فواید خوردن میوه های خشک

فواید خوردن میوه های خشک بسیار است ولی برخی افراد این تصور غلط را دارند که میوه های خشک به اندازه میوه های تازه سالم نیستند و باید در افکار خود تجدید نظر کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اگر به یک میان وعده سالم بی نظیر فکر می کنیم، باید آجیل و میوه های خشک باشد و ما آنها را استفاده می کنیم زیرا سرشار از چربی های سالم، پروتئین و مواد مغذی هستند و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و همچنین می توان با خیساندن میوه های خشک نیز طعم و مزه آنها را افزایش دهد و ارزش غذایی آنها را افزایش دهد.

میوه ها ویتامین ها و مواد مغذی را برای حفظ سلامت بدن فراهم می کنند، اما، فقط خوردن یک نوع میوه کافی نیست و افراد برای دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز خود باید از انواع میوه ها استفاده کنند ولی، خوردن انواع میوه ها به طور منظم می تواند دشوار باشد و همه انواع میوه ها در تمام طول سال در دسترس نیستند و همچنین، برای بسیاری از مردم ممکن است ناخوشایند باشد که اغلب برای خرید میوه های تازه به فروشگاه بروند، به همین علت افراد زیادی به سمت مصرف میوه های خشک می روند و آنها تمام ارزش های غذایی میوه های تازه را دارند.

میوه های خشک میوه های خشک شده ای هستند که در آفتاب خشک شده یا با دستگاه خشک شده اند و نگهداری آنها آسان است و در مقایسه با میوه های معمولی ماندگاری بیشتری دارند و معمولا در همه جا یافت می شوند، از جمله فروشگاه های عمومی و سوپر مارکت ها و از آنجایی که آنها میوه هایی با اندازه کامل هستند که پس از خشک شدن کوچک می شوند، مواد مغذی زیادی دارند و این میان وعده های سریع و عالی دارای خواص و طعم فوق العاده و بی نظیری هستند.

فواید خوردن میوه های خشک

خوردن میوه های خشک

خوردن میوه های خشک میوه‌های خشک حاوی فیبر بیشتر و آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام فنل نسبت به میوه‌های تازه هستند و با بیماری قلبی، چاقی و برخی از انواع سرطان مبارزه می کند، آنها سرشار از مواد مغذی سالم هستند که مورد نیاز بدن است و باعث حفظ سلامت جسمی شما می شود.

1. میوه های خشک باعث تقویت سیستم ایمنی و حفاظت از انواع بیماری ها می کند و همچنین مملو از آنتی اکسیدان هایی که برای ایمنی عالی هستند.

2.آنها سرشار از پتاسیم، آهن، فولات، کلسیم و منیزیم هستند.

3. مبارزه با سلول های سرطانی و مخصوصا مبارزه با سلول هایی که باعث سرطان سینه می شوند و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

4. سیاری از افراد با حفظ وزن دست و پنجه نرم می کنند. امروزه با انواع فست فودهای خوشمزه موجود در جهان، مقاومت در برابر افزایش وزن بسیار سخت است. اما با میوه های خشک می توانید بدون نگرانی از وزن، میان وعده های خوشمزه ای داشته باشید در حالی که آنها چربی و قند کمتری دارند بدون اینکه خوشمزگی خود را از دست بدهند.

5. میوه های خشک مانند سرشار از فیبر هستند و این فیبر یک عنصر ضروری در غذایی است که می خوریم زیرا مدفوع را آسان تر و از یبوست جلوگیری می کند، اما غذاهای مدرن گاهی اوقات فاقد آن هستند و خوردن برخی از میوه های خشک کار را آسان تر می کند و به هضم بهتر کمک می کنند در نتیجه باعث سلامت روده می شود.

6. به لایه برداری پوست و پاکسازی منافذ پوست کمک می کنند و شما می توانید علاوه بر مصرف خوراکی، آنها را له کنید و بهه انواع مایک ها اضافه نمایید.

7.برای بیماران مبتلا به کم خونی عالی هستند و میوه های خشک سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین B، ویتامین E، فسفر و مس هستند.

8. فشار خون را به طور سالم تنظیم می کنند و از سکته ها جلوگیری می نماید و باعث سلامت قلب می شود و سطح کلسترول را نیز در حد مطلوب نگه می‌دارد.

9. یکپارچگی ساختاری بدن ما به میزان سلامت استخوان های ما بستگی دارد و میوه های خشک، به طور کلی، غنی از کلسیم هستند که یک جزء ضروری برای استحکام استخوان است.

10. اگر بدن فاقد بتاکاروتن باشد، مقابله با اختلالات خلقی مانند اضطراب و افسردگی دشوار است و این یک آنتی اکسیدان است که در میوه های خشک به وفور یافت می شود و همچنین حافظه و عملکرد مغز را بهبود می بخشند و به شما کمک می کنند تا در خواب راحت تری داشته باشید.

فواید میوه های خشک

فواید میوه های خشک مصرف میوه های خشک می تواند در کمترین زمان بیشترین مواد معدنی را به ما هدیه دهد و همچنین می توانیم از انواع و تعداد بالای میوه ها استفاده نماییم که برای کودکان و مادران باردار بسیار مفید است، در زیر به خواص برخی از میوه های خشک اشاره کرده ایم:

1. نارگیل خشک دارای فیبر بالا و چربی های سلام، آهن، کلیسم، منیزیم و مس است و با مصرف این میوه می توانید به استخوان های خود استحکام ببخشید و پوستی درخشنده و صاف و موهایی پرپشت داشته باشید .

2. کیوی خشک دارای مواد مغذی بالا و کالری کم است، بنابراین میوه ای بسیار مفید است و این میوه به دلیل اثرات کاهنده بر سطوح بالای تری گلیسیرید، غلظت خون را کاهش داده و از تصلب شرایین و سکته های مغزی جلوگیری می کندو دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که خاصیت ضد سرطانی دارد و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

3. سیب خشک دارای مقادیر بالای فیبر، ویتامین B، رفع کننده آسیب های سلولی، میکروب کش ، رفع یبوست، سلامت و شادابی پوست و یک ضد عفونت قوی است و در میان میوه های خشک بالاترین طرفدار را دارد و با تقویت سیستم ایمنی در برابر سرماخوردگی ها از شما محافظت می کند.

4. آلو خشک به طور خاص برای بهبود سلامت و تراکم استخوان شناخته شده است و برطرف کننده یبوست و طراوت دهنده پوست است.

5. زردآلو سرشار از ویتامین B1 است و به متابولیسم گلوکز کمک می کند و دارای فیبر بالا و منبع غنی ویتامین E است که از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند و این امر به ویژه در تابستان که خورشید در قوی ترین حالت خود است بسیار مهم است و همچنین زردآلو 47 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را در یک وعده تامین می کند و منبع خوبی از پتاسیم و مس است و برای پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن مفید است. شود.

6. انگور می تواند به خوبی ریه ها را پاک کندمی تواند سرعت متابولیسم سلولی را افزایش داده و به سم زدایی سلول های ریه کمک کندخاصیت خلط آور نیز دارد.

7. عناب سرشار از کلسیم و آهن است که نقش مهمی در پیشگیری و درمان پوکی استخوان و کم خونی دارند. عناب اثر درمانی بسیار ایده آلی بر روی آنها خواهد داشت و اثر آن معمولاً با داروها بی نظیر است.

میوه ها علاوه بر مواد مغذی که می شناسیم، سرشار از تعداد زیادی ترکیبات طبیعی گیاهی نیز هستند و این مواد می‌توانند فعالیت آنزیم‌های سم‌زدایی را تنظیم کنند، متابولیسم هورمون‌ها را بهبود بخشند، توانایی‌های ضد باکتریایی و ضد ویروسی داشته باشند و در به تاخیر انداختن پیری نقش داشته باشند و سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های A، C، E و عناصر کمیاب مورد نیاز بدن انسان، به‌ویژه اسیدهای آمینه موجود در آن است که می‌تواند به بدن انسان در تولید هورمون‌ها و کاهش سرعت پیری کمک کند و ما مصرف میوه های خشک را برای تمام دوران زندگی خود پیشنهاد می دهیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما