مواد نگهدارنده میوه خشک

برای حفظ سلامت بدن باید از انواع میوه هایی که سرشار از ویتامین های طبیعی هستند استفاده کنید، تحقیقات و برخی مطالعات نشان داده است که خوردن یک نوع میوه برای تامین تمام ویتامین های مورد نیاز بدن کافی نیست و فرد باید هر روز از انواع میوه ها و ویتامین ها برای دریافت تمام مواد مغذی و زندگی سالم استفاده کند.

مشکل مصرف میوه این است که همه انواع میوه ها در طول سال در دسترس نیستند و نکته دیگر این است که افراد هر بار که به میوه تازه نیاز دارند مجبورند به مراکز خرید مراجعه کنند تحقیقات روز نشان داده است که وقتی میوه تازه با خشک شدن درصد آب بیشتر خود را از دست می دهد محیط رشد میکروب ها دیگر قابل دوام نیست و مانع از این امر می شود.

برخی از میوه های خشک مانند سیب خشک حاوی 61 درصد میوه هستند، حتما تاکنون مواد افزودنی نامیده شده اید، بسیاری از افراد از افزودنی ها اجتناب می کنند اما اکنون می خواهم مواد افزودنی مورد استفاده در میوه های خشک را توضیح دهم تا اطلاعات شما را یک بار برای همیشه در مطالعات خود تکمیل کنم و اطمینان حاصل کنم که می دانید چه چیزی دریافت می کنید.

لیست مواد تشکیل دهنده میوه خشک و بیشتر محصولات غذایی روی بسته بندی موجود است، سولفات یکی از موادی است که در بسیاری از غذاها نقش دارد و مدت ها قبل برای جلوگیری از فساد و تغییر رنگ محصولات از جمله میوه های خشک استفاده می شد و اگر بسته بندی محصولات با سولفات را به دقت مطالعه کرده باشید کلمه (حاوی سولفات) را مشاهده کرده اید نقش یک نگهدارنده قوی را دارد.

برخی از افراد به خصوص کسانی که در استما دخیل هستند به این ماده حساسیت دارند اما برای کسانی که سالم هستند در زمینه میوه خشک ما به عنوان یک عمل ایمن شناخته می شود سولفات در سیب اناناس زردالو و انبه استفاده می شود.

افزودنی دیگری که می خواهم برای شما توضیح دهم (سوربات پتاسیم) در پودر خشک و انجیر استفاده می شود که نه تنها برای سلامتی مضر است بلکه برای سلامتی مفید است بلکه باید در درصد محصول نیز به دقت مورد توجه قرار گیرد.

شکر همچنین افزودنی دیگری است که در برخی از انواع میوه های خشک استفاده می شود مثلا برای خشک کردن زغال اخته که فکر می کنید طعم خالص دارد شکر اضافه شده نیز وجود دارد اما لازم است زیرا خود ترش است و برای مزه دار شدن باید کمی شکر اضافه کنید، میوه های زیادی وجود دارند که بسیار شیرین هستند و قند طبیعی دارند.

زغال اخته نسبت به سایر میوه های خشک مانند انجیر خشک درصد قند کمتری دارد به طوری که شکر کورنلیا 30 درصد است و میوه های خشک حاوی 39 درصد قند هستند برش های انبه نیز از 20 درصد به بالا پر شده و جالب تر است که هرچه قند بیشتری اضافه شود میوه خشک کمتری دارد.

بنابراین ممکن است بپرسید چگونه خشک نمی شود میوه های مخلوط در جعبه ها گیر می کنند؟ روغن مصرفی چیزی است که مانع از چسبندگی میوه های خشک قطع می شود اما باید توجه داشت که روغن مورد استفاده در میوه های خشک بدون نخل است و مقدار کمی دارد و بیشتر برای زغال اخته و خرما و کشمش هایی که چسبندگی بالایی دارند استفاده می شود.

هر نوع میوه خشک ارزش غذایی و فواید خاص خود را دارد اما برخی از خواص رایج میوه های خشک مانند تقویت سیستم ایمنی بدن جلوگیری از سرطان بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک به سلامت قلب و عروق جلوگیری از کم خونی و پوکی استخوان، به طور کلی مصرف یک فنجان میوه خشک ترکیبی در طول صبحانه یا میان وعده بخش عمده ای از نیاز روزانه انسان به مواد مغذی است و بسیار پرانرژی است.

به غیر از گفته های تا کنون در سال های اخیر تنوع فوق العاده میوه های خشک باعث افزایش بیشتر فروش اصلی خود شده است باید اضافه کرد که محصولاتی مانند سیب درخت خشک پرتقال خشک موز کیوی خربزه خشک شده و دیگر میوه های رایج زمستانی و تابستانی از مهمترین میوه های خشک شده هستند بلکه در بازار عمده فروشی میوه های خشک شاهد عرضه انواع میوه های خشک گرمسیری و میوه های کمیاب در سراسر جهان هستیم، در واقع یکی از مهمترین مزیت های صنعت میوه خشک این است که دسترسی به میوه های خوش طعم و کمیاب را برای همه مردم جهان فراهم کرده است.

بدون شک پس از تولید میوه های خشک مرغوب نوبت به بسته بندی می رسد، اگرچه میوه های خشک بدون نیاز به مواد نگهدارنده ماندگاری بالایی دارند اما به طور طبیعی با در نظر گرفتن یک سری نکات می توان ماندگاری این میوه را افزایش داد.

به طور کلی توصیه می شود میوه های خشک را در ظرف نسبتا محکمی بسته بندی و نگهداری کنید تا محصول سالم بماند تا کاربر نهایی بتواند به انتها برسد، به عبارت دیگر بسته بندی مناسب نه تنها از نفوذ هوا و رطوبت به مواد غذایی خشک شده و میوه های خشک فله جلوگیری می کند بلکه بر کیفیت نیز تاثیر می گذارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما