مضرات نارگیل خشک و چند عارضه مصرف بی رویه آن

از مضرات نارگیل خشک می توان به مواردی اشاره کرد که ممکن است خیلی از افراد این مضرات را ندانند و بی رویه مصرف کنند و دچار یکسری مشکلات شوند، پس حتما این موارد را در نظر بگیرید تا دچار مشکل نشوید، نارگیل خشک از یک مقدار نباید بیشتر مصرف شود زیرا مصرف زیاد آن باعث دچار مشکلاتی خواهد شد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مضرات نارگیل خشک و چند عارضه مصرف بی رویه آن

مضرات نارگیل خشک

مضرات نارگیل خشک نارگیل میوه ای سالم و مغذی به شمار می آید که بر روی درختی از خانواده نخلیان رشد می کند، این میوه دارای خواص زیادی است اما قطعا یکسری مضرات دارد و همچنین مصرف بی رویه آن باعث بروز یکسری مشکلات در سیستم بدنی انسان می شود، پس قطعا باید از مصرف بی رویه آن جلوگیری کرد.

در اینجا مضراتی که نارگیل می تواند به بار آورد ۵ مورد است که می خواهیم این موارد را بررسی کنیم.

۱_ اولین ضرر: دارای سطح بالایی از قند، نارگیل باعث انباشت بیش از حد قند در جریان خون می شود بلکه نارگیل دارای مقدار قند زیادی استو طبق شواهدی که وجود دارد و این شواهد کاملا علمی است می توان گفت که هر یک وعده استفاده از نارگیل خشک فاقد قند اضافه به مقدار حدودا ۳۰ گرم دارای ۲/۱ قند دارد و نارگیل شیرین شده به میزان مشابهی که گفته شد (۳۰ گرم) دارای ۱۰/۴ گرم قند می باشد، در مصرف هر دو نوع آن توصیه می کنیم که از این محصول حتما کم استفاده شود و حد اعتدال برای مصرف حتما رعایت شود، مصرف بیش از حد قند برای سلامتی انسان بسیار خطر ابتلا به بیماری دیابت را افزایش داده و ممکن است باعث چاقی شود و همچنین چاقی بیش از حد باعث افزایش خطر ابتلا به مشکلات عروقی و قلبی خواهد شد.

اگر از نارگیل خشک بدون قند اضافه استفاده شود قطعا می توان خطر ابتلا به این بیماری هارا کاهش داد و باعث حد اعتدال قند خون می شود.

۲_ دومین ضرر: خطر افزایش سطح کلسترول خون، اگر بیش از حد از نارگیل استفاده شود باعث یکسری اثرات مخرب بر سلامت قلب می گذارد و باعث افزایش خطر ابتلا به سکته و حمله قلبی، ضربان نامنظم در قلب و همچنین باعث تصلب شرایین شود و بسیار موارد دیگری از این قبیل شود، حدودا ۹۰ درصد چربی موجود در نارگیل اشباع شده و مصرف زیاد از حد چربی اشباع شده باعث افزایش سطح کلسترول خون خواهد شد، البته قابل ذکر است که نارگیل فقط هنگامی برای قلب انسان مشکل آمیز است که در مصرف آن بسیار زیاده روی شود.

چربی اشباع شده در نارگیل به طور متوسط نباید در روز بیشتر از ۷ درصد باشد و طبق تحقیقاتی که انجام شده مصرف یک وعده نارگیل خشک قادر است ۱۰۰٪ از مجموع چربی اشباع شده ای که بدن به آن نیاز دارد تامین کند.

۳_ سومین ضرر: باعث افزایش وزن، مصرف نارگیل درحد متوسط باعث می شود انسان کاهش وزن داشته و یا در همان سطحی که است بماند، نارگیل حاوی فیبر است و این ماده باعث می شود تا انسان به مدت طولانی سیر بماند و گرسنه نشود، بنابراین پرخوری را کاهش می دهد و دقیقا بلعکس این قضیه وجود دارد به طوری که اگر از این ماده به طور بیش از حد استفاده شود باعث افزایش وزن خواهد شد بلکه نارگیل دارای کالری زیادی است، پس این محصول به مقدار ۳۰ گرم می تواند ۱۸۷ کاری وارد بدن کند و این محاسبه برای ترکیب این محصول با قند اضافه است و اگر بدون ترکیب قند اضافه باشد حدود ۱۳۰ کالری به بدن انسان وارد می کند.

پس نارگیل به همراه شیر می تواند باز هم پر کالری باشد به طوری که این محصول با مخلوط یک فنجان شیر می تواند حدود ۵۵۰ کالری به بدن انسان وارد کند، بنابراین نارگیل می تواند باعث چاقی در انسان شود به اضافه تمام بیماری ها که گفته شد پس از مصرف زیاد آن باید پرهیز شود.

۴_ چهارمین ضرر: فیبر بیش از اندازه و مضر بودن برای معده، با توجه به اینکه گفتیم فیبر این ماده زیاد است، این فیبر زیادی به معده می تواند آسیب وارد کند، این محصول منبع خوبی برای فیبر غذایی شناخته شده و یک وعده مصرف از نارگیل خشک شده و بدون قند اضافه به نوعی ۳۰ گرم می تواند به مقدار ۴/۶ گرم فیبر غذایی به همراه داشته باشد؟ این فیبر غذایی موجود در نارگیل برای برخی از مردم در حد مصرف متعادل برای معده می تواند مفید باشد زیرا باعث تسکین یبوست و دیگر مشکلات گوارشی در انسان می شود و همچنین به حفظ سلامتی این دستگاه بسیار کمک ویژه ای می کند.

اما با این وجود باید در نظر داشته باشید که این فیبر برای برخی می تواند مشکل ساز باشد به خصوص برای افرادی که از رژیم لاغری غذاهای کم فیبر استفاده می کنند و حتی افرادی که مشکلات معدوی دارند به طوری که معده شان نمی تواند غذا و خوراکی حاوی فیبر را هضم کند اگر از نارگیل استفاده کنند دچار یکسری اختلالات می شوند از جمله: نظیر اسهال، نفخ شکمی و گاز معده و یا کم آبی بدن و غیره شود و به همین علت در مصرف نارگیل قطعا باید حد اعتدال برقرار شود حتی افرادی که معده حساسی ندارند و مشکلی در هضم غذا و استفاده از فیبر ندارند باید به میزان متوسط از این محصول استفاده کنند.

۵_ پنجمین ضرر: ایجاد واکنش‌های حساسیت زا، مصرف نارگیل برای افرادی که به آجیلات مانند: بادام، گردو، بادام هندی، پسته، و غیره حساس هستند به احتمال خیلی قوی ممکن است که به نارگیل حساسیت داشته باشند و حتی برخی موارد این حساسیت ممکن است بسیار شدید شود و این واکنش های حساسیتی سمی، خطرناک و باعث مرگ شود، پس با این وجود اگر از افرادی هستید که به مغزیجات و آجیل ها حساسیت دارید هرگز از نارگیل استفاده نکنید و از آن پرهیز کنید.

این ۵ مورد از مضرات این محصول بود اگر از افرادی هستید که می توانید از نارگیل استفاده کنید پس با رعایت حد متعادل از این محصول استفاده کنید اما اگر از افراد حساس هستید که به نارگیل آلرژی دارید قطعا از آن استفاده نکنید تا ضرری به سلامتی شما وارد نشود.

جهت سفارش می توانید از این سایت این محصول را سفارش دهید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما