مقدار کالری موز خشک شده به همراه بررسی جدول ارزش غذایی آن

اطلاع دقیق از میزان ارزش غذایی میوه خشک موز اهمیت بسیار زیادی دارد چون برای برخی افراد دانستن این مسئله بسیار مهم است و نه تنها بر سلامتی بلکه بر درآمد حاصل از فروش آن نیز تاثیر دارد؛ برای آگاه شدن از مقدار کالری موز خشک شده در ادامه مطلب با ما بمانید تا اطلاعات بسیار جالبی در مورد این میوه خوشمزه و مقوی پیدا کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کالری موز خشک شده

میوه های خشک شده از جمله آجیل ها و تنقلات به شمار می روند که در مهمانی ها و مراسم ها و جشن ها مصرف می شوند و از جمله محصولاتی هستند که کنترل وزن توسط آنها بسیار بهتر انجام می گیرد و فرد برای افزایش یا کاهش وزن می تواند میوه ها را از نظر کالری شناسایی کرده و مناسب ترین آنها را انتخاب کند و به جای استفاده از روش های شیمیایی و حتی جراحی با مصرف یک یا چند نوع از این میوه ها به هدف خود برسد به همین علت است که آگاهی از کالری میوه اهمیت بسیار زیادی دارد.

در خرید این محصول باید از میزان کالری موجود در آن به طور کامل مطلع شد چون ممکن است فردی ناخودآگاه یک میوه خاص را مصرف کند و این مسئله بر روی میزان وزن تاثیر نامطلوب بگذارد همچنین بین انواع مختلف میوه از نظر میزان کالری تفاوت زیادی دیده می شود به عنوان مثال آلو خشک شده در هر ۱۰۰ گرم ۲۲۰ کالری دارد و در حالی که این مقدار در توت فرنگی خشک ۴۰۰ کالری است و در موز خشک شده به 500 کالری می رسد بنابراین تفاوت بین انواع میوه ها از نظر کالری زیاد است.

یکی از مغذی ترین میوه های خشک از نظر کالری بدون شک موز است که نسبت به بسیاری از آنها دارای مقدار فراوانی کالری می باشد و با مصرف آن مقدار قابل توجهی از انرژی به بدن وارد می شود به همین علت این مسئله اثرات جانبی مختلفی برای افراد خواهد داشت و از جمله میوه‌های خشکی است که باید در مصرف آن احتیاط کرد.

این میوه با داشتن این میزان بالا از انرژی برای افرادی که دچار کاهش وزن شدید هستند فوق العاده است و کسانی که از لاغری مفرط رنج می برند با مصرف این میوه به صورت کاملا طبیعی و بدون هیچ گونه عوارضی میزان وزن خود را افزایش دهند.

خواص موز خشک شده برای بدن تنها منحصر به کالری موجود در آن نیست بلکه این میوه پر انرژی دارای انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی می باشد همچنین این محصول غنی از فیبر بوده و پتاسیم آن نیز بسیار زیاد است و نوع کربوهیدرات های موجود در آن هم ساده و هم پیچیده بوده اما در کل میوه ای با قابلیت هضم بسیار زیاد می باشد.

استفاده از موز خشک شده پتاسیم بالایی را به بدن سرازیر می کند که این برای سلامت قلب بسیار مفید است همچنین موضوع درد معده را کاهش می دهد چون در متعادل کردن ph معده تاثیر دارد همچنین کمک به سلامت کلیه و رفع کم خونی و افزایش قوای جسمی همگی از تاثیرات مصرف این میوه خشک بسیار لذیذ هستند که در کنار مزه بسیار خوبی که دارد به علت بالا بودن میزان کالری احتیاط در مصرف آن حتماً باید رعایت شود.

کالری موجود در میوه موز برگرفته از میزان قندهای بالای موجود در آن نیست به عبارتی کربوهیدرات تنها منبع انرژی این محصول نمی باشد بلکه در آن مقادیر بسیار کمی چربی نیز وجود دارد که کمتر از نیم درصد از وزن این محصول را تشکیل می دهد بنابراین بیشتر انرژی موجود در این میوه مربوط به قندهای طبیعی و کربوهیدرات موجود در آن است که مهمترین این قندها گلوکز و فروکتوز هستند که از سرعت هضم جذب بالایی برخوردارند بنابراین انرژی زیادی را به سرعت به اندام های مختلف بدن می رسانند.

یکی از فواید قندهای موجود در این میوه خشک شده این است که کمتر در اندام هایی مانند کبد ذخیره می شوند و به شکل اسیدهای چرب در می آیند بلکه سریعاً متابولیسم آنها آغاز شده و به عنوان ترکیبی انرژی زا برای فعالیت‌های بدنی در اختیار اندام های مختلف بدن و ماهیچه ها قرار خواهند گرفت.

در این میوه خشک موز ممکن است 900 کالری در هر ۱۰۰ گرم انرژی وجود داشته باشد که رقم فوق العاده بالایی در بین انواع میوه خشک شده است و استفاده از آن به عنوان میان وعده توصیه می شود بنابراین کمترین نگرانی از بابت اضافه وزن در اثر مصرف این میوه برای افراد با وزن زیاد وجود ندارد چون یکی از مواد مغذی موجود در آن فیبر می باشد و وجود فیبر باعث می شود که مصرف غذاها با خوردن موز خرد شده محدود شود در نتیجه از افزایش وزن جلوگیری می گردد.

کالری موجود در این میوه خشک شده همان طور که گفته شد در رقم های مختلف آن اندکی با یکدیگر متفاوت است به عنوان مثال موزهای تولید شده در ایران از گونه ای هستند که میزان چربی و کالری کمتری دارند و موزهای وارداتی اکثر پر کالری هستند بنابراین با خشک کردن این موزها به روش مناسب می توان دو نوع موز با کالری متفاوت داشت به طوری که نمونه های کم کالری این محصول 400تا 500 کالری در هر ۱۰۰ گرم انرژی خواهند داشت و نمونه های پر کالری آن تا 1000 کالری در هر ۱۰۰ گرم داشته باشند به این ترتیب است که میزان تفاوت کالری در رقم های مختلف میوه متفاوت است.

آنالیز غذایی موز خشک شده به خوبی می تواند تفاوت انرژی نمونه های مختلف را با یکدیگر نشان دهد و مشتریان از طریق این آنالیز غذایی که معمولا به صورت بر چسب بر روی بسته بندی های موز خرد شده قرار گرفته است از میزان انرژی موجود در آن باخبر می شوند و به این شکل اطلاعات آنها در مورد هر یک از برندها و بسته بندی های این محصول افزایش می یابد تا بر اساس میزان کالری موجود در این میوه نسبت به خرید آن اقدام کنند.

بهترین موز خشک شده را باید از تولید کننده معتبر آن تهیه نمود تا اطمینان کافی از میزان مناسب مواد مغذی در آن وجود داشته همچنین همه مسائل و نکات بهداشتی در تهیه این محصول رعایت شده باشد و با خیالی راحت نسبت به خرید آن اقدام کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما