قیمت هلو خشک آفتابی محلی شیرین به همراه روش نگهداری آن

در بین انواع و اقسام میوه خشکی در بازار وجود دارد هلو خشک آفتابی جزو یکی از بهترین و خوشمزه ترین میوه خشک ها است که غالبا طرفداران زیادی دارد و همیشه بازار عرضه و تقاضای آن پر رونق می باشد، قابل ذکر است که قیمت هلو خشک آفتابی محلی شیرین در بین همه میوه خشک ها بالاتر بوده و دلیل آن هم پرطرفدار بودن این محصول می باشد

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت هلو خشک آفتابی

همانطور که می‌دانید هلو جزو میوه های تابستان بوده در فصل پاییز و زمستان وجود ندارد این میوه در گروه میوه‌های خوش طعم و لذیذ فصل تابستان می‌باشد که عطر و بوی بسیار عالی دارد و همین امر باعث می شود که نظر هر فردی را به سمت خود جلب کند، هلو دارای ظاهری به شکل گرد بوده که دارای گوشتی به رنگ زرد است.

در فصل تابستان می توانیم آن را به صورت تازه خریداری و مورد استفاده قرار دهیم و از تمام خواص آن بهره مند شویم اما برای بهره مندی از این محصول در پاییز و زمستان بهتر است که در انتهای فصل تابستان یعنی شهریور ماه به روش های مختلف هلو را خشک کنیم تا بتوانیم در پاییز و زمستان آن را به صورت خشک شده استفاده کنیم.

هلو دارای انواع و اقسام ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که می تواند نیاز بدن به ویتامین های مختلف تامین کند بر همین اساس خشک خشک هم همین خواص هلوی تازه را دارد و فقط آب آن خشک شده است و کمی آب درون بافت محصول قرار دارد و برای بدن خیلی مفید می باشد.

هلو را می توانیم با روش‌های مختلفی خشک کرده و مورد استفاده قرار دهیم اما بهتر است که روشی را انتخاب کنیم که سالم تر بوده و خواص هلو حفظ گردد و همچنین در نهایت به صورت ارگانیک بتوانیم هلو خشک را داشته باشیم. در این بخش به معرفی روش های خشک کردن هلو می پردازیم:

  1. در روش اول پس از شستشوی هلو را ورقه ورقه کرده و می توانیم هلو را درون دستگاه میوه خشک کن خانگی قرار دهیم و پس از گذر از چند ساعت هلو خشک را از سینی دستگاه خارج کرده و مورد استفاده قرار دهیم.
  2. در روش دوم می توانیم هلو را پس از مراحل شستشو برش بزنیم و زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهیم تا به صورت کاملا ارگانیک و سالم و خشک شود قابل ذکر است که در این روش مدت زمان خشک شدن هلو بیشتر از سایر روش‌های دیگر می باشد اما مطمئن هستیم که کاملاً هلو خشک سالم می باشد.
  3. در روش سوم می توانیم پس از مراحل شستشوی هلو، آن را قطعه قطعه کرده و درون سینی های فر قرار داده و در داخل فر بگذاریم در این روش زمان زیادی برای خشک کردن هلو نیازی نیست پس از مدت زمان کوتاهی می توانیم هلو خشک را از درون سینی فر خارج کنیم.
  4. در روش چهارم می توانیم هلو را پس از شستشو و قطعه قطعه کردن، درون محلول تیزاب و یا گوگرد قرار دهیم سپس در محیط باز و بدون رطوبت قرار داده تا هلوها خشک شود که البته در روش ممکن است کمی از عطر و طعم هلو کم شود و بوی گوگرد و یا تیزاب بگیرد که باید از این مواد به میزان بسیار کمی استفاده کنیم تا تاثیری در عطر و طعم محصول نهایی نگذارد.

نکته بسیار مهم برای خشک کردن هلو این است که گاهی هلو خشک رنگش سیاه می شود و دلیل آن هم این است که هلو در زمان خشک شدن در معرض هوا قرار می گیرد و رنگش تیره می گردد که برای جلوگیری از ایجاد این مشکل بهتر است از دستگاه میوه خشک کن استفاده کنیم که البته این قضیه بسته به نظر فرد تهیه کننده هلو خشک دارد.

برای نگهداری هلو خشک بهتر است که آن را درون کیسه‌های پارچه‌ای قرار داده و در محلی کاملاً خشک نگهداری کنیم در این روش این محصول را می توانیم برای طولانی مدت نگه داریم اما قابل ذکر است که بهتر است برای جلوگیری از کرم زدگی و بوی ماندگی گرفتن هلو خشک در طولانی مدت، آن را درون فریزر بگذاریم که البته در این روش ممکن است کمی پس از خارج کردن هلو خشک از فریزر دچار رطوبت شده باشد که پس از مدت زمان کوتاهی رطوبت آن خشک می گردد و می توانیم این محصول را مورد استفاده قرار دهیم.

همانطور که گفتیم هلو خشک سرشار از انواع ویتامین و کالری می باشد، که در این بخش به معرفی برخی از ویتامین ها و املاح معدنی می پردازیم:

  1. فیبر
  2. پروتئین
  3. کربوهیدرات
  4. قند
  5. و…

آشنایی با برخی از خواص هلو خشک برای بدن:

  • هلو خشک سرشار از آنتی اکسیدان می باشد از این رو می تواند تاثیر بسزایی در از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن داشته باشد و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها محافظت کند.
  • هلو خشک دارای اسید آسکوربیک و روی و ویتامین C می باشد که این ترکیبات می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از ابتلا به سرماخوردگی و اسهال پیشگیری نماید.
  • با خوردن هلو خشک می توانیم از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کنیم بنابراین بهتر است که این محصول را افراد سالمند و کودکان بیشتر مورد استفاده قرار دهند.
  • و …

با توجه به تغییرات دائمی قیمت انواع و اقسام میوه خشک در بازار، نمی‌توان قیمت دقیقی برای فروش هلو خشک آفتابی تعیین کنیم ولی شما مشتریان محترم می توانید جهت استعلام قیمت های تقریبی این محصول با کارشناسان واحد فروش ما در تماس باشید و سپس اقدام به خرید نمایید ولی به طور کلی همانطور که گفته شد چنانچه این محصول به صورت عمده خریداری شود قیمتش کم تر می گردد.

چنانچه آن را به صورت کلی خریداری کنیم قیمت آن برایمان مقرون به صرفه تر می گردد و می توانیم با هزینه کمتر حجم بیشتری از این محصول را خریداری کنیم.

شرکت بازرگانی ما جزو مراکزی است که انواع و اقسام میوه خشک و به خصوص هلو خشک را با کیفیتَ عالی همراه با قیمتی مناسب به دست خریداران می رساند و در واقع ما با حذف واسطه ها سعی می‌کنیم که مشتریان را راضی نگه داریم و قیمت محصولاتمان را کاهش دهیم. قابل ذکر است که ما در سال‌های اخیر با توجه به بالا رفتن کیفیت محصولاتمان انواع و اقسام میوه خشک را به سایر کشورهای دیگر هم صادر می‌کنیم و سعی می‌کنیم که این محصول را با بسته بندی های شکیل و صادراتی ارائه کنیم تا بتوانیم مشتریان بیشتری جذب کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما