طرز تهیه چیپس زردآلو خشک خوشمزه به 3 روش ساده و سالم در آفتاب

چیپس زردآلو یک نوع میوه خشک سنتی است و از خوشمزه ترین ترین میوه های خشک است که حاوی بالاترین میزان ویتامین A است که یک ماده مغذی ضروری برای بدن می باشد،طرز تهیه چیپس زردآلو بسیار آسان می باشد و همه افراد در خانه با کمترین امکانات نیز می توانند درست کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

در ادامه مقاله فواید و همچنین طرز تهیه چیپس زردآلو خشک خوشمزه به 3 روش ساده و سالم در آفتاب توضیح می دهیم، امیدواریم از این محصول پرخاصیت استفاده کنید.

طرز تهیه چیپس زردآلو خشک خوشمزه به 3 روش ساده و سالم در آفتاب

طرز تهیه چیپس زردآلو

طرز تهیه چیپس زردآلو زردآلو یکی از میوه های تابستانی با ارزش غذایی بالا است که مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد که در کنار مصرف تازه آن جور دیگری نیز میل می شود که مهمترین آنها آب میوه، مربا و اگر طرز تهیه چیپس زردآلو که ارزش اقتصادی آن را افزایش می دهد بلد باشیم بهترین خوراکی می باشد به خصوص برای کودکان بسیار عالی است.

درخت زردآلو اندازه ای به طول بین دو تا سه متر دارد و درختان چند ساله آن به بیش از هشت متر می رسد و برگهای قلبی شکلی دارد و در تابستان میوه های زردآلو می رسد، گلهای آن سفید مایل به صورتی است، زردآلو یک هسته دارد و اصولا ترش، شیرین و ملس می باشد.

چیپس زردآلو را می توان به چندین روش درست کرد که عبارتند از:

١. در هوای آزاد و آفتابی

٢. دردستگاه میوه خشک کن

٣. در ماکروفر یا فر

* درتمامی روش های بالا ابتدا زردآلوها را با آب سرد خوب می شوییم سپس دانه ها را از داخل جدا کرده و از وسط به دو قسمت برش می دهیم.

* زردآلوها را روی حرارت ملایم قرار دهید و به مقدار لازم آب اضافه می کنیم تا آب در حد یک دقیقه جوش بخورد در اینصورت زودتر خشک می شود.

* زردآلو ها را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس در سبدهای میوه خشک کن، سینی فر یا مایکروفر میگذاریم، به این نکته باید توجه کنیم که اگر چیپس زردآلو در فر یا میوه خشک کن، خشک شود تمیزتر و بهداشتی تر از خشک شدن در هوای آفتابی است.

* برای اینکه چیپس زردآلوی ما براق باشد و سیاه نشود می توان مقداری آبلیموه با فرچه روی آن بزنیم، همچنین بر اساس ذائقه خود می توان نمک نیز پاشید که از کپک زدن و فاسد شدن جلوگیری می کند.

* نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که در هوای آزاد دیرتر از روشهای دیگر زردآلو خشک می شود و بستگی به دمای محیط دو تا سه روز طول می کشد.

چیپس زردآلو را می توان تا دوسال نگهداری کرد به شرطی که رطوبتی از آن باقی نمانده باشد درغیر اینصورت سریعتر خراب می شود و قابل مصرف نیست.

فواید چیپس زردآلو


١. درمان کم خونی

چیپس زردآلو سرشار از آهن است که به نوبه خود به درمان و پیشگیری از کم خونی کمک می کند و علاوه بر آهن حاوی مس است که جذب آهن را در بدن افزایش می دهد، بنابراین قرار دادن زردآلو خشک در رژیم غذایی به تولید هموگلوبین کمک می کند که برای همه، به ویژه زنان، ضروری است.

٢ . کمک به درمان یبوست

زردآلو خشک حاوی پکتین است که یک فیبر غذایی محلول در آب است، بنابراین به درمان یبوست کمک می کند و در مورد سلولز موجود در آن، ملین است و به رفع مشکل آزاردهنده یبوست کمک می کند و در عین حال سطح آب را در بدن حفظ می کند بنابراین، خوردن زردآلو خشک شما را از شر مشکلات گوارشی مانند: نفخ و گاز معده خلاص می کند و سیستم شما را از سموم پاک می کند.

٣. تقویت هضم

معمولا توصیه می شود چیپس زردآلو را قبل از خوردن وعده های غذایی اصلی مصرف کنید و دلیل آن این است که به بهبود فرایند هضم کمک می کند و این به این دلیل است که چیپس این محصول حاوی مواد قلیایی است که به تعادل مجدد اسیدها در دستگاه گوارش کمک می کند.

۴ . کاهش دمای بالا

خوردن چیپس زردآلو به کاهش دمای بالای بدن کمک می کند، زیرا ویتامین ها، مواد معدنی، کالری و آب لازم برای بدن را تامین می کند و در عین حال سموم را از اندامهای مختلف دفع می کند، برای بهره مندی از این مزیت، باید با خیساندن و جوشاندن زردآلوی خشک، مایعی تهیه کنید و سپس می توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.

۵. حفظ پوست سالم

علاوه بر نقشی که برای درمان آکنه و مشکلات مختلف پوستی دارد، به درمان اگزما، آفتاب سوختگی نیز کمک می کند که این به دلیل غنی بودن زردآلوی خشک شده از ویتامین A است که علاوه بر مواد مغذی مختلف برای پوست ضروری است.

چیپس زردآلو همچنین به طور طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و ویتامین E است که از آسیبهای محیطی ناشی از نور خورشید، آلودگی و دود سیگار محافظت می کند این ترکیبات همچنین ممکن است خطر چین و چروک و آفتاب سوختگی را کاهش دهند.

۶. افزایش تراکم استخوان

تراکم استخوان پایین در خانمها بسیار شایع است و یکی از علتهای اصلی پوکی استخوان، آرتروز و سایر مشکلات استخوانی مشابه است اما ویتامین بور موجود در چیپس زردآلو ممکن است به بهبود تراکم مواد معدنی استخوان کمک کند.

٧. سایر فواید زردآلو خشک

فواید زردآلو خشک به موارد فوق محدود نمی شود، بلکه شامل موارد زیر نیز می شود:

تنظیم ضربان قلب: به این دلیل است که حاوی پتاسیم است که برای سلامت قلب ضروری است.

تقویت بینایی: سرشار از ویتامین A است که برای سلامت چشم و کاهش خطر ابتلا به آب مروارید مهم است.

کاهش التهاب: به ویژه در افرادی که از آرتریت یا نقرس رنج می برند.

مضرات چیپس زردآلو

با وجود فواید مختلف چیپس زردآلو، برخی افراد ممکن است به آن حساسیت داشته باشند، میوه های خشکی که به طور نامناسب نگهداری می شوند نیز ممکن است آلوده به سموم و سایر قارچ ها باشند علاوه بر این، برخی از میوه های خشک موجود در بازار با دی اکسید گوگرد نگهداری می شوند که ممکن است باعث حمله آسم در افرادی که بیماری زمینه ای دارند شود.

در مجموعه ما می توانید چیپس زردآلوی با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید و از مزایای بسیار خوب این محصول درجه یک بهره مند شوید،همچنین می توانید با پرکردن فرم با مشاوران سایت ما ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید.


دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما