قیمت برگه زردآلو خشک اعلا با طعمی عالی در فروشگاه های اینترنتی

برگه زردآلوخشک جزو خشکبار پرفروش است؛ جهت خرید برگ زردآلو خشک اعلا از فروشگاههای معتبر اینترنتی می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت برگه زردآلو خشک اعلا با طعمی عالی در فروشگاه های اینترنتی

برگه زردآلو خشک

برگه زردآلو خشک برگه زردآلو خشک از خشک کردن میوه زردآلو تهیه می شود که ما آن را بنام قیسی یا برگه زردآلو خشک می شناسیم و این خوراکی خواصی مشابه با زردآلوی تازه دارد و سرشار از انواع ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است و خواص زیادی دارد که در ادامه مطلب شما را با خواص این ماده خوراکی آشنا می کنیم.

  • انعقاد خون: برگه زردآلو حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین کا است که وجود این ماده در بدن باعث انعقاد خون می شود و از خونریزیهای شدید جلوگیری می کند.
  • عضله سازی و تقویت بافت ماهیچه ای: پروتئین و پتاسیم موجود در برگه زردآلو باعث تقویت و رشد بافت ماهیچه ای و عضله سازی می شود و خوراکی مناسبی برای کودکان و ورزشکاران می باشد.
  • تنظیم فشار خون: پتاسیم موجود در برگه زردآلو سه برابر پتاسیم موجود در موز می باشد و مصرف این خوراکی باعث تنظیم فشار خون می شود و از فشار خون بالا پیشگیری می کند به همین علت مصرف این ماده برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند پیشنهاد می شود.
  • سلامت پوست: در برگه زردآلو انواع ویتامین وجود دارد که استفاده از آن به طور مرتب باعث زیبایی و درخشش پوست می شود و از بیماریها و اختلالات پوستی پیشگیری می کند‌.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن: به دلیل وجود ویتامین سی و ویتامین ث موجود در برگه زردآلو مصرف این میوه خشک باعث تقویت سیستم دفاعی و سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را در برابر انواع بیماریها مقاوم می سازد.
  • سلامت چشمها: در میوه خشک نامبرده ویتامین آ به مقدار فراوانی وجود دارد که مصرف این خوراکی به عنوان میان وعده باعث تقویت و سلامت چشمها می شود، به بهبود بینایی کمک زیادی می کند و باعث جلوگیری از بیماریهای چشمی مانند آب مروارید و خشکی چشم می شود.
  • بهبود و سلامت سیستم تنفسی: مصرف برگه زردآلو تاثیرات مثبتی بر روی سیستم تنفسی و ریه ها دارد و مصرف آن مانند یک خلط آور طبیعی عمل می کند و مشکلات تنفسی را از بین می برد به همین جهت این خوراکی برای افرادی که از مشکلات تنفسی و آسم رنج می برند بسیار مفید می باشد و سرفه را از بین می برد.
  • درمان کم خونی: برگه زردآلو خشک یا همان قیسی منبع غنی آهن است و استفاده از آن باعث افزایش گلبولهای قرمز خون شده، کمبود آهن در بدن را جبران می کند و از بیماری کم خونی پیشگیری و یا آن را درمان می کند.
  • ضدسرطان: به دلیل آنتی اکسیدانهای قوی که در برگه زردآلو وجود دارد مصرف آن باعث پیشگیری از انواع سرطانها و تومور در بدن می شود و خاصیت ضد سرطانی دارد.
  • درمان یبوست: میوه خشک نامبرده شده منبع غنی فیبر و آب می باشد که استفاده از آن به عنوان میان وعده باعث افزایش حرکات روده و پیشگیری از خشکی روده می شود و بیماری یبوست که یک بیماری شایع در کودکان و بزرگسالان است را درمان می کند.
  • کاهش وزن: قیسی زردآلو کالری نسبتا بالایی دارد و همانطور که در توضیحات قبل به آن اشاره شد منبع غنی فیبر است و خوردن آن باعث احساس سیری و پیشگیری از پر خوری می شود که این امر در کاهش وزن و تناسب اندام نقش موثری دارد.
  • درمان دیابت: این میوه خشک سطح گلیسمی پایینی دارد و گلوکز خون را بالا نمی برد و مصرف آن باعث تنظیم سطح قند خون می شود و از بیماری دیابت پیشگیری یا آن را درمان می کند.

برگه زردآلو خشک علاوه بر خواص فوق ذکر شده خواص دیگری هم دارد که مصرف آن باعث کاهش حرارت بدن و درمان تب می شود، به سلامت دستگاه گوارش و دفع سموم از بدن کمک زیادی می کند، مصرف آن در خانمهای باردار باعث پیشگیری از کم خونی هم در مادر و هم در جنین می شود و از بیماریهای رحمی در خانمها جلوگیری می کند، باعث افزایش و کیفیت بهتر شیر در مادران شیرده می شود و بیماری یبوست را که یک بیماری شایع در دوران بارداری است را از بین می برد و چون سرشار از ویتامین ب است باعث تقویت سیستم اعصاب و پیشگیری از بیماری افسردگی می شود؛ همچنین مصرف این میوه خشک در آقایان از سرطان پروستات پیشگیری کرده و باعث تقویت و افزایش اسپرم در آنها می شود و این امر در باروری بهتر آقایان نقش موثری دارد.

برگه زردآلوی خشک را می توان به روشهای مختلفی در خانه تهیه کرد که شما را در ادامه مطلب با یکی از روشهای تهیه این میوه خشک آشنا می کنیم.

خشک کردن برگه زردآلو در آفتاب یک روش طبیعی و کوتاه است که مواد مغذی زردآلو در این روش حفظ می شوند و از بین نمی روند؛ در این روش خشک کردن با استفاده از توریهای فلزی استفاده می کنیم و پس از جداسازی هسته زردآلو برگهای زردآلو را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و آنها را روی توری قرار می دهیم و توری را توری تنظیم می کنیم که هوا از زیر آن هم رد و بدل شود و برگهای زردآلو سیاه نشوند و آنها را به مدت ۳ تا ۷ روز در آفتاب قرار می دهیم تا خشک شوند؛ برای خشک کردن برگه های زردآلو باید به نکاتی توجه داشت که اولین نکته این است که حتما از زردآلو های با کیفیت استفاده کنیم و اگر زردآلو بیش از حد رسیده باشد باعث له شده برگه ها هنگام خشک شدن می شود و نکته آخر این است که در هنگام خشک کردن زردآلو در آفتاب نباید بگذاریم برگهای زردآلو بیش از حد خشک شوند ک بافت گوشتی خود را از دست بدهند.

قیسی یا برگه زردآلو خشک جزو سوغاتیهای محبوب تبریز و آذربایجان شرقی می باشد که جزو محصولات صادراتی هم به حساب می آید و به بسیاری از کشور ها صادر می شود و کشور ایران ۱۰ درصد تولید این میوه در جهان را به خود اختصاص داده است.

با توجه به توضیحات ارائه شده درباره برگه زردآلو خشک، طرز تهیه برگه زردآلو خشک و فواید آن برای بدن، اکنون می توانید این میوه خشک را از فروشگاههای معتبر سراسر کشور با بهترین کیفیت و رده بندی قیمت به صورت حضوری و یا اینترنتی در بسته بندیهای بهداشتی خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما