پرفروش ترین میوه خشک در ایران

پسته یکی از محصولاتی است که بسیار محبوب و معروف در ایران و جهان می باشد، ایران نه تنها مصرف کننده بلکه یکی از برترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان جهان است، طبق تحقیقات و امار اتحادیه صادرکنندگان در هفت ماهه اول سال 1396 صادرات پسته و پسته ایران در صدر جدول خشکبار ایران قرار گرفت.

همچنین کشمش با ارزش 90814035 دلار در رتبه دوم قرار گرفت و نمونه های مختلفی از این محصول را تولید کرده است.

خواص کشمش برای پوست و مو باعث محبوبیت این محصول شده است و به غیر از ایران در سایر کشورهای اروپایی محصولی وارداتی است که سالانه میلیون ها تن محصول صادر می شود.

از دیگر خواص کشمش می توان به جوان سازی پوست اشاره کرد که باعث می شود مقادیر ضد اکسیدانی بالایی برای سلامت پوست داشته باشد لاغری برای رشد کودکان و مو.

از ویژگی های اصلی کشمش می توان به ضد افتاب بودن این محصول اشاره کرد و استفاده روزانه باعث می شود که این کشمش به صورت طبیعی در برابر نور خورشید مقاوم باشد همچنین کشمش برای تناسب اندام و تنظیم و بهبود دستگاه گوارش دیابت و قند خون موچات و موهای صدمه دیده اسهال و یبوست و غیره بسیار مفید می باشد.

بادام زمینی در واقع یکی از غلات است و مانند گردو و آجیل است اما به دلیل انواع مختلف مغزها مانند بادام پسته و غیره این یک مهره محسوب می شود.

با این وجود از بادام زمینی معمولا به عنوان مغز برای پخت و پز استفاده می شود و شاید برای شما جالب باشد که خانواده ای از کلاین ها هستند که فاقد کربوهیدرات و سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی هستند.

این محصول در ایران به خوبی تولید شده است و در صادرات پیشرفت خوبی داشته است و در غذاهای غربی نیز از این محصول استفاده می شود.

انجیر خشک یکی دیگر از محصولات با کیفیت بالا است که در ایران صادر شده است، این محصول دارای انواع مختلفی است و ما به عنوان کیفیت اشاره می کنیم.

نوع مرغوب این محصول انجیر خشک صادراتی است یکی این نوع انجیر از کیفیت بالایی برخوردار است و نامش به دلیل کمیت کم است و نوع دیگری که بیشترین برداشت را در طول سال داشته انجیر است.

انجیر منگ نوع دیگری از محصول است که کوچک و سیاه و سفید است و هیچ شکاف و عمدتا برای تولید مربا انجیر، بیسکویت شربت شیرین و کوکی ها استفاده می شود.

انجیر خشک شده شربتی نیست و در نهایت انجیر خرما و مزون برای خرید عمده انجیر بسیار مناسب است و از انجیر در مغازه ها و انبارها نیز استفاده می شود.

بشر از روش خنک کننده برای نگهداری طولانی مدت غذا استفاده نکرد زیرا فهمید که سرما فقط می تواند مدت کوتاهی غذا مصرف کند و طعم و فواید غذا را حفظ کند، بنابراین مجبور شدند بلافاصله از غذا استفاده کنند تا غذاهای خود را از بین ببرند، بنابراین اثرات طولانی مدت روی غذا زیاد است و یکی از این اثرات این است که اب وارد غذا می شود و طعم غذا را بسیار بد می کند.

انسان با خشک کردن غذاها توانست سهم بزرگی در زندگی خود داشته باشد و در مواقع سختی که غذا پیدا نمی شد یا کمبود غذا وجود داشت زنده بماند، امروزه ما از روش انسان های گذشته در نگهداری طولانی مدت غذاها یا میوه هایی مانند میوه خشک استفاده می کنیم و به کمک دستگاه های جدیدی که برای خشک کردن و برش میوه ها کار می کنند استفاده می کنیم و این است که با استفاده از این دستگاه ها کیفیت و تمیزی کار و میوه ها کاملا شبیه به هم هستند و می توانند با دقت بیشتری کار کنند و از این طریق موثرتر هستند و می توانند با سرعت بیشتری کار کنند و در گذشته میوه ها را زیر نور مستقیم خورشید پخش می کنند اما اکنون از خشک کن استفاده می کنند.

ما در زندگی خود از میوه ها استفاده می کنیم زیرا میوه ها خوشمزه ترین میوه های دنیا هستند و همچنین ارزش غذایی بالایی دارند و امروزه هم نارگیل خشک و هم میوه های خشک بسیار محبوب هستند و تعداد زیادی متقاضی و طرفدار دارند.

با این حال باید بدانیم که در فرایند تولید این میوه ها به روش های بسیار مدرن و نوین مورد استفاده قرار می گیرند و این یعنی میوه ها را در خشک کن می گذارند و مدت زیادی صبر می کنند تا میوه کاملا خشک شود و این دستگاه گرمای زیادی به میوه می دهد تا کاملا خشک شود و چیزی در اب باقی نماند، دست نخورده و از ارزش غذایی بسیار زیادی برخوردار است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما