صادرات آلو خشک زرد درجه یک به کشورهای همجوار

آلو خشک زرد از جمله محصولات خشکباری است که در ایران با کیفیت بسیار بالا تولید شده و روانه بازار مصرف می گردد. آلو خشک زرد علاوه بر بازار داخلی ایران در اغلب کشورهای همسایه نیز خواهان دارد و صادرات این محصول به کشورهایی مثل روسیه، افغانستان ، امارات، پاکستان، هند، بنگلادش ، عمان، قطر و عراق انجام می شود. صادرات آلو خشک به سایر کشورها یکی از فرصت های مناسب ارزآوری برای کشور عزیزمان ایران است.

صادرات آلو خشک زرد درجه یک به کشورهای همجوار

معرفی آلو خشک های موجود در بازار

معرفی آلو خشک های موجود در بازار انواع آلو خشک موجود در بازار عبارتند از: آلو خشک بخارائی ،آلو خشک آفتابی ،آلو خشک خورشتی ،آلو خشک خراسانی ، آلو خشک تیزآبی آلو، خشک شمس ،آلو خشک مراغه، آلو برقانی، آلو بخارا دودی، آلو سیاه خشک، آلو قرمز خشک ریز

آلو نیشابور که به آلو بخارا هم شهرت دارد و بهترین نوع آلو برای فرآوری خشکباری است. برای تهیه ابتدا پوست آن گرفته می شود سپس با روش تیزابی و یا آفتابی کردن خشک می گردد. آلو خشک بخارایی دارای انواع متنوع سیاه و زرد می باشد که توسط تولیدکنندگان ایرانی فرآوری شده و با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد. انواع آلو خشک نیشابور با نام آلو کبرایی، آلو حاج حسنی، آلو کالیفرنیا، آلو رسمی، آلو ممتاز، آلو طرقبه، آلو شمس، آلو شوقانی و … به بازار عرضه می شود.

آلو مشهد هم از نمونه های معروف و شناخته شده در بازار ایران است . تمامی آلو طرقبه و قطره طلا در منطقه مشهد برای فراوری به کارگاه های نیشابور نیز ارسال می شود. بهترین آلو مشهد را پس از پوست گیری و انجام خدمات سورتینگ و دستچین سازی می توان برای بازارهای صادراتی نیز عرضه کرد. برخی انواع آلو خشک که در مشهد فرآوری می شود عبارتند از: آلو بخارا دودی، آلو بخارا آفتابی، آلو طرقبه آفتابی ، آلوچه خشک، آلو جنگلی برقانی سیاه، آلو برقانی زرد طلایی، آلوچه لواشکی

برخی دیگراز پرطرفدارترین آلو خشک های موجود در بازار عبارتند از: آلو جنگلی درشت خشک شده ،آلو خشک قطره طلا، آلو جنگلی آلو خشک بسته به نوع میوه آلو دارای انواع مختلفی می باشد.

تعدادی از آلوها جزو ارقام صادراتی هستند که از جمله آنها می توان به آلو بخارا دودی صادراتی ،آلو حاج حسنی دودی صادراتی ،آلو کالیفرنیا صادراتی و آلو شمس صادراتی اشاره کرد.

عوامل موثر در تعیین قیمت انواع آلو خشک زرد

عوامل تعیین قیمت آلو آلو خشک زرد به شرح زیر می باشد:

نوع فرایند خشک شدن: آلوها یا بطور طبیعی و در زیر نور آفتاب خشک می شوند و یا با مواد گوگردی پروسه خشک شدن را طی می کنند. قیمت آلو آفتابی و سایه خشک بالاتر از انواع گوگردی آن است. در انواع آفتابی فرایند خشک سازی به صورت طبیعی طی می شود به مراتب به خواص اصلی و ارگانیک میوه نزدیک ترند و مزه ، طعم و رنگ آنها با کمترین دخالت عوامل بیرونی بدست مصرف کننده می رسند . در فرآیند آفتاب گیری یک میوه و خشک شدن آن در آفتاب کالری آن میوه تا 5 برابر میوه تازه افزایش پیدا می کند. درانواع گوگردی آلوهای با دخالت بخار و دود گوگرد یا خشک شدن در کوره های صنعتی روند خشک سازی را طی می کنند و تمام ویژگیهای آلو بجز ظاهر آن دچار تغییر خواهند شد.

  1. رنگ آلو : تنوع رنگی در آلوها بسیار بالات و هرکدام رنگ منحصر بفرد خود را دارا هستند . رنگ آلوها ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله میزان بخار ، میزان آفتاب دیدگی و عوامل دیگر رنگ طبیعی آلو تغییر کند که منجر به قیمت های متفاوت در آلو خواهد شد.
  2. نسبت گوشت به هسته : هر چه میزان حجم گوشت آلو به نسبت هسته بیشتر باشد مسلما آلو ارزش بیشتری دارا خواهد بود .
  3. اندازه آلو : آلوهای درشت تر قیمت و ارزش بالاتری دارند .
  4. میزان رطوبت : رطوبت عامل موثری در تعیین قیمت آلو می باشد . هر چقدر آلو خیس تر باشد طبعا از قیمت آن کاسته خواهد شد . البته آلو های مختلف از نظر رطوبت با هم تفاوت دارند ، به عنوان مثال آلوی شوقان از رطوبت بالایی برخوردار است که این آلو را از سایر انواع آلو متمایز می کند.
  5. طعم آلو : از دیدگاه مصرف کننده مهم ترین عامل در تعیین قیمت این محصول ، طعم آلو است. طبیعتا مصرف کننده آلوی خوش طعم را بیشتر می پسندد. هر کدام از آلوها طعم خاص خود را دارند ، مثلا آلوی رسمی بخارا و طرقبه سبز شیرین مزه اند ، در حالی که آلوی شوقان و حاج حسنی به ترشی متمایلند. در تعیین قیمت منظور طعم ذاتی آلو نیست بلکه طعمی است که ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلف به آلو عارض شده باشد. مثلا طعم روغن ، یا رنگ های مصنوعی درنتیجه نوع محصول، درجه کیفی و تازه بودن تاثیر مستقیمی بر تعیین قیمت آلو خشک در بازار خواهند داشت. بهترین آلو خشک شده درجه یک در بخش صادرات به چشم می خورد. صادرات آلو خشک به قیمت جهانی انجام می شود.

مناسب ترین روش نگهداری آلو خشک صادراتی در انبار

مناسب ترین روش نگهداری آلو خشک صادراتی در انبار آلو خشک علاوه بر اینکه در ایران پرمصرف می باشد در کشورهای مجاور هم فروش بالایی دارد. صادرات مستقیما انواع آلو خشک به کشورهای خاورمیانه به شکل انبوه صورت می گیرد. آلو بخارا، آلو قرمز، آلو سیاه، آلو زرد، آلو شوقانی، آلو حاج حسنی و آلو طلایی از انواع آلو خشک صادراتی در ایران می باشند. آلو خشک ایران به کشورهایی از جمله عراق، ترکیه، عمان، هند، پاکستان، ارمنستان صادر می شود.

برای نگهداری آلوهای صادراتی انبار این محصولات حتما باید ویژگی های لازم را داشته باشند تا آلوها بتوانند کیفیت خود را حفظ نموده و در بازارهای خارجی خواهان داشته باشند. بطور کلی بهترین شرایط انبارداری خشکبار از جمله آلو خشک ، ایجاد انبار بدون نور مستقیم آفتاب ، سرد و رطوبت پایین می باشد. انبار آلو خشک که برای نگهداری طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرد بایستی ویژگی های داشته باشد که اقلام خشکبار از تخریب حشرات و پوسیدگی محفوظ بمانند . در انبار آلو خشک دما باید کمتر از ۲۶ درجه و بیشتر از ۵ درجه باشد.

مهم ترین پارامترهای نگهداری و انبارداری آلو خشک صادراتی عبارتند از:

  1. میزان رطوبت محیط
  2. میزان دمای محیط
  3. بهداشت محیط و آفت ها

نحوه ی صادرات آلو خشک به کشورهای همسایه

کشور ما یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان آلو خشک می باشد. به علت کیفیت مرغوب آلو خشک تولید شده در ایران ، این محصول مورد استقبال مشتریان در خارج از کشور واقع شده است. صادرات آلو بخارا به کشورهایی مثل افغانستان، ترکیه، چین، اندونزی، عمان، فرانسه، روسیه ،انگلیس، آلمان و امارات صورت می گیرد.

برای صادرات آلو خشک به اغلب کشورهای اروپایی و کشور آمریکا باید آلو خشک دارای کیفیت بالا و بسیار مرغوب باشد اما صادرات آلوخشک به کشورهای دارای اقتصاد ضعیف تر مانند هند یا پاکستان نیاز به ضوابط خاصی نداشته و آلوخشک با کیفیت پایین تری را درخواست می دهند. از این رو کیفیت آلوی صادراتی با توجه به مقصد متفاوت می باشد.

ویژگی های آلو خشک صادراتی :

  1. آلوی صادراتی باید سالم و درشت باشد. آلوها دست چین شده می باشند.
  2. دارای رنگی شفاف بوده و معمولا آلوهای مخصوص صادرات به روش تیزابی خشک می شوند، زیرا دارای ماندگاری و دوام بهتری بوده همچنین آبدار هستند و رنگ بهتری نسبت به آلوهای دیگر دارند.
  3. بسته بندی آلوها بسیار در بازاریابی و مشتری پسند بودن موثر است. بسته بندی این آلوها باید استاندارد و بهداشتی باشد همچنین باید دارای مجوز وزارت بهداشت و سیب سلامت بوده و تاریخ تولید و انقضای آن در روی بسته بندی درج شده باشد.
  4. بهتر است که برای خشک ردن آلوهای صادراتی از دستگاه های خشک کن استفاده شود تا کیفیت آلوها حفظ گردد.
  5. استفاده از مواد جایگزین برای گوگرد که در فرآوری آلو بخارا استفاده میشود هم در کیفیت محصول تاثیر زیادی دارد.
  6. بهتر است که از دستگاه پوست کن بجای پوست کردن دستی استفاده شود.

آلو بخارا از جمله محصولات خشکباری است که ایران در زمینه تولید آن دارای مزیتهای بسیار است. از آنجایی که امروزه تولیدات مواد غذایی بصورت بهداشتی باید انجام شود لذا اگر در تولید بهداشتی آلو بخارا دقت بیشتری شود میتوان علاوه بر کشورهای نام برده شده این محصول را با ارزش افزوده بیشتر به سایر نقاط جهان نیز صادر نمود.

صادرات محصولات خشکباری همچون آلو خشک که حجم ارسال آن به کشورهای دیگر بالاست دارای شرایط متعددی می باشد. و قبل از اینکه محصول برای صادرات آماده شود باید تمام شرایط و ضوابط خریدار ، و گمرک کشور مقصد بررسی شده تا محصول با شاخص های کیفی مورد نظر مشتری برای وی تامین گردد.

با توجه به کاهش ارزش پولی ایران در چندین سال گذشته، صادرات یکی از بهترین روشها جهت درآمدزایی بیشتر مردم خواهد بود و بهتر است که از صادرکنندگان این محصول حمایت شود تا هم ارز آوری خوبی برای کشور حاصل شود و هم سبب رونق اقتصادی گردد.

مراکز تولید انواع آلو خشک زرد با کیفیت بالا

مراکز تولید انواع آلو خشک زرد با کیفیت بالا بیشترین سطح زیر کشت آلو در استان های خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، خراسان جنوبی ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و اصفهان بیشترین قرار دارد و بیشترین باغات آلو در شهرهای خوانسار ، بجنورد ، مشهد ، آذرشهر و به خصوص نیشابور است. در بین شهرهای ذکر شده بیشترین میزان تولید انواع آلو خشک زرد با کیفیت بالا متعلق به شهرستان نیشابور می باشد. آلوهای تولید شده در کارخانه های این شهر علاوه بر تأمین نیاز داخل کشور به سایر کشورها صادر می شوند. از 70 هزار تن آلویی که سالانه در نیشابور تولید میشود مقدار 5000 هزار تن بصورت تازه خوری و مابقی بصورت خشک شده مورد استفاده قرار میگیرند. علاوه بر نیشابور در شهرهای طرقبه، مشهد، مراغه، شاهرود و ارومیه نیز آلوهای بسیار خوبی تهیه می شود.

فروش کلی آلو خشک زرد مرغوب

خرید مستقیم و بدون واسطه آلو خشک با نرخ بسیار کمتری صورت می گیرد. در وبسایت ما فروش کلی انواع آلو خشک زرد مرغوب بصورت مستقیم صورت می گیرد. در روش خرید بدون واسطه از آنجا تمام واسطه ها و دلال های این محصول از چرخه خارج شده اند ، آلو خشک را می توانید با قیمتی بی نظیر و فوق العاده خریداری کنید. در مجموعه ما محصولات در بهترین کیفیت و نازلترین قیمت ها تولید و عرضه می شوند. آلو خشک زرد درجه یک ارائه شده در سایت ما به صورت صنعتی تولید شده و در اختیار مشتری قرار می گیرد . در روش های صنعتی به واسطه بهره گیری از دستگاه های تمام اتوماتیک و خشک کن های صنعتی، میزان تولیدات روزانه بسیار زیاد بوده که همین امر کاهش قیمت ها را به همراه دارد. تیم ما تمام تلاش خود را می کند تا آلو خشک مرغوب و درجه 1 را با کیفیت بسیار بالا عرضه کند، برای ثبت سفارش با مدیران فروش سایت در ارتباط باشید.

توزیع کنندگان انواع آلو خشک زرد صادراتی

توزیع کنندگان انواع آلو خشک زرد صادراتی آلو خشک از جمله خشکبار پر استفاده در سفره های ایرانی است که بیشتر مواقع در غذاها بعنوان طعم دهنده استفاده می شود. در سالهای اخیر به واسطه آشنایی مردم با خواص آلو خشک، مصرف آن رو به افزایش رفته و به همین علت خریدار عمده باید بتواند بهترین و تازه ترین نوع این محصول را با قیمت مناسب و با هدف افزایش مشتریان به بازار عرضه نماید.

آلو خشک تولید شده در ایران به علت کیفیت بالای آن برای تجارت به کشورهای دیگر فرستاده می شود و از سال های دور اشخاص زیادی مشغول به صادرات این محصول بوده اند. برای تجارت انواع آلو خشک فرآیند طولانی از جمله ضوابط گمرک صورت می گیرد تا محصولی با کیفیت به کشورهای مقصد صادر شود. انواع آلو خشک بخارا در بسته بندی های شیک و مناسب به این کشورها صادرات می گردد: کشورهای اروپایی، ترکیه ، روسیه، قطر، هند، بنگلادش و امارات

دریافت آلو خشک صادراتی از مراکز توزیع این محصول با توجه به این که واسطه ای وجود ندارد با قیمت ارزانتری انجام می پذیرد. توزیع کنندگان آلو خشک را با توجه به کیفیت های متفاوت در دسته بندی های درجه یک و دو و سه به بازار عرضه می کنند. نحوه توزیع آلو خشک هم به صورت بسته بندی و هم فله ای است. آلو خشک های بسته بندی شده از نظر بهداشتی سالم تر بوده و نشان استاندارد دارند. کارخانه ها جهت بسته بندی انواع آلو خشک معمولا نوع با کیفیت و مرغوب آن را انتخاب می کنند. محصول آلو خشک در بسته های متفاوت که هر کدام وزن و حجم مختلفی دارند بسته بندی می شود. این محصول به صورت مستقیم و بدون واسطه در بازار عرضه می شود. اگر توزیع کننده آلو خشک در هر کدام از شهرهای ایران از جمله شیراز ، کرمانشاه ،گلستان، و یا … هستید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

قیمت های متفاوتی برای آلو خشک در بازار ایران وجود دارد و خریداران محترم می توانند با توجه به کیفیت و قیمت محصول خود را در سایت ما بررسی کنند و بهترین محصول را متناسب با بودجه خود انتخاب کنند. با توجه به این که انواع آلو خشک در ایران تولید می شود اما خرید و صادرات نوع مرغوب آن در اولویت است. آلو خشک ، درجه یک بوده و در بخش صادرات جایگاه ویژه ای دارد. قیمت آلو زرد آفتابی بسیار مناسب بوده و امروزه کشورهای مختلفی اقدام به خرید این محصول از ایران می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما