طرز تهیه زردآلو خشک خانگی با طعمی بی نظیر

اگر به دنبال یک چاشنی لذیذ برای غذاهای خود هستید بهتر است با طرز تهیه زردآلو خشک خانگی با طعمی بی نظیر آشنا شوید و آن را تهیه نمایید.

زردآلو یکی از میوه های لذیذ و بسیار آبدار فصل تابستان است که بسیار محبوب می باشد و به دلیل طعم آن طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، اما بسیاری از افراد نیز با خشک کردن آن و استفاده در غذاهای گوناگون به خوراک های مختلف خود مزه ای فوق العاده را می بخشند که می توانید آن‌ را به صورت بسته بندی شده یا فله ای خریداری کنید. این خشکبار که برگه قیسی نیز نام دارد باکیفیت های گوناگونی در بازار موجود می باشد و قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. در واقع با خشک کردن زردآلو میتوانید ماندگاری آن را افزایش دهید و در فصول مختلف سال از این خشکبار استفاده کنید. برخی از افراد نیز از آن به عنوان تنقلات و میان وعده خود در طول روز استفاده نموده و از خواص بی نظیر آن بهره مند می شوند.

طرز تهیه زردآلو خشک خانگی با طعمی بی نظیر

طرز تهیه زردآلو خشک خانگی

طرز تهیه زردآلو خشک خانگی حال که به اطلاعاتی درباره این میوه دست یافتید پیرامون طرز تهیه زردآلو خشک خانگی یا برگ قیسی و روشهای مختلف تهیه آن در منزل با شما عزیزان سخن خواهیم گفت که می‌ بایست مراحل زیر را طی نمایید.

  1. در مرحله اول درون تابه ای مناسب به میزان مورد نیاز آب و شکر بریزید و روی اجاق قرار دهید تا به جوش بیاید و سپس جوهر لیمو را به آن اضافه کنید.
  2. در مرحله دوم پس از این که جوهر لیمو را به ترکیب آب و شکر اضافه نموده به مدت ۵ دقیقه منتظر بمانید تا مواد کاملاً با یکدیگر بجوشند و پس از آن زردآلوها را که از قبل تمیز شسته اید را به ترکیب مورد نظر اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا مواد کاملاً به زردآلوها نفوذ کنند.
  3. پس از گذشت این مدت زمان حرارت اجاق را خاموش کنید و پس از این که مخلوط کاملاً سرد گردید زردآلوها را درون یک صافی مناسب بریزید.
  4. پس از این که شربتی که تهیه کرد بودید از درون زردآلوها خارج گردید می بایست آن میوه ها را درون یک سینی فلزی مناسب قرار داده و زیر نور آفتاب بگذارید و تا کاملاً خشک شوند اما توجه نمایید که مرتب به آن ها سر بزنید زیرا ممکن است بیش از حد خشک شوند و چیزی جز پوست و هسته برای شما باقی نماند.
  5. در پایان نیز زردآلو خشک شما آماده شده است و می توانید آنها را بسته بندی کنید و درون یخچال یا فریزر نگهداری نمایید.

یکی از مزایای خشک کردن زردآلو در آفتاب صرفه جویی در هزینه انرژیهایی مانند آب، گاز و غیره می باشد همچنین این میوه به صورت کاملاً طبیعی خشک خواهد شد. یکی از معایب استفاده از این روش برای تهیه قیسی نشستن حشرات و گرد و غبار روی زردآلوها می باشد که بدین جهت بهتر است یک پارچه توری نازک را روی آنها قرار دهید. اگر به دلیل شرایط زندگی خود به خورشید دسترسی ندارید می‌ توانید آنها را درون فر خشک کنید و یا اگر در منزل خود دستگاه خشک کن میوه دارید می توانید زردآلوها را درون آن قرار داده و قیسی را تهیه کنید. اگر قصد دارید برای اولین بار زردآلو خشک را تهیه کنید توجه به نکاتی می تواند به شما کمک کند که از جمله آنها عبارتند از:

  • از زردآلوهای کاملاً زرد و سفت برای خشک کردن استفاده نمایید.
  • اگر از زردآلوهای رسیده و نرم استفاده کنید پس از قرار گرفتن در شربت به سرعت له می شوند.
  • دقت کنید هنگامی که زردآلوها را درون شربت می ریزید روی یکدیگر قرار نگرفته باشند تا شربت کاملاً به خورده آنها برود.
  • در انتهای عملیات می‌توانید زردآلوهای خشک شده را با ابعاد مورد نظر برش بزنید و در شکر بغلتانید.

در حال حاضر نیز بسیاری از تولیدکنندگان این محصول را با استفاده از دستگاه های جدید و با تکیه بر تکنولوژیهای روز دنیا تهیه می نمایند و به دلیل آن که دخالت انسانها در این واحدهای تولیدی بسیار اندک است محصول نهایی تولید شده از کیفیت بسیار خوبی برخوردار می باشد.

طرز تهیه زردآلو خشک با طعمی بی نظیر

طرز تهیه زردآلو خشک با طعمی بی نظیر همان طور که متوجه شدید طرز تهیه زردآلو خشک با طعمی بی نظیر آسان است که هم اکنون پیرامون خواص و فواید بی نظیر این خشکبار با شما عزیزان سخن خواهیم گفت که شامل موارد زیر می باشد.

  1. بهبود آنفولانزا: به دلیل این که قیسی سرشار از ویتامین C است ترکیب آن با آب جوش و عسل برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار موثر می باشد.
  2. کاهش میزان تب: املاح و ویتامینهای موجود در این خشکبار می‌ تواند به کاهش تب کمک شایانی نماید
  3. بهبود بینایی: ویتامینهای موجود در زردآلو خشک از چشم در مقابل اشعه های گوناگون محافظت می کند.
  4. بهبود کم خونی: زردآلو خشک شده سرشار از آهن می باشد و مصرف آن می‌ تواند برای افراد مبتلا به کم خونی بسیار موثر واقع شود.
  5. بهبود دستگاه گوارش: قیسی سرشار از فیبر است و به عنوان یک ملین طبیعی عمل می‌ کند و برای افراد مبتلا به یبوست بسیار مفید است.
  6. ضد سرطان: آنتی اکسیدانهای موجود در این ماده خوراکی با رادیکالهای آزاد مقابله کرده و از ابتلای شخص به این بیماری پیشگیری می نماید.
  7. بهبود سلامت قلب: همان طور که پیش تر نیز بیان نمودیم این خشکبار دارای آنتی اکسیدان است که می تواند کلسترول مضر خون را کاهش داده و از حمله‌ های قلبی پیشگیری کند.
  8. کاهش وزن: در حقیقت قیسی دارای فیبر است و این ماده احساس سیری را به شخص منتقل کرده و از پرخوری او پیشگیری خواهد کرد.
  9. بهبود استخوانها: زردآلو خشک شده دارای کلسیم است که برای بهبود استخوانها و پیشگیری از بیماریهایی مانند پوکی استخوان مفید است.
  10. بارداری: مصرف زردآلو خشک شده به علت داشتن ویتامینهای گوناگون برای مادران باردار بسیار موثر است.
  11. عضله سازی: پتاسیم موجود در این خوراکی به سوخت و ساز بدن و بهبود عضلات کمک می کند.
  12. کاهش فشار خون: مهمترین علت فشار خون بالا کمبود پتاسیم بدن می باشد که این خشکبار به دلیل دارا بودن پتاسیم می تواند سطح فشار خون را تنظیم کند.
  13. بهبود هضم غذا: زردآلو خشک شده به دفع مواد مضر از بدن کمک نموده و هضم غذا را آسان می‌ کند.
  14. و غیره

در این مطلب با طرز تهیه زردآلو خشک آشنایی یافتید اما اگر وقت کافی برای تهیه آن در منزل را ندارید می توانید به سایت ما مراجعه کنید و پس از برقراری ارتباط با مشاوران و پر کردن فرم مشاوره این محصول استاندارد و بهداشتی را خریداری کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما