خواص برگه زردآلو خشک برای سلامتی و روش های تهیه آن

برگه زرد آلو خشک برای بدن ما خواص زیادی دارد و ما می‌توانیم آن را برای سلامتی خود استفاده کنیم‌. زردآلو خشک روش های تهیه متفاوتی دارد که می‌توانیم به راحتی آن را در خانه تهیه کنیم. این خوراکی بسیار خوشمزه است و می‌توانیم به عنوان عصرانه آن را مصرف کنیم خواص برگه زردآلو خشک برای سلامتی و روش های تهیه آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص برگه زردآلو خشک

خواص برگه زردآلو خشک خواص برگه زردآلو خشک بسیار زیاد است،و ما می‌توانیم در طول زندگی خود از آن استفاده کنیم. زردآلو، میوه ای شیرین با طبع سرد و تر است که مبدا تولید آن آن را کشورمصر، ارمنستان و ایران است. در قدیم زردآلو ها را زیر خورشید خشک می کردند تا در فصل سرد هم داشته باشند و بتوانند از آن استفاده کنند و نام آن راقیسی گذاشتند. خواص برگه‌ زردآلو؛ جزو خواص میوه ‌های خشک محسوب می شود که مزایای فراوانی دارد.

امروزه در آجیل ها، این برگه ی زردآلو نیز پیدا می ‌شود که طرفداران زیادی دارد استفاده از این محصول برای آجیل باعث شده مزه آن طرفداران بیشتری داشته باشد .زرد آلو به این دلیل که بیشتر در ماه‌های گرم سال و تابستان فراوان است و در فصل‌های سرد سال کم پیدا می‌شود ، مردم کشورمان تصمیم گرفتند آن را به شکل برگه های خشک شده درست کنند تا بتوانند در فصل های سرد سال هم از آن استفاده کنند.

زردآلو منبع مهمی از مواد مغذی است و به دلیل خاصیت‌های مختلفی که دارد در بین افراد و حتی در طب سنتی کاربرد فراوانی دارد و آنان به ما توصیه از این خوراکی خوشمزه مصرف کنیم . این میوه را می ‌توان به صورت‌ های مختلف از جمله مربا، خورشت، آب‌ میوه، ترشی و از همه مهمتر و باب‌تر در میان ایرانیان به صورت برگ زردآلو درآورد. زرد آلو خشک را می‌توانیم در محیط خانه ، روی بخاری، یا حتی جلوی آفتاب، با دستگاه‌های میوه خشک کن تهیه کرد و از آن در فصل های سرد مصرف کنیم.

ما به راحتی می‌توانیم این خوراکی خوشمزه را خانه تهیه کنیم، ودر عصر های سرد زمستان و پائیز آن را مصرف کنیم .برای این کار ابتدا زرد آلو ها را تمیز میشوریم و در مرحله بعد هسته آن در می آوریم ،به صورتی در می‌آوریم که خود زرد آلو آسیب نبیند. و بعد کمی آب را در قابلمه میریزیم و میگزاریم جوش بیاید .وقتی آب جوش آمد، زردآلو ها را در قابلمه ریخته و بگذارید تا یازده دقیقه با شعله‌ی ملایم جوش بخورد؛ در آخر زردآلو ها را در می‌آوریم و آبکش میکنیم. ما می‌ توانیم برگه ‌ها را در سینی بگذاریم تا خشک شود یا داخل شیشه با همان آب جوشیده، کنسرو کنیم.

بخواهیم زردالو های خشک ما شیرین‌تر و خوشمزه‌تر باشند، می‌ توانیم از این ترفند استفاده کنیم. که در این روش ابتدا زردآلو را با دقت میشوییم، و بعد آن‌ها را نصف میکنیم. در یک قابلمه به اندازه کافی آب میریزیم. به اندازه‌ای که می ‌خواهیم شیرین شود، شکر اضافه میکنیم؛ در این مرحله باید دقت کنیم که زردآلو خودش شیرین است، پس بیش از حد شکر نریزیم. اگر به مزه شوری علاقه داریم می‌توانیم به آن نمک اضافه کنیم تا مزه شوری بگیرد.

خواص برگه زردآلو؛ بسیار زیاد است و در زمان ‌های قدیم به جای دارو مصرف می‌شده است تا بتواند به سلامت مردم‌ کمک کند . قدیمی ‌ها از برگه آن، برای درمان و بهبود مشکلات و بیماری مختلف استفاده می‌کردند. در زمان گذشته این محصول به مقدار زیاد تولید و در طول سال مصرف می‌شده، از این محصول به عنوان یک خوراکی سالم یاد میشود.

یکی از خواص برگه زردآلو؛ این است که کیفیت بینایی را در ما بهتر می‌کند. برگه های زردآلو سرشار از ویتامین آ هستند که بر روی بینایی تاثیر به‌سزایی دارد و باعث تقویت سلول های چشم ما می‌شوند . افراد سالمند و کودکان یا افرادی که دچار مشکل کاهش دید یا مشکلات بینایی هستند، به دلیل خواص برگه آن می‌توانند از این خوراکی خوشمزه استفاده کنند.

برگه زردآلو خشک دارای منبع بسیاز زیاد از فیبر است. اگر در حال رژیم گرفتن باشیم یا می‌خواهیم رژیم را شروع کنیم، توصیه می‌شود برگه زردآلو را حتما در لیست رژیم خود استفاده کنیم‌ پزشکان تغذیه به کسانی که قصد لاغری دارند توصیه می‌کنند از این خوراکی استفاده کنند . بهبود بیماری دیابت، اضافه وزن، و انواع مختلفی از سرطان‌ها از خواص برگه زردآلو در طب سنتی، است. اگر در رژیم و مصرف غذا محدودیت داریم پس حتما این خوراکی را در رژیم خود باید استفاده کنیم ؛ چون به هضم غذای ما نیز کمک بسیار مهمی خواهد کرد.

پتاسیم مسئولیت ویژه ای در فعالیت قلب و عروق در بدن انسان دارد. بیمارانی که جراحی قلب انجام می‌دهند یا دچار مشکلات قلبی می‌شوند، دکترها توصیه می‌کنند که برگ زردآلو را در برنامه‌ی غذایی خود قرار بدهند. پتاسیم موجود در قیسی به بهبود عملکرد قلب و عروق و میزان فشارخون مناسب، بسیار کمک خواهد کرد. پس از مصرف این خوراکی نیاید غافل شویم ؛ چون از اساسی ترین خواص قیسی، کمک به سلامتی قلب ما است و باعث سلامت قلب ما می‌شود.

پوست ما روزانه نیازمند ویتامین‌های محلول در آب می باشد. ما باید بخشی از غذای مورد نیاز پوست خود را از طریق تغذیه، تامین کنیم. یکی از جذاب‌ترین خواص برگه زردآلو، کمک به مشکلات پوستی و هیدراته کردن آن می باشد. برگ زردآلو با توجه میزان بالای ویتامین می‌تواند غذای موردنیاز پوست ما را تامین کند.

مصرف زردآلو خشک در بارداری می تواند فواید زیادی برای مادر و جنین داشته باشد و باعث بهتر شدن حال مادر شود .عفونت های رحمی، خونریزی و اسپاسم از مشکلات دوره بارداری هستند که مصرف برگه زردآلو خشک می تواند به درمان آنها در مادران شیرده و زنان باردار کمک کند و بر این فرایند تاثیر بسیاری دارد.

زردآلو حاوی میزان بالایی آهن است که به بهبود سلامت خون کمک می کند.حجم خون زنان باردار در دوره بارداری پنجاه درصد افزایش پیدا می کند پس باید میزان آهن دریافتی خود را افزایش دهند.زردآلو خشک یکی از منابع سرشار این ماده است و می تواند از این لحاظ مفید باشد.مصرف زردآلو خشک برای یبوست نیز مفید است. زنان باردار و شیرده به دلیل کاهش تحرک و رژیم غذایی نامناسب گاهی دچار یبوست می شوند.نوشیدن آب کافی و مصرف مواد غذایی پر فیبر مانند برگه زردآلو خشک به برطرف شدن مشکلات گوارشی آنها کمک می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما