طرز تهیه موز خشک حرفه ای با 4 روش آسان در منزل

میوه های خشک مخصوصا موز خشک یکی از انواع تنقلات بسیار خوشمزه و با ارزش غذایی بالا بوده که در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما را با طرز تهیه موز خشک حرفه ای با ۴ روش آسان در منزل آشنا کنیم،پس تا انتها این مقاله بسیار عالی و خوشمزه همراه ما بمانید.طرز تهیه موز خشک حرفه ای با 4 روش آسان در منزل

طرز تهیه موز خشک حرفه ای با 4 روش آسان در منزل

طرز تهیه موز خشک حرفه ای با 4 روش آسان در منزل قبل از اموزش طرز تهیه موز خشک حرفه ای با ۴ روش آسان در منزل لازم دانستیم تا در ابتدا شما را با این تنقلات و میوه خشک بسیار خوشمزه آشنا کنیم، پس با ما بمانید.

همانطور که می دانید هر فردی در طول روز احتیاج به چند وعده غذایی اصلی(صبحانه، نهار، شام) و یکسری میان وعده دارد تا بتواند در طول روز با انرژی تمام به انجام تمامی فعالیت های روزمره خود برسد که بدون شک هرچه مواد غذایی موجود در رژیم فرد از ارزش غذایی بالاتر و سلامت بسیار بیشتری برخوردار باشند فرد از وزن کمتر و سلامت بالاتری برخوردار است به همین منظور توصیه می کنیم به جای انواع تنقلات ناسالم (مانند تخمه،چیپس، کرانچی و غیره) میوه های خشک و باارزشی همانند موز را جایگزین نمایید تا سالم تر بمانید.

شما می توانید به کمک چهار روش زیر به آسانی و در منزل موز خشک تهیه نموده و از سالم بودن و کیفیت بسیار بالا ان کاملا مطمعن باشید وبا خیال راحت ان را در رژیم خود بگنجانید.

قبل از بررسی رسپی های مختلف باید بگوئیم که برای داشتن موزهای خشک خوشمزه شما نیاز به تهیه موز هایی کال و یا رسیده دارید(البته بایستی از خرید موزهای له شده خودداری کنید چرا که در این صورت برگه های موز شما سیاه و بد شکل خواهند شد.)

-روش اول

برای تهیه موز خشک به این روش شما نیاز به سه کیلوگرم موز، چهار عدد لیمو تازه، شش قاشق غذاخوری شکر و دو لیوان آب دارید.

ابتدا آب لیمو های تازه خود را به همراه شکر و اب با یکدیگر ترکیب کنید تا تمامی دانه های شکر در اب و لیمو حل شوند و بعد ان را کنار دست خود بگذارید،موزها را بدون پوست گرفتن به حلقه های بیضی شکل و نازک درآورده و بلافاصله داخل ترکیب آبلیمو شکر بیندازید چرا که این کار باعث عدم سیاه شدن موزهای خشک نهایی شما خواهد شد.

پس از گذشت چند دقیقه، موزهای خود را بر روی یک سینی چوبی، تور و یا داخل سینی با فاصله قرار داده و در برابر نور خورشید قرار دهید تا در عرض دو الی سه روز کاملا خشک شوند، البته بهتر است از خیلی قرار دادن موزها در برابر آفتاب نیز خودداری کنید چون موزها خیلی خشک شده و تغییر سایز می دهند.

به دلیل برش های بسیارنازک در این روش موزهای شما به سرعت خشک می شوند و پوست موز قابل خوردن می باشد اما اگر به هر دلیلی تمایل به مصرف ان ها نداشته باشید می توانید پوست را قبل از فرایند خشک شدن جدا کنید.

-روش دوم

ایراد روش بالا این بود که شاید شما در فصل زمستان بخواهید موز را خشک کنید و در این صورت آفتابی برای خشک کردن وجود هدارد، به همین دلیل در این رسپی از فر یا مایکروفر برای خشک کردن میوه ها استفاده می کنیم که نیاز است در ابتدا شعله وسیله برقی خود را بر روی کمترین درجه حرارت قرار داده و سینی ان را خارج کنید.

حالا شما نیاز به چهار الی پنج کیلوگرم موز سفت و بدون هر گونه لکه، کرم خوردگی و غیره دارید که برای عدم سیاه شدن موزها برای برش آن ها احتیاج به یک عدد چاقو پلاستیکی (یکبار مصرف) دارید و برای مصرف راحت تر بهتر است موزها را به حلقه هایی با اندازه های کاملا یکسان در اورده و بر روی سینی فر سیلی پد پهن شده با فاصله بچینید و بعد سینی را داخل فر قرار دهید.

برای عدم تغییر رنگ موزها و جلوگیری از سیاه شدن ان ها بایستی به محض داغ شدن حرارت داخلی فر، سینی فر را بیرون اورده و اجازه دهید که یک ساعت بگذرد تا فر شما سرد شود و مجدد این کار را تکرار کنید.

به همین دلیل تهیه موز خشک شده به کمک این روش تقریبا به ۲۴ الی ۳۶ ساعت زمان نیاز داشته و بایستی هر چند ساعت یکبار موزهای تان را به کمک چنگک غذا زیر و رو کنید تا تمامی قسمت های آن کاملا به صورت یکسان خشک شوند.

-روش سوم

در روش دوم شما بایستی زمان بسیار زیادی را برای خشک کردن میوه ها بگذارید و احتیاج به مراقبت دائم دارند و شاید همه افراد در منزل خود فر یا مایکروفر نداشته باشند، به همین دلیل در این روش موزها را به کمک شوفاژ و بخاری خشک می کنیم.

در این روش ابتدا شعله بخاری را بر روی درجه ای کم قرار داده و بر روی ان دو تکه روزنامه یا یک تکه فویل پهن کنید و موزها را به صورت ورقه ای برش داده و داخل مقداری پودر شکر بغلتانید تا سیاه نشوند و سپس با فاصله بر روی سینی یا فویل بچینید.

پس از گذشت ۱۲ الی ۱۴ساعت با کمک چنگک و یا هر وسیله در دسترس موزها را زیر و رو کرده و اجازه دهید تا طرف دیگر ان ها نیز کاملا خشک شوند و به این ترتیب نهایت در عرض یک الی یک روز و نیم موزهای خشک شده شما اماده مصرف هستند.

استفاده از این دستور بسیار مناسب فصل زمستان می باشد چرا که درجه بخاری شما گرم بوده و علاوه بر گرم کردن منزل تان می توانید بر روی آن برگه یا همان چیپس موز آماده کنید.

-روش چهارم

با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه برندهای بسیار مختلفی اقدام به درست کردن یک دستگاه بسیار کاربردی به نام میوه خشک کن نموده اند که از حجم و ظرفیت هایبسیار مختلفی برخوردار می باشد و شما می توانید با تهیه این دستگاه موزهای خود را خشک کنید.

برای این کار حدود دو کیلوگرم موز را به قطعات نگینی و ریز خرد کرده و با فاصله بر روی طبقات مختلف دستگاه خود بریزید و زمان مورد نیاز خود را به دستگاه بدهید.

خوبی این دستگاه این است که حرارت تمامی قسمت ها یکسان بوده و در نتیجه موزهای خشک نهایی شما یک اندازه و یکدست خشک میشوند.

علاوه بر ان احتیاجی به مراقبت دایم نیست و با اتمام زمان بوق می زند.

طرز تهیه موز خشک حرفه ای

طرز تهیه موز خشک حرفه ای همانطور که دیدید به کمک چهار روش مختلف بالا شما به راحتی و با کمک مقداری موز می توانید موز خشک حرفه ای تهیه نمایید و در انتها برای زیبا کردن و خوشمزه تر کردن ان مقداری شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب نموده و موزهای خشک خود را در ان بغلتانید که بی شک بچه ها و بزرگترها عاشق ان میشوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما