برگه هلو خشک خوشمزه و عالی با بسته بندی یک کیلویی

میوه های خشک برای سلامتی شما مفید هستند، برگه هلو خشک خوشمزه و عالی با بسته بندی یک کیلویی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برگه هلو خشک خوشمزه و عالی با بسته بندی یک کیلویی

برگه هلو خشک

برگه هلو خشک اغلب مردم معمولاً آنچه را که اینترنت می گوید جدی نمی گیرند، با این حال همه چیز در مورد برگه هلو خشک درست است، مطالعات اپیدمیولوژیک نشان داده است که مصرف زیاد هلو خشک غنی از ترکیبات فنلی آسیبهای مرتبط با استرس را کاهش می دهد، به ویژه غنی از کاروتنوئیدها است که چیزی جز پروویتامین A نیستند، از جمله بتا کریپتوکسانتین، بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین، این به کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مانند سرطان و بیماریهای قلبی عروقی کمک می کند.

این ترکیبات فنلی همچنین اثرات مفیدی بر روی بیماریهای چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا نشان داده اند، اما همچنین می توانند متاستاز سرطان سینه و توسعه آنها را کاهش دهند، هلو خشک دارای نسبت بالایی از ویتامین C، پروویتامین A، سلنیوم به مقدار زیاد در مقایسه با سایر میوه ها و رنگدانه ها با قدرت آنتی اکسیدانی قوی است، سرشار از فیبر است و همراه با پوست آن خورده می شود، به مبارزه با یبوست به ویژه در جوان ترین افراد کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد و بهداشت خوب روده را تضمین می کند.

این میوه خشک به دلیل خاصیت نرم کنندگی و احیای آن که به طور موثر خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت می کند، چهره ای زیبا می بخشد و برنزه شدن طبیعی را افزایش می دهد، به طور گسترده در لوازم آرایشی استفاده می شود، هلو خشک به دلیل خاصیت ادرارآور بودن به طور سیستماتیک به افرادی که از احتباس آب، مشکلات مثانه یا سنگ کلیه رنج می برند توصیه می شود.

هلو خشک منبع طبیعی کلسیم، منیزیم، روی و همچنین آهن است، هلو خشک به دلیل داشتن آهن زیاد، از کم خونی ناشی از فقر آهن یا کم خونی ناشی از فقر آهن جلوگیری می کند، طمع، این کلمه ای است که باید هنگام صحبت در مورد هلو خشک به خاطر بسپارید، در واقع، آنها برای چشیدن از پرخوری ساخته شده اند، با این حال، می توانید از آنها برای تهیه دسرهایی مانند کلوچه، کیک و غیره استفاده کنید، برخی افراد آن را در چایهای طعم دار، چه سرد و چه غیر سرد، سرو می کنند.

سهم آنتی اکسیدانی هلو خشک به پیشگیری از بیماریهای دژنراتیو مختلف کمک می کند، آنها حاوی سدیم نیستند، از طرف دیگر غنی از ریز مغذیها هستند که باعث کاهش فشار خون شریانی می شود، به لطف دریافت انرژی و مواد مغذی استثنایی، بسیاری از ورزشکاران از آنها به عنوان مکملهای غذایی روزانه استفاده می کنند.

هلو یک میوه خوشمزه بومی چین است که در فصول مختلف سال یافت می شود و با غنای تغذیه ای خود شگفت زده می شود که حاوی مقدار زیادی از ویتامینهای محلول در آب وقتی این میوه خشک شود فواید تغذیه ای آن افزایش می یابد، در این مورد ما هلو خشک شده را پیدا می کنیم، میوه خشکی که اغلب با زردآلو اشتباه گرفته می شود.

میوه های خشک شده از یک فرآیند خشک کردن – طبیعی یا مصنوعی- تشکیل می شوند که به میوه اجازه می دهد تا با کاهش قابل توجه محتوای آب آن، خشک شود، در حالی که محتوای کربوهیدراتهای ساده و مواد مغذی ضروری آن را افزایش می دهد، طبعا در چنین شرایطی می توان ترکیبات مغذی تری در این میوه ها مشاهده نمود و انتطار بیشتری از آنها داشت.

بر خلاف فواید هلو، از نظر تغذیه، شکی نیست که هلو خشک به دلیل محتوای کربوهیدرات بالا (در نوع ساده آن) متمایز است، همچنین مقادیر جالبی از ویتامینها (پروویتامین A، ویتامین B3 یا نیاسین و در مقدار کمتر ویتامین C)، مواد معدنی (پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم) و فیبرهای محلول و نامحلول را فراهم می کند.

همانطور که می دانید پروویتامین A به ویتامین A تبدیل می شود که برای بینایی، پوست، مو، استخوانها و سیستم ایمنی ضروری است، در حالی که منیزیم ایمنی را بهبود می بخشد و همچنین یک اثر ملین ملایم ایجاد می کند، دقیقاً به دلیل محتوای کربوهیدراتهای ساده، باید وجود ویتامین B3 یا نیاسین را برجسته کنیم که به استفاده بهینه از این کربوهیدراتها کمک می کند.

مانند زردآلو، هلو خشک نیز میوه ‌ای ایده‌ آل است که برای مثال، به دلیل محتوای بالای قند، به انرژی اضافی نیاز داریم، بنابراین مصرف آن از نظر تغذیه ای به ورزشکاران توصیه می شود، مخصوصاً زمانی که تمرینات بدنی شدید طولانی مدت انجام می شود و به طور کلی ورزشکاران، کوهنوردان توصیه می شود، همچنین فیبر را تامین می کند، بنابراین مصرف منظم آن با بهبود حرکت روده به رفع یا جلوگیری از یبوست کمک می کند، در حالی که در کاهش سطح کلسترول بالا مفید است، به دلیل داشتن آهن زیاد مصرف آن برای افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن توصیه و توصیه می شود، بنابراین توصیه می شود آن را با غذاهای غنی از ویتامین C مصرف کنید.

هلو خشک به سادگی یک محصول واحد در نظر گرفته می شود، حاوی مقدار زیادی ویتامین A، B2، C، E و همچنین اسیدهای آلی مانند اسیدهای سیتریک، تارتاریک و مالیک است، از میان عناصر کمیاب، هلو خشک عمدتاً حاوی آهن است، همچنین، ترکیب معدنی توسط منیزیم، پتاسیم، روی، منگنز، سلنیوم و فسفر نشان داده شده است.

هلو برای افراد مبتلا به کم خونی و بیماریهای قلبی بسیار مفید است، این میوه خوشمزه برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند توصیه می شود، این میوه برای بیماریهای روده ای، یبوست و سوزش سر دل توصیه می شود، سموم مضر را از بدن دفع می کند و اشتها را افزایش می دهد، پزشکان خوردن هلو خشک را برای بیماریهای کلیه، کبد، مجاری ادرار و کیسه صفرا توصیه می کنند، از میوه های خشک هلو در طب سنتی برای درمان نقرس، روماتیسم، آرتروز و آرتروز استفاده می شود.

از هلو خشک در تهیه کمپوت میوه، موس، ژله، اسموتی و سسهای مختلف استفاده می شود، این میوه خشک در هنگام پخت اضافه می شود، کاپ کیک هلوی خشک مخصوصا خوشمزه است، بسیاری از خانمهای خانه دار از آن برای پخت پلو با میوه های خشک استفاده می کنند، گوشت پخته شده با میوه های خشک هلو، عطر و بوی غیر معمولی پیدا می کند.

هلو خشک بسیار خوشمزه و آبدار میوه ای است که توسط افراد خوش خوراکی مصرف می شود که می خواهند انرژی خود را پر کنند، سرشار از فیبر و مواد معدنی است، این میوه برای مبارزه با کلسترول و بیماریهای قلبی عروقی ایده آل است.

اما خواهیم دید که برای کاهش وزن چندان مفید نیست، لازم است از میوه تازه ترجیح داده شود یا در غیر این صورت در زمان خشک شدن آن را در حد اعتدال مصرف کنید زیرا حاوی 281 کیلو کالری در 100 گرم است.

قیمت برگه هلو خشک

قیمت برگه هلو خشک هلوهای ارگانیک تازه که 90 درصد از آب تشکیل شده و کالری کمی دارند، حاوی تعداد زیادی فضیلت تغذیه‌ ای هستند که به خاطر انرژی دریافتی و فوایدی که برای پوست دارند، شهرت دارند، قیمت برگه هلو خشک معمولا به عوامل مختلفی بستگی دارد که درجه کیفی به عنوان اصلی ترین عامل شناخته می شود.

هنگامی که میوه خشک می شود، 5 برابر بیشتر از میوه های تازه دارای مواد معدنی (پتاسیم، کلسیم، منیزیم) است، علاوه بر این، یک آنتی اکسیدان فوق العاده است، با این حال، زمانی که میوه خشک می شود، کالری دریافتی به سرعت افزایش می یابد، بنابراین به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی، ترجیحاً مصرف آن را محدود کنید زیرا حاوی 281 کیلو کالری برای مقدار 100 گرم است.

همانطور که متوجه شده اید، هلو خشک عمدتاً از کربوهیدرات تشکیل شده است و در صورت مصرف بدون اعتدال می تواند عامل افزایش وزن باشد، بنابراین، در صورت تمایل به کاهش وزن، مزه دار کردن هلوهای خشک که خواص غذایی آنها برای بدن مفیدتر است، ممتاز است.

هلو حاوی آنتی اکسیدانهایی است که توانایی جلوگیری از اکسیداسیون «کلسترول بد» (LDL) را دارند، این امر باعث کاهش تشکیل پلاک در داخل رگها و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی می شود، یک مطالعه بالینی که بر روی انسان انجام شد نشان داد که مصرف آب هلو در کوتاه مدت (تا 2 ساعت پس از مصرف آبمیوه) آسیبهای مرتبط با استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد، با این حال، فعالیت آنتی اکسیدانی هلو می تواند بین انواع مختلف بسیار متفاوت باشد.

ترکیبات فنلی اصلی هلو هیدروکسی سیناماتها و فلاونولها هستند، هلو همچنین حاوی مقدار مشخصی آنتوسیانین و فلاونول به خصوص در پوست است، ترکیبات فنولیک مواد آنتی اکسیدانی هستند که در غذاهای با منشاء گیاهی یافت می شوند و به پیشگیری از بیماریهای خاص کمک می کنند، در هلو، این ترکیبات آنتی اکسیدانهای اصلی میوه هستند، ویتامین C (در مقادیر بیشتر در پوست نسبت به گوشت وجود دارد) و کاروتنوئیدها نیز به فعالیت آنتی اکسیدانی کمک می کنند، اما به میزان کمتر.

کاروتنوئیدهای اصلی هلو خشک بتا کریپتوکسانتین و بتاکاروتن هستند، لوتئین و زآگزانتین نیز وجود دارد، غذاهای غنی از کاروتنوئیدها به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود، خطر ابتلا به برخی سرطانها را کاهش می دهند، علاوه بر این، لوتئین و زآگزانتین اثرات مفیدی بر بیماریهای چشمی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید دارند، به طور کلی، کاروتنوئیدها در پوست با غلظت بیشتری نسبت به پالپ یافت می شوند و محتوای آنها در طول رسیدن میوه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، توجه داشته باشید که کاروتنوئیدها از جمله بتاکاروتن زمانی بهتر در بدن جذب می شوند که مقدار کمی لیپید (چربی) به طور همزمان مصرف شود.

هلو خشک منبع فیبر رژیمی است، یک وعده هلو تازه، معادل یک میوه متوسط، 5 تا 9 درصد فیبر مصرفی روزانه برای مردان و زنان بالغ را پر می کند، اگر پوست میوه مصرف نشود، این سهم به طور قابل توجهی کاهش می یابد، زیرا این قسمت حاوی مقادیر قابل توجهی است، علاوه بر پیشگیری از یبوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، رژیم غذایی سرشار از فیبر، عمدتاً فیبر محلول، می تواند به پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی و کنترل بهتر دیابت نوع 2 و اشتها کمک کند.

هلو خشک منبع آهن برای انسان است، آهن برای انتقال اکسیژن و تشکیل گلبولهای قرمز خون در خون ضروری است، همچنین در تولید سلولهای جدید، هورمونها و انتقال دهنده های عصبی شرکت می کند، لازم به ذکر است که آهن موجود در گیاهان نسبت به آهن موجود در غذاهای با منشاء حیوانی کمتر جذب بدن می شود، با این حال، جذب آهن از گیاهان اگر با مواد مغذی خاصی مانند ویتامین C مصرف شود، مطلوب است.

هلوهای خشک شده منابع مس هستند، مس به عنوان ترکیبی از چندین آنزیم، برای تشکیل هموگلوبین و کلاژن (پروتئینی که در ساختار و ترمیم بافتها استفاده می شود) در بدن ضروری است، چندین آنزیم حاوی مس نیز به دفاع بدن در برابر رادیکالهای آزاد کمک می کنند.

هلو خشک منبع ویتامین C است، نقش ویتامین C در بدن فراتر از خواص آنتی اکسیدانی آن است، همچنین به سلامت استخوانها، غضروفها، دندانها و لثه ها کمک می کند، علاوه بر این، از عفونتها محافظت می کند، جذب آهن موجود در گیاهان را افزایش می دهد و بهبود را تسریع می کند، همچنین منابع ویتامین E هستند، ویتامین E از سیستم قلبی عروقی محافظت می کند و اثرات پیری سلولی را محدود می کند.

انواع هلو خشک نیز فیبر دارند که به هضم غذا کمک می‌ کنند، به دلیل کاهش محتوای آب، نسبت نسبی افزایش می یابد، گفته می شود که میوه های خشک به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارند خاصیت ملین دارند، هلو به خصوص در بین افرادی که از مشکلات گوارشی (یبوست) رنج می برند بسیار محبوب است.

هلو خشک علاوه بر ویتامینها و فیبرهای سالم، مواد گیاهی ثانویه را نیز فراهم می کنند، گفته می شود این ترکیبات که فقط در طبیعت وجود دارند، با اثر آنتی اکسیدانی خود سیستم ایمنی را تقویت می کنند، سطح کلسترول سالم را ارتقا می دهند و فشار خون را کاهش می دهند.

هلو خشک در ترکیب با آجیل به ویژه مغذی در نظر گرفته می شود، درشت مغذیها و ریز مغذیهای موجود در آن می توانند به طور هم افزایی بر وضعیت سلامتی تأثیر مثبت داشته باشند، مصرف هلوهای بدون آب به کنترل چاقی نیز کمک می کند و برای کنترل در افراد دیابتی، کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان روده بزرگ توصیه می شود.

به منظور تهیه انواع میوه خشک تازه و درجه یک لازم است افراد فروشگاه معتبری را انتخاب نمایند، فروشگاه ما با داشتن سابقه طولانی مدت در این حوزه، پذیرای سفارشات شما در حجمهای مختلف می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما