مقدار کالری توت فرنگی خشک به همراه خواص بی نظیر آن

میوه های خشک یکی از بهترین گزینه ها برای یک میان وعده مقوی می باشد که یکی از بهترین و خوشمزه ترین میوه های خشک ،توت فرنگی خشک شده است توت فرنگی خشک توت فرنگی هایی هستند که تقریبا تمام محتوای آب آن از طریق خشک کردن گرفته شده باشد در این حالت توت فرنگی ها منقبض شده و اندازه آن ها کوچک تر می شود و توت فرنگی خشک تولید می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کالری توت فرنگی خشک

کالری توت فرنگی خشک:

توت فرنگی خشک قند طبیعی و کالری نسبتا متعادلی دارد، از آنجایی که در توت فرنگی های خشک آب میوه حذف شده است قند و کالری میوه در یک حجم کوچک از میوه متمرکز و جمع شده که به همین دلیل توت فرنگی خشک در مقایسه با میوه تازه دارای کالری و قند طبیعی بالاتر از جمله فروکتوز و گلوکز هستند. با توجه به نکاتی که گفته شد توت فرنگی خشک می تواند یک میان وعده ایده آل برای همه افراد به خصوص کودکان و نو جوانان باشد. همچنین ورزشکاران نیز می توانند در حین ورزش از توت فرنگی های خشک بهره ببرند تا قند مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن در حین ورزش را تامین کنند.

توت فرنگی های خشک حاوی انواع ریز مغذی ها، فیبر و آنتی اکسیدان ها می باشد:

توت فرنگی خشک بسیار مغذی است به طوری که یک تکه توت فرنگی خشک حاوی تقریبا همان مقدار مواد مغذی میوه تازه است اما در حجم کمتر و با غلظت بالا تر. از نظر وزن توت فرنگی حاوی 3 برابر فیبر، انواع ویتامین و مواد معدنی میوه تازه است بنابراین با مصرف توت فرنگی های خشک می توان بسیاری از ریز مغذی های مورد نیاز بدن را تامین کرد.

توت فرنگی خشک شده پر از طیف وسیعی از مواد مغذی از جمله ویتامین های ضروری، مواد معدنی و فیبر است به طور کلی توت فرنگی خشک مملو از ویتامین K، B، C و مواد معدنی مانند فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم، آهن و همچنین غنی از فیبر و سرشار از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است.

خواص بی نظیر توت فرنگی خشک:

در هنگام بررسی خواص توت فرنگی خشک معمولا در ذهن افراد سوال ایجاد می شود که توت فرنگی خشک از نظر خواص چه تفاوتی با توت فرنگی تازه دارد؟ توت فرنگی ها هنگام خشک شدن آب خود را از دست می دهد اما تقریبا تمام مواد مغذی خود را حفظ می کند و فقط مقداری از ویتامین C خود را از دست می دهد بنابراین از نظر فواید تغذیه ای فرق چندانی بین توت فرنگی خشک و توت فرنگی تازه وجود ندارد، با توجه به نکاتی که گفته شده در ذیل به چند خواص مهم توت فرنگی خشک اشاره می شود:

  • جلوگیری از بیماری های قلبی – عروقی: توت فرنگی خشک حاوی مقادیر زیادی پلی فنول ها می باشد پلی فنول موجود با جلوگیری از تجمع پلاکت ها و کاهش فشار خون خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد همچنین پتاسیم و فیبر موجود در توت فرنگی خشک نیز به سلامتی قلب کمک می کند.
  • جلوگیری از سرطان: همان طور که در مطالب بالا اشاره شد توت فرنگی خشک دارای آنتی اکسیدان فراوان می باشد و آنتی اکسیدان های موجود با رادیکال های آزاد تولید شده در بدن مقابله کرده و از رشد سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند همچنین به کاهش التهاب های بدن کمک می کند.
  • جلوگیری از ابتلا به افسردگی: فولات موجود در توت فرنگی خشک به تنظیم ترشح هورمون هایی مانند سروتونین و دوپامین کمک می کند این هورمون ها در حالات روانی افراد بسیار تاثیر گذار هستند و همچنین به تنظیم خواب و اشتها نیز کمک می کنند.
  • یبوست: توت فرنگی خشک حاوی مقادیر زیادی فیبر می باشد، فیبر موجود به تنظیم حرکات روده کمک می کند و از ابتلای فرد به یبوست جلوگیری می کند.
  • درمان کم خونی: امروزه افراد زیادی از کم خونی رنج می برند که بیشتر به دلیل کمبود آهن و اسید فولیک در بدن است، این افراد می توانند با مصرف روزانه توت فرنگی خشک از ابتلا به کم خونی تا حد زیادی جلوگیری کنند، آهن و اسید فولیک موجود در توت فرنگی خشک به خون سازی در بدن کمک می کند.

روش خشک کردن توت فرنگی:

  1. خشک کردن در زیر نور آفتاب: آسان ترین روش برای خشک کردن توت فرنگی ها استفاده از نور آفتاب است برای این منظور توت فرنگی ها را به صورت ورقه ورقه برش می دهند و در یک سینی بزرگ می چینند و در جلوی نور آفتاب قرار می دهند تا آب موجود در میوه گرفته شود.
  2. خشک کردن با استفاده از دستگاه خشک کن میوه: در این روش نیز توت فرنگی ها را به صورت ورقه ورقه خرد می کنند و در سینی مخصوص دستگاه خشک کن می چینند سپس با تنظیم حرارت دستگاه میوه ها به آرامی آب خود را از دست می دهند.

بهترین روش برای خشک کردن توت فرنگی استفاده از دستگاه خشک کن است چون در این روش به دلیل جلوگیری از ورود گرد و غبار به محصول، کیفیت اصلی و طعم اصلی میوه در مقایسه با روش آفتابی بهتر حفظ می شود و ماندگاری بالاتری دارد.

نکات نگهداری از توت فرنگی های خشک:

به طور کلی توت فرنگی خشک ماندگاری بسیاری بالایی در مقایسه با توت فرنگی تازه دارد با این حال برای حفظ کیفیت و جلوگیری از فاسد شدن توت فرنگی های خشک باید به چند نکات مهم توجه کرد. برای نگهداری از توت فرنگی های خشک بهتر است محصول را در جای خنک و بدون رطوبت نگهداری کرد چون رطوبت و گرما باعث خراب شدن محصول می شود برای نگهداری طولانی مدت نیز می توانید توت فرنگی های خشک را در یک کیسه یا ظرف بسته ریخته و در فریزر نگهداری کنید.

امروزه با گسترش اینترنت و مراکز خرید اینترنتی می توان بسیاری از محصولات را به صورت اینترنتی تهیه کرد با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد شما عزیزان می توانید برای خرید و ثبت سفارش توت فرنگی خشک درجه یک و با کیفیت از سایت ما اقدام کنید و با مشاوران فروش تماس حاصل نمایید. لازم به ذکر است این مرکز تمام محصولات خود را در بسته بندی های مخصوص و کاملا بهداشتی به دست مشتریان می رساند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما