برگه هلو انجیری با مرغوبیت فراوان و فواید بی نظیر آن برای سلامتی

از میوه های بسیار خوشمزه که جهت تهیه برگه خشک یکی از بهترین ها است هلو انجیری است که برگه تهیه شده از آن با مرغوبیت فراوان و فواید بی نظیر آن برای سلامتی بسیار عالی است همچنین قیمت برگه هلو انجیری بسیار مناسب بوده و در بسته بندی های بسیار ویژه و خاص عرضه می شود تا به هر نیازی در این زمینه پاسخ دهد.برگه هلو انجیری با مرغوبیت فراوان و فواید بی نظیر آن برای سلامتی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برگه هلو انجیری

برگه هلو انجیری یکی از پرخاصیت ترین انواع میوه ها به لحاظ ارزش غذایی و نوع ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن میوه هلو انجیری است که از آن به هلو بشقابی نیز یاد می‌شود که این میوه اکثرا گوشت سفید دارد و در برخی نمونه ها نیز گوشت آن قرمز است و پوست خارجی آن به رنگ زرد و قرمز است و نسبت به هلو معمولی از طعم شیرین تری برخوردار است و اندازه کوچکتری دارد.

این میوه در اواخر فصل بهار و تابستان از درختان برداشت می‌شود و میزان قند فراوان و کربوهیدرات زیادی دارد بنابراین میزان انرژی آن زیاد بوده و به 60 کالری در هر 100 گرم می رسد همچنین از میوه در تهیه برگه آن نیز استفاده می‌شود تا در فصلی که این میوه و شکل تازه آن در بازار وجود ندارد بتوان از طعم خوب آن لذت برد.

خواص هلو انجیری نسبت به میوه تازه بسیار بیشتر است و دلیل این مسئله نیز همچون سایر میوه های دیگر وجود مقدار بسیار کم رطوبت و بالا رفتن درصد هر یک از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن است به همین دلیل برای بهره مندی از خواص میوه هلو انجیری بهتر است برگ آن مصرف شود تا به این ترتیب از ارزش بالای مواد مغذی موجود در آن بتوان بیشتر استفاده کرد.

این برگه دارای خواص بسیار فراوانی است از جمله این که با داشتن ویتامین C فراوان از میوه های خشک آنتی اکسیدانی به شمار می رود که از ابتلا به سرطان پستان جلوگیری می کند همچنین این محصول برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند بسیار مناسب است چون پتاسیم موجود در آن بسیار زیاد بوده و سدیم کمی دارد و این در مورد بیماران قلبی بسیار عالی است.

این برگه در افرادی که به دیابت نوع یک مبتلا هستند منجر به کاهش قند خون می شود و برای افراد دیابتی نوع دو نیز مصرف آن مناسب نمی باشد چون تاثیرات برگه هلو انجیر در چین و چروک پوست بسیار زیاد است و به این ترتیب این میوه باعث رفع آن می شود و پوستی صاف و شاداب را ایجاد می کند.

از این برگه میوه برای رفع دردهایی همچون درد ناشی از التهابات مفاصل استفاده می شود همچنین این محصول در برطرف کردن بسیاری از بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از میوه های خشکی است که برای درمان ورم معده و روده مناسب می باشد و برای کسانی که از زخم معده رنج می برند گزینه ایده آلی است.

مصرف برگه هلو انجیری به طور چشمگیری از بروز بیماری‌های پوست جلوگیری کرده و از خوراکی های بسیار موثر در کاهش استرس می باشد همچنین استفاده از این برگه در کودکان بسیار مفید است چون میزان کلسیم بالای موجود در آن به رشد هر چه بیشتر استخوان ها تقویت آنها کمک می نماید.

انواع مختلف ویتامین ها از جمله ویتامین K و A در این برگه فراوان است و عناصر معدنی موجود در آن نیز از جمله فسفر، کلسیم، آهن، روی و منگنز برای سلامتی فوق العاده مفیدند بنابراین این محصول در واقع نوعی کپسول ویتامین و مواد معدنی به شمار می رود که کاملا ارگانیک است و نیاز به مصرف مکمل ها را می توان با مصرف این برگه به مقدار زیادی کاهش داد همچنین از دمنوش این محصول استفاده می گردد و برای دفع سموم از بدن نیز به کبد کمک زیادی می نماید.

این برگه در دوران بارداری به زنان حامله کمک زیادی می‌کند و رشد جنین به وسیله آن بهتر انجام می‌شود همچنین مقدار زیادی فولات دارد که مانع از بروز هر نوع نقص عصبی در جنین می شود و فواید بسیار زیادی هم برای پوست آن خواهد داشت.

این برگه دارای مقادیر قابل توجهی از بتاکاروتن است که این ترکیب در درمان بسیاری از مشکلات بینایی موثر می باشد و شب کوری را برطرف می کند همچنین از محصولاتی است که در برای بیماران کلیوی بسیار مفید می باشد و در دفع سنگ کلیه به آنها کمک می کند همچنین این برگه به خاطر داشتن آنتی اکسیدان های مختلفی مانند لیکوپن باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و ایمنی بدن را به مقدار زیادی تقویت می کند.

مصرف برگه هلو انجیری همیشه باید در حد متعادل باشد چون زیاده روی در مصرف آن معمولاً با عوارضی همراه است که یکی از مهمترین آنها آزادسازی قند فراوان موجود در این میوه است و این مسئله باعث افزایش وزن و چاقی می شود علاوه بر این قندهای موجود در این برگه باعث از بین بردن مینای دندان ها می شود و باعث خرابی آنها می گردد بنابراین همچون هر محصول خوراکی دیگر مصرف به اندازه و مناسب این محصول لازم و ضروری است و زیاده روی در خوردن آن باید اجتناب شود.

این برگه به دلیل شیرین بودن نسبت به بسیاری از میوه های خشک دیگر مصرف بیشتری دارد و همین باعث شده که کودکان نیز به آن علاقه زیادی داشته باشند و به این ترتیب جایگزین بسیار مناسبی برای تنقلات مصرفی توسط آنها خواهد بود.

برای این که برگه هلو انجیری مدت زمان زیادی سالم باقی بماند باید رطوبت موجود در آن به حداقل برسد در غیر این صورت وجود مقادیر کم رطوبت موجود در آن نیز به کیفیت آن آسیب می رساند و احتمال کپک زدن آن را افزایش می دهد بنابراین این برگه باید کاملاً خشک باشد و در بسته بندی مناسب نیز قرار داده شود تا به این ترتیب قارچ ها فرصت و مجال رشد بر روی آن را نداشته باشند به همین علت معمولاً این برگه بسته بندی نایلونی قرار داده شده و درب آنها پلمپ و کیپ می شود.

این برگه نسبت به بسیاری از میوه های خشک دیگر فروش بهتری دارد و همان طور که اشاره شد دارای مزه شیرین بیشتری نسبت به انواع میوه های خشک است و همین باعث شده بازار پسندی آن بیشتر باشد بنابراین به عنوان یکی از محصولات خوش فروش در بازارهای مختلف داخلی و خارجی عرضه شده و نیاز مشتریان را به برگه ای خوش فروش و خوش رنگ را تامین خواهد نمود.

در سفارش این محصول تهیه نوع تازه آن که درصد رطوبت حداقلی دارد بسیار مهم است و این به فروش سریع تر آنها در هر بازاری کمک می نماید همچنین بهترین برگه ها دارای اندازه یکسانی هستند و از روش مناسبی برای خشک کردن آن ها استفاده شده است تا رنگ برگه تغییر کند و طعم آن نیز با گذشت زمان از بین نرود.

این فروشگاه اینترنتی به عنوان محل عرضه این محصول و مرجع خرید آن برای تمام مشتریان است و کسانی که در مقدار زیاد به این برگه نیاز دارند از طریق این سایت قادر به سفارش آن برای خود خواهند بود و به این ترتیب بهترین و ارزانترین این برگه را در درخواست اینترنتی آن به دست خواهند آورد.

قیمت این برگه اخیراً با افزایش نرخ میوه در کشور افزایش یافته است به خصوص این که حجم تولید این برگه در کشور نیز فراوان نیست و فصل برداشت آن نیز محدود می باشد به همین خاطر معمولاً نسبت به برخی از میوه‌های خشک دیگر از قیمت بالاتری برخوردار است.

مشتریان برای تهیه ارزانترین این برگه که در بسته بندی مناسب برای صادرات قرار داده شده و از همه مشخصات و ویژگی های یک برگه با کیفیت برخوردار است به اینجا مراجعه نموده و در هر زمان که مایل باشند ثبت سفارش آن را به آسانی و با قیمت ارزان انجام می دهند و این محصول در درخواست اینترنتی سریع‌تر به دست آنها می‌رسد.

در هنگام خرید این محصول از این سایت امکان انتخاب بسته بندی برای مشتریان فراهم است چون این محصول در حجم های گوناگون عرضه می‌شود و هر یک دارای بسته بندی ویژه می باشد بنابراین خریدار بر اساس در بازار مصرف و مشتریان خود می تواند هم حجم و هم نوع بسته بندی مورد نظر را انتخاب کند و به این ترتیب این محصول را برای عرضه در بازار به دست آورد.

طرز تهیه برگه هلو انجیری

طرز تهیه برگه هلو انجیری تهیه برگه از میوه هلو انجیری به روش های مختلفی انجام می شود و این برگه را در خانه و بهترین کیفیت آن می توان تهیه کرد یا با روش صنعتی در کارخانه ها آن را تولید نمود همچنین این برگه زیر نور خورشید تهیه می شود و از دستگاه های مانند مایکروویو می توان برای این کار استفاده کرد و حتی از بخاری نیز برای خشک کردن این میوه استفاده کرد.

جهت تهیه برگه مذکور قبل از هر چیزی میوه باید به خوبی شسته شود سپس آن را خشک کرد و در مرحله بعدی و با چاقو ابتدا آن را نصف شود و هسته را از آن خارج گردد سپس دو بخش این میوه را در داخل سینی قرار داده و بر روی آن یک پارچه نازک گذاشته و سینی را در زیر نور مستقیم آفتاب قرار داد تا بعد از مدتی خشک بشود.

در خانه و با استفاده از دستگاه مایکروویو نیز می توان در کمتر از یک ساعت این میوه را خشک کنیم البته در تهیه برگه هلو انجیری باید دقت کرد این محصول زیاد رسیده نباشد چون به آسانی له می شود و شکل نامناسبی پیدا می‌کند همچنین بهتر است برش های میوه را به طور مرتب زیر و رو کرد تا همه قسمت های آن به خوبی خشک کرد.

برای تهیه صنعتی این محصول در مقیاس زیاد از دستگاه های میوه خشک کن استفاده می شود به این ترتیب که میوه ها پس از شسته شدن و سورت بندی در داخل این دستگاه قرار می‌گیرند و بهتر است میوه ها دارای اندازه یکسان بوده و یک شکل باشند تا برش های آنها نیز زیاد با هم متفاوت نباشد.

دستگاه اسلایسر قادر است این میوه را در اندازه های مختلف برش دهد البته قبل از برش دادن باید هسته میوه از آن خارج شود که این روش هم به شکل اتوماتیک و دستی انجام می گیرد و با برش های به دست آمده از این میوه بر روی سینی های مخصوص قرار داده می شوند تا در دستگاه های میوه خشک کن گذاشته شده و به مدت زمان مشخصی تحت تاثیر حرارت 75 درجه سانتیگراد قرار بگیرد که این مدت زمان ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت می باشد و چون دما زیاد بالا نیست امکان از بین رفتن مواد مغذی موجود در آن نیز کم است و به این ترتیب در کمترین زمان ممکن امکان تهیه برگه فراهم می شود.

روش تهیه برگه هلو انجیری به دو شکل سنتی یا خانگی و صنعتی باعث تولید محصولات با کیفیت متفاوت می شود به این ترتیب که نوع خانگی این محصول چنانچه به درستی آماده شود نسبت به نوع صنعتی آن از نظر ارزش غذایی اندکی بهتر است چون در نوع صنعتی به علت استفاده از حرارت ممکن است برخی از مواد مغذی موجود در آن تغییر کند همچنین رنگ آنها نیز با همدیگر متفاوت است به عنوان مثال برگه هلو انجیری که در خانه و زیر نور آفتاب یا در سایه خشک شده است نسبت به برگه ای که در دستگاه مخصوص میوه خشک کن قرار گرفته است از نظر رنگ تا حدودی متفاوت است و شناسایی از این دو از همدیگر به راحتی ممکن می باشد.

تهیه این محصول برای کسانی که به مقدار کمی از آن نیاز دارند به روش خانگی بسیار راحت است و هزینه تهیه آن نیز بسیار پایین می باشد علاوه بر این در هر زمان امکان تهیه آن وجود خواهد داشت و تهیه کننده این برگه از کیفیت میوه اولیه و بهداشت برگه اطمینان پیدا می کند.

تهیه این برگه به روش صنعتی یک مزیت ویژه دارد و آن این که از نظر بهداشتی سالم تر است همچنین تولید این برگه از مرحله شستشوی میوه تا خشک شدن و بسته بندی آن به صورت اتوماتیک انجام می شود و به این شکل هیچ اپراتوری نقشی در آن ندارد بنابراین کمترین تماس دست با این برگه وجود خواهد داشت و این تضمینی بر بهداشت آن است و میوه کاملاً سالم می باشد.

از مزایای تهیه برگه فوق به روش کارخانه ای و صنعتی نامحدود بودن دسترسی به آن است به این ترتیب که در حجم زیادی امکان سفارش این محصول برای هر مشتری و خریداری وجود دارد و حجم ارائه آن بسیار بیشتر از روش های سنتی است که برای خشک کردن برگه ممکن است چند هفته زمان طول بکشد.

صادرکنندگان و خریداران داخلی در ارتباط با این کارخانه ها به شکل فله یا بسته بندی به این برگه دسترسی خواهند داشت که یکی از بهترین روش های تهیه ارزان این محصول می باشد بنابراین چنانچه از برند معتبر آن استفاده شود از هر لحاظ برای صادرات عالی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما