فواید نارگیل خشک در طب سنتی برای لاغری معجزه آسا

نارگیل خشک یکی از آن ماده های غذایی است که در رژیم ها و طب سنتی از دیرباز مورد استفاده ی مردم در جهان قرار میگرفته و هم اکنون قرار میگیرد. فواید این میوه ی گرمسیری در کاهش وزن و به اصطلاح لاغر شدن سوالی است که با آن روبرو هستیم. در این مطلب به بررسی استفاده از نارگیل خشک در طب سنتی برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری به صورت معجزه آسا میپردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

فواید نارگیل خشک در طب سنتی برای لاغری معجزه آسا

فواید نارگیل خشک

فواید نارگیل خشک طب سنتی و استفاده از آن برای لاغری

امروزه به دلیل هزینه های زیاد و سرسام آور درمان، شیمیایی بودن داروهای مصرفی و عادت های غذایی اشتباه، افراد برای بهبود اندام خود و رسیدن به اندام دلخواه راهی نمی بینند و درنیتیجه تلاشی برای کاهش وزن انجام نمیدهند. و یا ناامید شدن و نداشتن استقامات در ایجاد عادت های غذایی جدید و گرفتن رژیمی درست مانعی برای افراد شده است که دست بردارند.

طب سنتی از زمان دیرین مورد استفاده افراد در سراسر دنیا به منظور سلامت بدن مورد استفاده قرار میگرفته و افراد زیادی برای تناسب اندام و سلامتی از آن استفاده میبرند. تاکید طب سنتی بر اصل پیشگیری است و نوع مزاج افراد در آن نقش مهم خود دارد.

نارگیل، به خصوص نارگیل خشک که یکی از گزینه های کاهش وزن و لاغری به شمار می آید، به طور کلی از نظر طب سنتی ایران، طبعی گرم و خشک دارد.

فواید نارگیل خشک برای لاغری

نارگیل میوه ای خوراکی است که پوستی مودار، ضخیم و قهوه ای رنگ دارد. این میوه روی درختی از خانواده ی نخل ها رشد میکند. محل برداشت و کشت این میوه در کشورهایی مانند اندونزی، هند، برزیل و بقیه کشور های گرمسیری و جزایر آنها انجام میشود. درخت نارگیل به دلیل فواید بسیار زیاد میوه اش “درخت زندگی” نامیده میشود.

میوه یا همان مغز درون پوسته ی نارگیل سفت و سفید است که هم در طب سنتی و هم در غذا ها به صورت خام یا خشک از آن استفاده می گردد. کالری یک فنجان به اندازه ی ۸۰ گرم نارگیل رنده شده، حدودا ۲۸۳ است. پروتئین آن ۳ گرم و کربوهیدرات آن ۱۰ گرم است.

خواص نارگیل بسیار زیاد است که به صورت موردی و با توضیحات به شرح زیر است:

۱. ویتامین ‌B، پروتئین و منگنز موجود در این میوه به سلامت استخوان ها کمک بسیاری میکند. نارگیل خشک حاوی موادی معدنی مانند روی و مس در خود است.

۲. معمولا در هر رژیم و تغذیه ای برای لاغری، خوردن غذاهای پرکربوهیدرات پیشنهاد نمیشود و به جای آن غذاهایی با کربوهیدرات پایین در لیست دیده میشود. و نارگیل میوه ای است که کربوهیدرات بسیار کمی دارد. بنابراین مصرف آن به طور موثر به کاهش وزن کمک کند.

۳. نارگیل رنده شده برای پخت و پز و بسیاری از شیرینی ها مناسب است و رطوبت طبیعی آن طعم فوق العاده ای به آن ها میدهد. میتوان از پودر آن برای تزیین بر روی کیک ها و نوشیدنی ها استفاده نمود. برای برخی افراد که به گلوتون حساسیت دارند، استفاده از نارگیل خشک در کیک ها و شیرینی ها بی خطر میباشد. خواص پودر نارگیل و نارگیل خشک مشابه هم است و به جای هم استفاده میشوند.

۴. حتما میدانید که خوردن زیاد در افراد چاق ممکن است یکی از علت های مهم افزایش وزن آنها و یکی از دغدغه های بزرگ این افراد برای رسیدن به لاغری و کاهش وزن باشد. خیلی از مردم به دنبال این هستند که بتوانند جلوی هوس کردن های بی موقع برای خوردن زیاد غذاها را کم کنند. خوردن نارگیل میتواند گرسنگی های مکرر را رفع و مدت طولانی تری شما را سیر نگه دارد.

۵. نارگیل در درمان تهوع و استفراغ مفید میباشد. به دلیل دارا بودن سیتوکینین، کنینتین و ترانسیتین، اثری ضد پیری و همینطور ضد سرطانی در بدن ایجاد میکند.

۶. نارگیل میتواند راه حل مشکل و نگرانی محافظت از سیستم ایمنی بدن شما باشد. نارگیل خام با ماهیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی خود، در برابر انواع مشکلات محافظت میکنند. وجود سیلیسم در نارگیل خشک نقش مهمی در این تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا میکند. همچنین برای افرادی که از مشکلات گلو رنج میبرند گزینه ی مناسبی است.

۷. قند موجود در نارگیل انرژی لازم را برای بدن تامین و هضم آن در بدن به کندی صورت میگیرد. گوشت نارگیل به دلیل فیبر بالای موجود در آن می تواند هضم طولانی کمک کند و مقاومت به انسولین را بهبود ببخشد. از این رو اینکار به تنظیم و کنترل سطح قند خون کمک میکند.

۸. براساس مطالعه ای در مجله Nutrient، تری گلیسیرید های موجود در نارگیل ممکن است به پیشگیری از عارضه ی آلزایمر کمک کنند. خواص درمانی پودر نارگیل میتواند سلامت روان افراد را کنترل و عملکرد مغز را تقویت کند.

۹. به بهبودی عملکرد کبد و قلب کمک میکندو میتواند مقدار آهن خون و جذب کلسیم را افزایش دهد. به صورت حدودی روزانه مردان به ۳۸ گرم و زنان به ۲۵ گرم فیبر نیاز دارند که میتوانند آن را از نارگیل خشک تامین کنند. از آنجا که پودر نارگیل دارای پروتئین مناسب است، بدن سازان میتوانند از پودر نارگیل و ترکیب آن با مواد مکمل بدنسازی استفاده کنند.

۱۰. یکی از رژیم هایی که امروزه مورد استفاده است رژیم کتوژنیک نام دارد که با محدود کردن مصرف کربوهیدرات انجام می گیرد. اولین با این رژیم در سال ۱۹۲۱ به عنوان درمانی برای بیماری صرع استفاده شد، این رژیم محبوبیت خود را برای کاهش وزن بدست اورد.

یکی از ورودی های غذایی بدن در این رژیم نارگیل است. و چنان که پیش تر گفته شد، نارگیل کربوهیدرات کمی دارد به همین سبب در این رژیم جای خود را پیدا میکند. یکی دیگر از خواص نارگیل در رژیم کتوژنیک از بین بردن چربی شکم و پهلو ها است. همانطور که میدانید نباید مصرف خود را محدود به نارگیل کنید و مصرف مجموعه ای از غذاهای سالم و مورد نیاز و همچنین استقامت و تحرک لازم رژیم مورد نظر را اثربخش خواهد کرد. و از این رو مصرف یک ماده کارساز نیست.

۱۱. افزایش ادرار و درنتیجه سم زدایی بدن توسط مثانه ، بهبود سردی مثانه، گرم کردن کلیه و کمر به خصوص برای افراد سرد مزاج، برطرف کردن مشکلات گوارشی، جلوگیری از آرتروز، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش کمر درد های عصبی و گرفتگی ها و خوشبو کردن دهان از دیگر فواید نارگیل است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما