فروشندگان انواع آلو بخارا خورشتی عمده

در حال حاضر ما با انواع متنوعی از آلو ها مواجه هستیم که یکی از آنها آلو بخارا می باشد در این بین آلو بخارا خورشتی عمده از استقبال خرید بی‌نظیری برخوردار بوده و افراد در اقصی نقاط کشور نسبت به خرید آن ها از خود رغبت نشان می‌دهند.

فروشندگان انواع آلو خورشتی تمام تلاش خود را انجام می ‌دهند تا با کیفیت ترین آنها در اختیار مشتریان خود در اقصا نقاط کشور قرار دهند.

فروشندگان انواع آلو بخارا خورشتی عمده

آلو بخارا خورشتی زرد چه ویژگی هایی دارد؟

آلو بخارا خورشتی زرد چه ویژگی هایی دارد؟ ما دارای دو مدل از انواع آلوی بخارا هستیم، که در شهر خرو تولید می شود:

  • آلوی آفتابی:

اما این نوع آلو، پس از اینکه پوست آن را کندند؛ جلوی آفتاب قرار می گیرد تا خشک شود و معمولا هیچ گونه مواد شیمیایی به آن افزوده نمی شود، اما اندکی نمک امکان دارد استفاده شود که آن هم در برخی موارد برای برخی آلوها، که پوست زبری دارند، به کار می رود.

معمولاً رنگ این نوع آلو تیره و کدر است و به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی، ممکن است زود در معرض حمله کرم ها و حشرات قرار گیرد.

  • آلوی دودی:

تولید آلوی دودی، تقریبا شبه آلوی آفتابی است؛ تنها تفاوت کوچک آن در این است که هنگام کندن پوست آلو، زمانی که هنوز خیس است، با قرار دادن آلوها در یک محفظه بسته و روشن کردن گوگرد در داخل محفظه در اصطلاح به آن دود می دهند. این دود بر روی آلو نشسته و باعث شفاف شدن و خوش رنگ شدن آن می شود و همچنین آن را از گزند کرم ها و حشرات موزی محافظت می کند. این مدل از آلو در اصطلاح خوش خوراک تر می باشد و بازار پسند تر است و معمولا به خارج هم صادر می شود. البته در بازارهای ایران هم به فروش می رشد. در هنگام استفاده از آن بهتر این است که آن را با آب گرم شستشو داده تا گوگردی که در مرحله تولید به آن اضافه شده، پاک شود.

باکیفیت ترین انواع آلو بخارا خورشتی ارگانیک کدامند؟

با کیفیت ترین نوع آلو بخارا خورشتی تازه، در شهر خرو تولید می شود به همین دلیل است که اسم این شهر به پایتخت آلوی ایران معرف است. شهرستان خرو، که در نزدیکی شهر نیشابور است؛ سالانه بیش از هزار تن آلو به سایر نقاط کشور و بعضی کشورهای جهان صادر می کند.

این شهر، یکی از مهم ترین قطب های کشاورزی است که در هجده کیلومتری شمال شرقی نیشابور در جاده مشهد واقع شده است.

شهر خرو؛ یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات باغی در سطح کشور است و آلوی بخارای خرو، شهرت جهانی دارد و به همین خاطر با لقب پایتخت آلوی بخارای ایران را به آن نسبت می دهند.

آلو بخارا خورشتی تیزابی، توسط مردان زحمتکش روستا برداشت می شوند و زنان هم در مسیر پوست کنی و خشک شدن آن قرار می گیرند. در فصل پاییز و در ماه های مهر و آبان همه مردم، در کار تولید آلو فعال هستند.

3 نکته در مورد آلو بخارا خورشتی تیزابی

3 نکته در مورد آلو بخارا خورشتی تیزابی اما آلو بخارا خورشتی ریز تیزابی در ایران، به مقدار نسبتا زیادی تولید کننده دارد و کشاورزان زیادی به تولید این محصول روی آورده اند.

آلوی بخارایی عباسی؛ از بهترین آلو بخارا است و بیشتر در مناطقی که دارای آب و هوای نسبتا سرد است، تولید می شود. صادرات این نوع از آلو بسیار خوب و زیاد است. این میوه، رنگ سیاه دارد و ظاهری بیضی شکل دارد و به دو شیوه تازه خوری و خشکبار مصرف می شود.

اما انواع آلو را در اقصی نقاط جهان، به همین دو شکل معمولا مصرف می کنند و نوع سومی موجود نیست.

با ما همراه باشید تا با سه نکته از این نمونه آلو آشنا شوید:

  1. آلوی خشکباری معروف به آلو بخارا، در پنج کشور هند، بنگلادش، پاکستان، ایران و امارات، از طرفداران بیش تری برخوردار است و می توان گفت کشورهای یاد شده، عمده مصرف کنندگان آلوی خشک هستند. بنابراین صادرات آلو به این کشور ها هم بیش تر می باشد.
  2. شهرستان های نیشابور و طرقبه در خراسان رضوی، به عنوان دو شهر از مهم ترین مناطق تولید کننده آلو در کشور هستند.
  3. خوشبختانه در سال های اخیر تولیدات آلو با پیشرفت زیادی مواجه شده است و کشاورزان روی آورده به تولید این محصول توانسته اند سود خوبی را، پس از برداشت این محصول، به دست آورند‌.

اما شهر خرو، که بسیار هم شهر کوچکی است؛ توانسته بسیاری از نیاز کشورهایی مثل امارات متحده عربی و عراق را به آلو برآورده کند؛ علاوه بر اینکه، در خاک ایران هم تولیدات این شهر بسیار محبوب است. مرکز فروش آلوی بسیاری هم در این شهر موجود است.

خصوصیات مهم آلو بخارا خورشتی سیاه


اما آلوی سیاه، یکی از انواع بسیار زیاد آلو های موجود در بازار می باشد که رنگ آن قرمز درخشان و یا بنفش می باشد. این آلوها شیرین هستند. بافت آن­ ها، نسبت به سایر انواع آلو خشک، تقریبا بیشتر است. رنگ آلوی سیاه، به حدی تیره است که وقتی آن را پختیم؛ ظرف را به شدت تیره خواهد کرد.

آلوها؛ از جمله آلوهای سیاه و بخارا، آهن بسیار زیادی را جذب می کنند. جذب بالای آهن در این مدل از آلوها، به دلیل وجود ویتامین سی بالا، در آن ها است.

آلوها، بسیار پر خاصیت هستند و دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند که از اکسید شدن کلسترول خوب خون، جلوگیری می کنند و از این طریق به گردش خون در رگ ها، کمک کرده و سبب سلامت قلب می شوند.

آلو بخارا خورشتی سیاه خشک، دارای خواص بسیار زیادی است که برای بیماران و افراد سیگاری، انتخاب بسیار مناسبی برای خرید است. آلوی خشک سیاه، حاوی ویتامین های بسیاری بوده و عناصری همچون کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد نیز در این میوه وجود دارد.

اما از نوع خشک شده آلو می توانیم در مدت زمان زیادی در جای خشک و خنک و یا در یخچال نگهداری کنیم. در ایران از آلو خورشتی سیاه و سایر آلوها که به صورت خشک شده قابل خریداری هستند؛ برای استفاده در برخی غذاها استفاده می شود.

مزیت های قابل توجه آلو بخارا خورشتی تازه

مزیت های قابل توجه آلو بخارا خورشتی تازه ویتامین سی سرشار در آلو بخارا خورشتی زرد، دارای مزیت بسیار است که از فواید ویتامین سی، می توان به سالم ساختن بافت های بدن و همچنین، مقاوم ساختن سیستم ایمنی بدن اشاره نمود. مصرف مقدار کمی ویتامین سی، بصورت روزانه در فصل سرما برای جلوگیری از ابتلاء به سرماحوردگی و آنفولانزا بسیار مفید می باشد و همچنین مورد نیاز افرادی است که بطور مرتب از عفونت گوش رنج می برند.

اما یکی دیگر از کاربردهای ویتامین سی این است که باعث عدم پوکی استحوان می شود. بنابراین افراد دارای مشکلات استخوانی باید به خوردن بیشتر این محصول روی آورند.

آلو بخارا؛ دارای طبع معتدل می باشد و این آلوها به خاطر این که در اثر تابش آفتاب رسیده و آبدار می شوند؛ حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین ها هستند.

آلوی بخارا سرشار از انواع ویتامین های B می باشد. ویتامینB، نقش موثری در فعالیت های سلول های مغزی و کبدی دارد و بسیار مفید و موثر است.

از تمامی جملاتی که گفته شد این را می توان برداشت کرد که آلوی سیاه خواص بسیار زیادی دارد و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است.

اما انواع آلوها معمولا در استان خراسان رضوی و بیشتر هم در شهر نیشابور موجود است. از آلوها استفاده بسیاری می شود. در دمنوش ها، خورش، انواع آش، پلو و… از آلو استفاده می شود.

اما آلوی بخارا؛ بسیار مرغوب بوده و امروزه مفید بودن آن برای افراد بسیاری، مشخص شده است و قیمت روز آلو بخارا بر پایه ی کیلویی چهل تا هشتاد هزار تومان می باشد، که البته این قیمت دارای نوسان است. آلوی سیاه هم خریداران بسیار زیادی دارد که قیمت آن اندکی از آلوی بخارا، کم تر بوده و قیمت پایه آن در حدود سی هزار تومان می چرخد

شاخصه های بارز آلو بخارا خورشتی ریز

خوردن آلو بخارا، بسیار مفید است و معمولا در بسیاری از زمینه ها استفاده می شود.

ازجمله فواید آلو بخارا، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • درمان اختلالات گوارشی

ترکیبات مواد معدنی موجود در آلو، باعث بهبود سیستم گوارش می شود و یبوست را هم از بین می‌برد.

  • منبع بسیار مناسبی برای تامین ویتامین سی

ویتامین سی که در آلو موجود است؛ بدن را در برابر عامل‌های عفونی تقویت می کند.

  • باعث سلامت قلب و عروق می شود

آلو بخارا خورشتی ارگانیک حاوی آنتی‌ اکسیدان‌ زیادی است که نمی‌گذارد کلسترول اکسید شود. اکسیداسیون کلسترول برای رگ‌های خونی خطرناک است، و ممکن است در نهایت منجر به بیماری‌های قلبی، از جمله کلسترول بالا و سکته‌ی قلبی، شود.

  • با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند

آلو نیز می‌تواند در جلوگیری از بعضی سرطان‌ها موثر باشد، از جمله در جلوگیری از سرطان‌های سینه، روده، و مجاری تنفسی. رنگدانه‌های آبی‌قرمز موجود در گوشت این میوه، می توانند بسیاری از عناصر آزاد را دفع و در نتیجه از بدن، در برابر سرطان محافظت می‌کنند.

  • کلسترول را در حد مناسب نگه می‌دارد

آلو حاوی پتاسیم است. پتاسیم عنصر مهمی در مایعات بدن و سلول‌ها است و فشار خون و ضربان قلب را کنترل می‌کند. پتاسیم نمی‌گذارد پلاکت‌های خون لخته شوند و فشار خون را هم در سطح مناسبی حفظ می‌کند. همچنین فیبر موجود در آلو، میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد.

  • خطر از بین‌ رفتن لکه‌ زرد را کم می کند

لکه‌ی زرد درواقع بخشی از شبکیه‌ی چشم است که بیشترین حساسیت به نور را دارد و موجب دید مستقیم و واضح می‌شود. لکه‌ی زرد برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است. آلو می‌تواند جلوی از بین‌ رفتن لکه‌ی زرد را هم بگیرد. توصیه می شود که افراد دچار این مشکل با خوردن سه وعده از این میوه در هر روز خطر پیشرفت این بیماری را کاهش دهند.

  • بهبود جریان خون

آلو و آلو بخارا، توانایی بدن را در جذب آهن افزایش می‌دهند، چون این میوه حاوی ویتامین سی زیادی است. بدن برای تولید سلول‌های خونی به‌شدت به آهن موجود در آلو نیاز دارد. آهن باعث می‌شود گردش خون بهبود پیدا کند و نمی‌گذارد بدن دچار کم‌خونی شود.

  • کمک به کاهش وزن

آلو سموم را از بدن می برد و از یبوست جلوگیری می‌کند، و به‌صورت طبیعی وزن را کاهش می‌دهد. سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است و هر دوی این‌ها به هضم راحت‌تر و سوخت‌وساز بهتر یاری می‌رسانند.

  • کمک به کاهش بیماری دیابت

گلوکز آلو، بسیار پایین است. بنابراین خوردن آن قند خون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

  • سرشار از فیبرهای حل‌شدنی است

فیبرهای حل‌شدنی موجود در آلو نیز، کلسترول را پایین می‌آورند. فیبر آلو، صفرای اضافی در روده‌ها را به خود جذب کرده و آن‌ها را از بدن دفع می‌کند.

  • از سیستم ایمنی پشتیبانی می‌کند

آلو به بدن کمک می‌کند تا بافت‌هایی سالم و سیستم ایمنی قوی‌ای داشته باشد. آلو جلوی سرماخوردگی و آنفولانزا را می‌گیرد و به کسانی که مرتب دچار عفونت می‌شوند کمک می‌کند.

  • سلامت استخوان‌ها را افزایش می‌دهد

خوردن آلو، می‌تواند سلامت استخوان‌ها را افزایش دهد. آلو، همچنین روند پوکی استخوان را معکوس می‌کند. این میوه حاوی عنصر بور نیز هست که نقش مهمی در تشکیل استخوان دارد و نقش فعالانه‌ای در حفظ تراکم استخوان‌ها و سرپا ماندن چارچوب بدن دارد.

  • حاوی منیزیم است

منیزیم آلو برای انقباض عضلات و ارسال پالس‌های عصبی، بسیار مورد نیاز است.

  • میزان اسیدفولیک آن زیاد است

آلو مقدار زیادی اسیدفولیک و کلسیم دارد؛ که نیاز بدن به فولات را تامین می‌کنند. فولات برای زنان باردار و رشد جنین بسیار حیاتی است.

  • خاصیت ادرارآوری و سم‌زدایی دارد

خوردن آلو باعث ادرارآوری و سم‌زدایی در بدن می‌شود.

  • زخم‌ها را کاهش می‌دهد

آلو می‌تواند جریان خون در بافت زخمی را افزایش دهد و در قسمت زخم‌شده پوست جدیدی برویاند و درنتیجه زخم‌ها را ناپدید کند.

پخش کننده آلو بخارا خورشتی عمده

پخش کننده آلو بخارا خورشتی عمده

در سراسر ایران تولید آلو بخارا وجود دارد که این امر در شهر مشهد استثناء نبوده و در این شهر مراکز پخش آلو بخارا خورشتی بسیاری وجود دارند که این محصولات را تولید می کنند.

اما مردم بدون دغدغه و در هر مقداری می توانند محصول مورد نظر خود را تهیه بفرمایند. در مشهد و از جمله شهر نیشابور ،ما با بهترین انواع آلو بخارا مواجه هستیم و می توانیم برای تهیه عمده آن به مزارع موجود در این شهر سر بزنیم.

اما آلوی بخارا در سراسر ایران و جهان رشد می کند که بیش تر از همه در چین، رومانی، صربستان و ایالات متحده به کشت تجاری رسیده است.

از این میوه در کشورهای اروپای شرقی و همچنین آمریکای شمالی و جنوبی در غذاهای مختلف استفاده می شود.

اما قیمت آلو بخارا به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در آن ها فصلی است که ما به دنبال این محصول می گردیم. در واقع اگر از فصل تولیدی این آلو مدت زمان زیادی گذشته باشد، باید به قیمت بیش تری آن را تهیه و خریداری کنیم.

در واقع به دلیل وجود باغات زیاد آلو در مشهد، کارخانه های بسیار زیادی وجود دارند که در حال تولید کردن بسته های مرغوب این محصول اند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما