیاری از افراد از آن برای خوش طعم کردن انواع خورشت و یا غذاهای سنتی مختلف استفاده می‌ کنند، زیرا این محصول دارای طعم شیرین و بسیار لذیذ می باشد و استفاده از آن در غذاها می‌ تواند به خوش طعم شدن بیشتر آنها کمک کند.

سیب خشک علاوه بر مصارفی که دارد، از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است و بسیاری از محققان برای آنکه بتوانند به ارزش غذایی این ماده محصول پی ببرند، ۱۰۰ گرم از آن را مورد بررسی و آزمایش های مختلف قرار می‌ دهند و در نهایت ترکیبات آنها را به صورت جدول ارائه می‌ کنند.

جدول ارزش غذایی سیب خشک شامل ترکیباتی از قبیل ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که از نمونه های آن می توان به کالری، فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین D، ویتامین C، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، آهن و ترکیبات دیگری اشاره نمود که هر کدام از آنها دارای درصد های مختلف و متفاوتی می باشند‌.

جدول ارزش غذایی سیب خشک نشان دهنده خواص و فواید این محصول نیز می باشد و با توجه به ترکیباتی که دارد قطعاً خواص بسیار خوبی نیز برای بدن دارا می باشد که از مهمترین خواصی که مصرف سیب خشک برای بدن دارد می‌ توان موارد زیر را به اختصار نام برد.

  1. یکی از مهمترین خواص مصرف سیب خشک برای تقویت سیستم دفاعی بدن است، زیرا دارای ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که می تواند نیاز بدن را به خوبی تامین کنند، به همین علت استفاده از آن می تواند به تقویت سیستم دفاعی بدن و محافظت از آن منجر شود.
  2. این ماده غذایی همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین C در ترکیبات خود برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است، لذا مصرف آن در فصل زمستان می تواند به پیشگیری از سرماخوردگی و در صورت ابتلا به آن به درمان سرماخوردگی کمک کند.
  3. مصرف سیب همچنین برای کاهش سرفه های ناشی از آنفولانزا و سرماخوردگی نیز بسیار مفید و سودمند می باشد.
  4. این ماده غذایی با دارا بودن آهن می‌ تواند فقر آهن موجود در بدن را برطرف کرده و از این طریق به درمان کم خونی منجر شود.
  5. مصرف سیب خشک همچنین برای استخوانها و مفاصل بسیار مفید می‌ باشد و می‌ تواند با تقویت استخوانها و مفاصل به حفظ سلامت آنها کمک و از آرتروز و پوکی استخوان جلوگیری کند.
  6. مصرف این محصول به دلیل دارا بودن فیبر علاوه بر اینکه برای درمان مشکلات گوارشی و هضم غذا بسیار مفید است، می‌ تواند به کاهش وزن و رژیم لاغری افراد نیز کمک نماید.
  7. مصرف سیب خشک برای بهبود خواب بسیار مفید است و افرادی که دارای اختلالات خواب ناشی از افسردگی، استرس، بی خوابی و غیره می باشند، می توانند با مصرف سیب خشک به خوبی برطرف نمایند.
  8. استفاده از سیب خشک برای پوست نیز بسیار مفید بوده و علاوه بر محافظت از آن در برابر تابش مستقیم اشعه آفتاب، می تواند از پیری پوست جلوگیری کند.
  9. این ماده غذایی همچنین دارای آنتی اکسیدان می باشد که سبب شده است که خواص ضد سرطانی بسیار خوبی نیز برخوردار گردد.

اگرچه سیب خشک دارای خواص و فواید و مصارف بسیار زیادی می باشد اما از انواع سیب هایی مانند سیب قرمز، سیب سبز، سیب گلاب، سیب زرد و سایر نمونه های دیگر حاصل می شود، به همین علت این ماده غذایی با توجه به فرآیند خشک و تولید آن از ویژگی های مختلفی نیز برخوردار است و از مهمترین ویژگی هایی که سیب خشک مرغوب و درجه یک دارد، می توان موارد زیر را نام برد.

  • بهترین نوع سیب خشک دارای طعم شیرین و همان طعم سیب بوده و نشان دهنده کیفیت بسیار خوب در فرآیند تولید می باشد.
  • بهترین نوع سیب خشک بسیار نرم بوده و استفاده از آن هیچ گونه آسیبی به دندان و لثه ها وارد نمی‌ کند.
  • از طول عمر بالایی برخوردار خواهد بود و در شرایط خشک و خنک و محیط های مناسب می توان برای مدت های طولانی آنها را نگهداری کرد.
  • بهترین نوع این ماده غذایی در شرایطی بسیار عالی خشک می‌ شود و به طور کامل آب درون بافتی خود را از دست نخواهد داد و با حفظ ویتامین ها و مواد معدنی موجود در خود می‌ تواند به سلامت بدن نیز کمک کند.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد سیب خشک به صورت فله ای و یا به صورت بسته بندی شده به فروش می‌ رسد، لذا هر نمونه آن دارای قیمت های مختلفی است.

معمولا نمونه های بسته بندی شده به دلیل اینکه دارای وزن مشخص می باشند، قیمت مشخصی نیز بر روی هر بسته بندی آن درج می‌ شود، اما نمونه های فله ای به دلیل اینکه بسیاری از خریداران آنها را در حجم‌ های بالا سفارش می دهند، قطعاً با قیمت متفاوت تری عرضه خواهند شد.

اما فاکتورهایی مانند کیفیت سیب خشک، نوع سیب، اندازه سیب و تازه بودن این محصول و همچنین حجم خریداری شده آن از مهمترین پارامترهای موثر در قیمت سیب خشک فله ای می باشد و خریداران می توانند این محصول را با قیمت های مختلف خریداری کنند.

متقاضیان برای خرید و ثبت سفارش سیب خشک می توانند این محصول را از طریق این سایت اینترنتی با بهترین کیفیت و قیمت سفارش داده و تهیه نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما