قیمت کیوی خشک خانگی کاملا بهداشتی و با روش آسان

کیوی خشک از خشک شدن کیوی به دست آمده و دارای خواص فراوان است، کیوی خشک دارای مواد معدنی مورد نیاز بدن بوده و مزه ترشی دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت کیوی خشک خانگی کاملا بهداشتی و با روش آسان

قیمت کیوی خشک خانگی

قیمت کیوی خشک خانگی میوه های خشک از جمله خوراکی های خوشمزه و سالم هستند. میوه های خشک از خشک شدن میوه ها به دست می آیند. از میوه های خشک می توان در مهمانی ها استفاده نمود.

کیوی خشک از جمله میوه های خشک بوده که دارای طرفداران زیادی در میان نوجوانان و کودکان است. خواص بی شمار کیوی خشک سبب شده تا گزینه مناسب تری به جای تنقلات ناسالم برای کودکان باشد.

هر میوه را می توان در فصل خاص خود خشک نمود و در بقیه فصول سال از آن بهره برد. از کیوی خشک می توان در میان وعده ها استفاده کرد. این میوه خشک شده قند کمی دارد.

کیوی خشک سرشار از مواد معدنی و فیبر بوده و کالری و چربی پایینی دارد. کیوی خشک شده حاوی ویتامین های مختلف بوده و در درمان برخی بیماری ها و مشکلات می تواند موثر واقع شود.

مزه کیوی خشک شده ترش است. روش های متفاوتی برای خشک کردن کیوی وجود دارد. می توان در فصل پاییز و زمستان این میوه را خریداری و خشک نمود. از مزایای کیوی خشک شده این است که در تمام فصول سال می توان از آن استفاده کرد.

برخی فواید کیوی خشک

کیوی خشک دارای ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت بدن ما است. درمان استرس و ریزش مو و غیره از جمله فواید کیوی خشک شده هستند. در ادامه به برخی فواید کیوی خشک اشاره می کنیم.

  • پوست: ویتامین E موجود درآن می تواند سبب بازسازی سلول ها شده و رطوبت پوست را حفظ کند. دارای آمینواسید و ویتامین C بوده که از پوست در برابر آسیب های ناشی از آفتاب مانند اشعه ها مراقبت می کند. می تواند سبب جوان سازی پوست نیز شود.
  • استرس: مصرف ۴ عدد کیوی در طول روز در فاصله های مشخصی می تواند برای درمان استرس و بی خوابی موثر باشد.
  • سرطان: پیشگیری از سرطان روده بزرگ با مصرف کیوی ممکن است. مصرف این میوه می تواند رادیکال های آزاد را مهار کند.
  • آسم: ویتامین C موجود در آن برای افراد مبتلا به آسم مفید است.
  • سیستم گوارش: این میوه حاوی فیبر بوده و برای افراد مبتلا به مشکلات گوارشی می تواند مفید باشد. می تواند باعث شود پروتئین هایی که در مواد غذایی وجود دارند هضم شوند.
  • فشار خون: اگر به فشار خون بالا دچار هستید استفاده از کیوی خشک گزینه مناسبی است. این میوه خشک می تواند سبب کاهش فشار خون گردد.
  • لاغری: کیوی خشک شده مناسب افرادی است که قصد لاغر شدن دارند. این خوراکی خوشمزه کم کالری بوده و سبب احساس سیری و کاهش اشتها می گردد.
  • تقویت سیستم ایمنی: ویتامین C و اسیدفولیک موجود در آن سبب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری های ویروسی می شود.
  • چشم: کیوی خشک شده می تواند سبب پیشگیری از لکه زرد شده و باعث حفظ سلامت چشم شود.
  • مو: مصرف کیوی خشک می تواند سبب جلوگیری از ریزش مو شود. کیوی سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف بوده و برای رشد موها مفید است. پیشگیری از سفید شدن مو از دیگر خواص کیوی خشک است.

می توان کیوی خشک را از فروشگاه ها خریداری نمود یا در منزل کیوی را خشک کرد. همانطور که گفته شد کیوی خشک شده خواص زیادی برای سلامت بدن ما دارد. یکی از مزایای کیوی خشک شده این است که در تمام فصول سال یافت می شود.

نحوه تهیه کیوی خشک در منزل

کیوی خشک شده را می توان در خانه نیز تهیه کرد. روش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد. در ادامه برخی از آن ها را توضیح می دهیم

1_خشک کردن در مقابل آفتاب: ساده ترین روش خشک کردن کیوی و دیگر میوه ها استفاده از آفتاب است. ابتدا کیوی ها را به خوبی شسته تا تمیز شوند. سپس میوه کیوی را نصف می کنیم‌.

ورقه های کیوی را روی یک توری استیل که ضد زنگ باشد قرار داده و توری را در مقابل آفتاب قرار می دهیم. قرار دادن یک پایه زیر توری سبب می گردد که میوه ها سریع تر خشک و آماده شوند.

شب ها باید کیوی ها را در محلی که سرپوشیده باشد گذاشته و روز ها آن ها را در مقابل خورشید قرار داد. در شب ممکن است هوا خنک بوده و سبب رطوبت در میوه ها شود.

پس از خشک شدن کیوی ها، آن ها را در یک سبدی مناسب بریزید. سبد کیوی را در سایه بگذارید. سپس کیوی های خشک شده را در یک ظرف در دار مناسب ریخته و در مکانی خشک و خنک قرار داده و نگهداری کنید.

2_خشک کردن با استفاده از فر: کیوی ها را پوست گرفته و برش بزنید. کاغذ پارچمنت را کف سینی فر گذاشته و ورقه های کیوی را با فاصله روی آن قرار می دهیم.

فر را روشن کنید درجه حرارت فر باید 130 تا 140 درجه فارنهایت باشد. سپس سینی میوه ها را درون فر قرار دهید. باز گذاشتن لای درب فر سبب می شود میوه ها بهتر خشک شوند.

دو ساعت یکبار اقدام به چرخاندن سینی فر کنید این کار سبب می شود کیوی ها به صورت یکنواخت خشک شوند. وقتی میوه ها خشک شدند می توانید فر را خاموش کرده و سپس اجازه دهید کیوی ها خنک شوند. کیوی های خشک شده را در ظرفی در دار و در مکانی خشک و خنک قرار دهید.

مصرف بیش از اندازه کیوی ممکن است برای سلامت افراد مشکل ایجاد کند. پیش از استفاده از این میوه از عدم حساسیت خود به آن اطمینان حاصل کنید. کسانی که مشکلات مربوط به کیسه صفرا یا مشکلات کلیوی دارند بهتر است از مصرف این میوه خودداری کنند.

جمع بندی

میوه های خشک می توانند جایگاه ویژه ای در رژیم های غذایی داشته باشند. کیوی خشک می تواند سلامت بدن را تضمین کرده و از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کند.

قیمت کیوی خشک به عواملی مانند کیفیت آن و میزان خرید بستگی دارد. برای خرید کیوی خشک شده حتما به فروشگاه های معتبر و مطمئن مراجعه کنید.

هنگام خرید کیوی خشک از کیفیت و سلامت آن مطمئن شوید. می توانید از کیوی خشک در میان وعده استفاده کنید. کیوی خشک شده می تواند گزینه مناسبی برای مهمانی ها نیز باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما