طرز تهیه سیب خشک با روشی سریع بدون تیره شدن

در این مقاله به طرز تهیه سیب خشک با روشی سریع بدون تیره شدن خواهیم پرداخت، پس اگر شما نیز تمایل به یادگیری آن دارید همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه سیب خشک با روشی سریع بدون تیره شدن

طرز تهیه سیب خشک

طرز تهیه سیب خشک قبل از بررسی طرز تهیه سیب خشک در ابتدا لازم دانستیم به معرفی کامل این محصول بپردازیم.

این روزها یکی از جدید ترین رسم ها برای پذیرایی از مردم در انواع دورهمی ها استفاده از انواع میوه های خشک بوده که اغلب به نام چیپس میوه شهرت دارند و به همین دلیل توصیه می کنیم اگر به دنبال یک تنقلات سالم، خوشمزه و مفید می گردید، سیب خشک را از دست ندهید.

برای تهیه سیب خشک شما نیاز به مقدار دلخواهی سیب با هر رنگ و طعمی دارید که هر چه سیب تازه شما از شیرینی بیشتری برخوردار باشد در نهایت سیب خشک شما نیز شیرین تر خواهد بود و بالعکس هرچه مزه سیب شما رو به ترشی باشد چیپس سیب شما نیز ترش تر خواهد بود و علت این امر به این خاطر است که به دلیل حذف آب بین بافتی موجود در این میوه طعم آن بیشتر نمایان می شود.

پس از تهیه میوه شما می توانید آن را با پوست یا بی پوست خشک نمایید که در این مقاله ما به معرفی تک تک این موارد خواهیم پرداخت.

نکته: همانطور که می دانید به محض گاز زدن سیب، خوردن یک تکه از آن با چاقو و مواردی از این قبیل به سرعت رنگ آن قسمت تیره می گردد به همین دلیل شما بایستی به کمک یکسری روش آن را از بین ببرید زیرا علاوه بر طعم رنگ محصول نیز سبب جذب افراد می گردد که به همین خاطر از یکی از روش های زیر می توانید استفاده کنید:

۱- به ازای هر سه کیلو سیب شما نیاز به چهار پیمانه آب و یک و نیم پیمانه آبلیمو دارید که بایستی آن را از قبل آماده کرده و در کنار خود قرار دهید.

۲-اگر سیب های مورد نظر شما بیش از حد ترش هستند می توانید به ازای هر دو پیمانه آب، نصف پیمانه شکر و نصف پیمانه آبلیمو را داخل یک کاسه ترکیب کرده و پنج دقیقه بر روی حرارت قرار دهید تا دانه های آن کاملا از بین بروند و سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود و هیچ گونه نیازی به جوشیدن و سفت شدن نیست.

۳-استفاده از آبلیمو به تنهایی که برای این کار در داخل یک ظرف مقداری آبلیمو بریزید و در کنار دست خود دارید.

۴-استفاده از پودر شکر که بایستی آن را داخل یک کاسه نسبتا گود ریخته و برای مراحل بعدی از قبل آن را آماده سازید.

همانطور که در بالا اشاره نمودیم شما می توانید سیب را پوست گرفته و یا بدون پوست استفاده نمایید که در صورت تمایل به پوست گرفتن آن را پوست گرفته و به صورت درسته به مدت پنج دقیقه داخل یکی از ترکیب های بالا قرار دهید تا در حین برش دور آن سیاه نشود.

اگر که تمایل به درست کردن سیب خشک با پوست داشته باشید بایستی به کمک یک چاقو تیز از بغل های کار به آرامی شروع به زدن برش هایی کاملا نازک،یکدست و یک اندازه کنید.

البته یک راه دیگر این است که با کمک یک بطری نوشابه خالی در ابتدا وسط سیب را بردارید تا دانه ها، دم و هسته آن از بین رود و سپس با چاقو آن را به صورت حلقه ای در بیاورید.

بسیاری از افراد نیز ابتدا از وسط آن را به چهار قسمت تبدیل می کنند و سپس هر قسمت را به صورت جداگانه به برش های دلخواه تبدیل می کنند.

نکته: علاوه بر مصرف سیب خشک به صورت خام بسیاری از افراد برای تهیه دمنوش چای سیب از آن استفاده می کنند که به همین خاطر آن را به قسمت های بسیار ریز و کوچک برش می دهند.

بلافاصله پس از خرد کردن و برش زدن سیب آن را به مدت چند دقیقه داخل این ترکیب قرار داده و سپس داخل یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود.

برای خشک کردن این سیب های خوشمزه می توانید از یکی از راه های زیر استفاده نمایید.

-نور آفتاب: سنتی ترین روش برای خرد کردن محصول که از زمان های قدیم مطرح بوده است، استفاده از نور آفتاب می باشد که برای این کار شما بایستی سیب های خود را بر روی توری یا سینی های چوبی( آبکش های قدیمی) پهن کرده و اجازه دهید تا بسته به اندازه و نوع برش در عرض چند روز خشک شوند.

-فر، مایکروفر، تستر، سولاردام و یا آون تستر

در تمامی این روش ها بایستی اقدام به خرید چند لایه سیل پد از لوازم قنادی کرده و سپس بر روی سینی این وسیله آن را پهن کرده و سیب ها را با فاصله بر روی آن چیده و سپس بدون نیاز به گرم نمودن فر در کمترین حرارت اجازه دهید تا میوه های شما خشک شوند.

در این روش بایستی برای پخش حرارت به کل قسمت های میوه هر چند دقیقه یکبار( مثلا بیست دقیقه) اقدام به زیرورو کردم میوه های خشک خود به کمک وسایلی همچون کفگیر چوبی، چنگک و غیره کنید که بهتر است به محض داغ شدن داخل فر وسیله را کمی خاموش کنید تا میوه های شما تغییر رنگ نداده و سیاه نشوند.

-دستگاه خشک کن

پیشرفت تکنولوژی سبب اختراع دستگاه ها و وسایل جدید گشته است که یکی از بهترین این وسایل، دستگاه خشک کن برقی می باشد که دارای چندین طبقه مختلف با سطحی کاملا شیشه ای می باشد که برای خشک کردن میوه ها تنها کافی است آن ها را با فاصله در طبقات آن چیده و با تنظیم دما روند خشک شدن میوه ها را از بیرون مشاهده نمایید.

نکته: بهتر است در هر دفعه تنها یک نوع میوه را داخل آن خشک کنید چرا که زمان خشک شدن میوه ها با هم فرق دارد.

-شوفاژ و بخاری

در ابتدا بخاری خود را روی کمترین درجه قرار دهید و سپس یک ای دو لایه روزنامه بر روی قسمت بالای آن انداخته و میوه ها را پهن کنید که در این روش نیز فرد بایستی به روش دستی هر چند بار یکبار میوه ها را زیر و کند که برای تهیه سیب خشک با کمک این وسایل حداقل سه الی چهار روز زنان نیاز است.

به همین راحتی سیب خشک های شما آماده شدند تنها کافی است آن ها را داخل زیپ لاک، کیسه فریزر یا ظرف درب دار و در یخچال نگهداری نموده وبه عنوان یک تنقلات سالم از آن استفاده کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما