طرز تهیه سیب خشک لبویی بی پوست خانگی با طعم عالی به ساده ترین روش

سیب خشک، یکی از بهترین خوراکی ها در ميان ایرانیان می باشد اين محصول طعم‌ بسیار بی نظیری دارد و به صورت طبیعی در مکانی تمیز و بهداشتی تهیه می گردد طعم‌ خوشمزه آن را همه افراد می پسندند اکنون‌ شما اگر قصد دارید با طرز تهیه سيب خشک‌ لبویی بی پوست‌ خانگی با طعم‌ عالی به ساده ترین روش آشنا شوید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه سیب خشک لبویی

همانطور که همه ما می دانیم ميوه خشک هر کدام دارای طعم و مزه خاصی می باشند و ما می توانیم به صورت دلخواه خود آن ها انتخاب و خريداری نماییم‌ ميوه خشک ها به روش‌ های مختلفی توليد می شوند در در این مقاله ما تصمیم داریم طرز تهيه بهترین و پر طرفدار ترين نوع ميوه را که سيب خشک‌ لبویی نام دارد به شما آموزش دهیم سيب به خاطر رنگ قرمز و براقی که در آن مشاهده می شود به نام سیب لبویی از آن ياد می شود.

طرز تهيه سيب خشک‌ لبویی اين گونه انجام می گردد که دانستن آن برای هر فردی خالی از لطف نمی باشد بهتر است‌ برای آنکه بتوانیم ميوه خشک مرغوبی را تهيه کنیم نکات و آموزش‌ هایی را که در اين زمينه برایتان به‌ ثبت‌ می رسانیم به خوبی به یاد داشته باشید. برای آغاز به شما پیشنهاد می کنیم سيب های تازه و درجه يک را در الویت خريد خود قرار دهيد دقت‌ به این نکته داشته باشید که پوست سیب نباید زبر باشد.

سیب ها را کاملا تمیز و شستشو دهيد تا میکروب و آلودگی های آن ها به خوبی از بين برود سپس‌ آن ها را داخل سبدی قرار دهید تا رطوبتی که دارند خشک شود و پس‌ از گذشت این مدت‌ باید هسته های داخل ميوه را خارج کنید سپس‌ شما می‌توانید سيب ها را به صورت ورقه ای در اندازه‌ای يکسان و کمی نازک برش دهيد‌.

شما برای خشک کردن این میوه بی و مشهور می توانید چند روش را بکار ببرید مثلآ اگر قصد دارید ميوه را به‌ صورت صنعتی تهیه نمایید بايد محلی را در روی پشت بام و یا هر محيطی از منزل‌ که نور آفتاب باشد پارچه ای بزرگ و تمیز پهن کنید و برش های ميوه را به‌ طور ردیفی و مرتب چیده و پس از اتمام روی ميوه ها را به يک پارچه نازک بپوشانید تا همه قسمت تکه های سيب به طور یکنواخت خشک گردد.

انجام اين کار ممکن‌ است‌ کمی زمان بر باشد اما در عوض شما بهترین و طبیعی ترين نوع ميوه را در اختیار دارید به همین دلیل باید صبر و حوصله کنید تا طی دو یا سه روز محصول مد نظرتان به خوبی خشک شود و فاقد هر گونه رطوبت و خیسی باشد زمانی که مطمئن شديد کالا خشک است اقدام به جمع آوری آن از روی پارچه کنید و ميوه خشک لبویی آماده خوردن‌ می باشد.

برای نگهداری به مدت‌ طولانی بهترین کار آن است که محصول را در ظرف‌های پلاستیکی درب دار جای دهيد و ظروف ها را داخل‌ کمد يا کابینت بگذارید و به نحوه احسن از آن ها استفاده نمایید. روش دیگر را می توان گفت روش صنعتی که با استفاده از دستگاه های ميوه خشک کن انجام می گردد و معمولأ در برخی از خانه ها مشاهده می شود.

این دستگاه خیلی راحت و سریع میزان زیادی از ميوه را خشک و رطوبت آن ها را کاملا می گیرد شما باید سيب را شستشو دهيد و آن ها با صورت‌ سلیقه ای در اشکال‌ متنوع برش و سپس‌ کنار بگذارید تا آب میوه خشک شود بعد از آن تکه های برش زده را داخل طبقه‌ های دستگاه قرار دهید و دستگاه را روشن‌ نمایید.

خشک کردن هر نوع ميوه ای توسط این وسیله کمتر از نیم ساعت زمان می برد به همین دلیل خیلی سریع و راحت می توان‌ مقدار گسترده ای ميوه خشک را تهيه کرد دقت‌ داشته باشید هنگامی که ميوه ها را در داخل طبقه های دستگاه قرار می دهید فاقد رطوبت باشد چرا که اگر درصدی رطوبت در آن ها بماند ممکن‌ است‌ به درستی خشک و خوشوار نشود.

شما می‌توانید پس‌ از تمام شدن سيب های خشک‌ را بسیار معطر و خوشبو می باشند را در بسته بندی کنید و در کنار سایر خوراکی های خشکبار دیگر آن ها را ميل نمایید اين نکته را یاد نبرید که سيب را حتما پوست‌ گیری کنيد سيب اگر به همراه پوست‌ خشک شود زبر و کمی صخیم می شود و همین امر موجب کاهش کیفیت آن می گردد.

سيب خشک‌ لبویی، از بهترين تنقلات محسوب می شود طعم‌ و عطر بسیار عالی دارد این محصول خیلی راحت و سریع تهيه می‌شود خواص های بی شماری که از خود به جای گذاشته است سبب شده تا افراد زيادی از آن خريد و استقبال نمایند ماندگاری و آفت نزدن میوه خشک‌ و همچنین نگهداری آن برای مدت طولانی از مزیت های مهم و اساسی اين کالا می باشد.

شما با توجه به توضیحاتی که بيان شد می توانید اين خوراکی خوشمزه و مفید را تهيه کنید سيب خشک‌ خوش رنگ خوش طعم‌ است‌ و مزه آن با سيب های معمولی بسیار تفاوت‌ دارد اين محصول در تمام فصل سال قابل خوردن است‌ و می‌‌تواند برای کودکان بهانه گیر جایگزین عالی به جای خوراکی های پر خطر باشد.

سيب لبویی، امروزه در تمام جهان از محبوبیت و مشهوریت بالایی‌ برخوردار می باشد و افراد زيادی خواستار آن از ایران می باشند و می توان گفت ایران يکی از بزرگترین کشور هایی است‌ که توانسته این میوه خشک را توليد و در اختیار عموم قرار دهد.

به خاطر داشته باشيم اين ميوه خوشمزه علاوه بر طعم‌ و مزه خاصی که دارد برای سلامت بدن‌ هم بسیار مؤثر و تاثیر گذاری زیادی را به همراه از خود به جای می گذارد. و ما می توانیم آن در هر زمان از فصل سال در کنار سایر خوراکی های دیگر خود مورد استفاده قرار دهیم و از خوردن‌ آن لذت ببریم.

خوردن‌ سيب خشک‌ برای‌ فردی به صورت حتمی لذت بخش و نشاط آور است‌ و ما می توانیم در بين روز برای پیشگیری از ضعف بدنی آن را ميل نماییم‌ تهیه اين خوراکی بسیار آسان و کم هزینه می باشد و نياز به صرف هزینه های زیاد و سنگين را نداریم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما