طرز تهیه چیپس پرتقال خانگی و گرفتن تلخی آن

اگر همیشه مزه و طعم چیپس پرتقال خانگی شما تلخ می شود، این بار به کمک رسپی زیر خوشمزه ترین نوع آن را تهیه کنید.

طرز تهیه چیپس پرتقال خانگی و گرفتن تلخی آن

طرز تهیه چیپس پرتقال

طرز تهیه چیپس پرتقال به دلیل عدم موجود بودن پرتقال در تمامی فصول و اینکه منبع بسیار خوبی از انواع ویتامینها، فیبر و املاح معدنی می باشد بسیاری افراد آن را خشک می کنند.

ابتدا بایستی شروع به انتخاب پرتقالهایی درجه یک یعنی کاملا سفت و محکم کنید که بسته به نیازتان، این مقدار می توانند از چند عدد پرتقال تا چند صد کیلو پرتقال باشد.

نکته: پرتقالهای سبز، نارس یا کال و یا بسیار سفت نه تنها فاقد آب هستند، بلکه چیپسهای با کیفیتی را نیز به شما نخواهند داد.

ابتدا هرگونه شاخ و برگ اضافی را از پرتقال‌ها با نهایت دقت جدا کرده و به آرامی آنها را به کمک آب سرد شسته و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند.

دقت داشته باشید که به دلیل اسیدی بودن پرتقال، مراحل خشک کردن آن کمی متفاوت تر از سایر میوه ها می باشد و بایستی بر طبق روشی خاص آن را خشک نمود.

به عبارت دیگر در این مراحل ویژه به کمک شکر، شهد و غیره تلخی پرتقالها گرفته می شوند تا چیپسهای نهایی شما تلخ نباشند.

برای آموزش طرز تهیه چیپس پرتقال همراه با گرفتن تلخی آن همچنان همراه ما بمانید.

علت تلخ شدن چیپس پرتقال

علت تلخ شدن چیپس پرتقال همانطور که در قسمت بالا اشاره نمودیم، علت اصلی تلخ شدن چیپس پرتقال، نگرفتن تلخی آن می باشد که به همین خاطر شما برای رفع آن می توانید از یکی از روشهای زیر استفاده نموده و این تلخی را به صورت صد در صد بگیرید.

-روش اول

در این روش به کمک شهدی ترکیب از شکر، آبلیمو یا لیمو تازه و شکر تا حد تقریبا ۹۹درصد تلخی پرتقالها گرفته می شود که باید برای این کار به روش زیر عمل نمود:

در فاصله خشک شدن پرتقالها به ازای هر سه کیلوگرم پرتقال، سه لیوان آب ولرم را به همراه یک لیوان شکر و آب دو عدد لیمو تازه یا سه و نیم قاشق غذاخوری آبلیمو یا یکدیگر ترکیب کرده و مرتب به کمک قاشق آن را بهم بزنید تا تمامی دانه های شکر داخل آب حل شوند.

سپس شما می توانید پرتقالهای خود را بدون پوست گرفتن یا پس از آن به کمک یک چاقو تیز به ورقه های کاملا نازک و یک اندازه تبدیل کرده و بلافاصله آنها را داخل شیره و شهد آماده شده به مدت چند دقیقه قرار دهید تا تلخی آنها کاملا گرفته شود.

در مرحله بعدی بایستی ورقه های چیپسی پرتقال را داخل یک صافی قرار داده تا شهد اضافی آنها خارج شوند و کنار بگذارید.

-روش دوم

همچنین شما می توانید سه پیمانه آب، یک پیمانه شکر، دو قاشق غذاخوری عسل و یک هشتم پیمانه آب لیمو را بر روی حرارت قرار داده و پس از جوش آمدن به آرامی و به کمک چنگک یکی یکی پرتقالها را داخل شهد فرو برده و پس از چند ثانیه آنها را خارج کرده و داخل صافی قرار دهید تا شهد اضافی از بین برود.

-روش سوم

یک پیشنهاد و انتخاب عالی برای افراد تنبل نیز استفاده از پودر شکر یا پودر قند می باشد که برای این کار بایستی بر روی دو طرفه ورقه های پرتقال پودر قند یا شکر بپاشید.

و یا اینکه حلقه را در یک ظرف گود و پر از این مواد بغلتانید تا تمامی قسمتهای آن کاملا آغشته به پودر شوند و پس از خشک شدن تلخی آنها گرفته شود.

-روش چهارم

در این روش شما به ازای یک کیلوگرم پرتقال نیاز به یک پیمانه پودر قند یا شکر و یک سوم پیمانه پودر ژلاتین دارید که پیشنهاد می کنیم از پودر قند استفاده کنید، چرا که پودر شکر دارای دانه های بسیار درشت بوده و زیاد جالب نمی باشد.

پس از ترکیب این دو ماده با هم از آنها بر روی زیر و رو پرتقال استفاده نمایید تا چیپس نهایی شما کامل براق و خوش طعم شود.

البته بایستی دقت داشته باشید که که تنها آغشته کردن پرتقالها به این مواد سبب از بین رفتن تلخی آنها نمی شود، بلکه نحوه خشک کردن نیز رابطه مستقیمی برای عدم تلخی این چیپسها دارد.

که به همین دلیل می توان یکی از روشهای زیر را به دلخواه انتخاب نمود:

-نور خورشید

با پهن کردن ورقه ها بر روی پارچه ای نخی و تمیز، سینی چوبی و یا تور فلزی در برابر آفتاب بسته به میزان تابش نور خورشید و قطر پرتقالها به راحتی می توان ظرف مدت حداکثر سه روز چیپس پرتقالهایی سالم و خوشمزه داشت.

-بخاری یا شوفاژ

چون اغلب پرتقالها در فصل پاییز برداشت می شوند، شاید نور آفتاب به حد کافی وجود نداشته باشد و به همین خاطر شما می توانید بخاری یا شوفاژ را جایگزین آن نمایید.

که بهتر است حرارت را بسیار کم کرده و دو لایه روزنامه یا یک لایه فویل روی سطح وسیله پهن کرده و با فاصله ورقه ها را بر روی بخاری چیده و هر چند ساعت یکبار آنها را زیر و رو کنید.

-فر یا مایکروفر

یک لایه سیل پد روی سینی این وسایل پهن کرده و پس از چیدن با فاصله میوه ها درجه حرارت را بر روی کمترین دما قرار دهید و هر چند ساعت یکبار به کمک چنگک یا وسایل مشابه پرتقالها را پشت و رو کنید تا تمام قسمتهای آن به یک میزان لحرارت دیده و خشک شوند.

-خشک کن برقی

یکی از اختراعات عالی بشر برای خشک کردن میوه ها در ظرفیتهای مختلف بی شک همین دستگاه می باشد.

بنابراین شما در ابتدا بایستی اقدام به ورقه کردن پرتقالها کرده و به کمک یکی از روشهای ذکر شده تلخی پرتقالها را بگیرید و سپس با کمک یکی از روشهای خشک کردن به دلخواه آنها را خشک کنید.

در کل بایستی بگوییم که مراحل تهیه چیپس پرتقال شامل تهیه و شستشو پرتقالها، تهیه شهد، برش پرتقال، خواباندن ورقه ها در شهد و خشک کردن آنها طبق روشهای ذکر شده در مقاله می باشد.

در صورت رعایت تمامی موارد ذکر شده طبق روشهای گفته شده،شما به راحتی می توانید چیپس پرتقالهایی بسیار خوش طعم و بدون مزه تلخی، سوختگی و غیره داشته باشید.

اگر مشغله های کاری فرصت انجام این کار را از شما سلب نموده است، به راحتی می توانید به کمک سایت ما این چیپس پرتقال خانگی را به صورت فله و یا در وزنهای مد نظر خود تهیه نمایید.

در صورت پیش آمدن هر گونه سوال، می توانید از طریق راه های ذکر شده در سایت ما، با کارشناسان فروش تماس برقرار کرده و سوالات خود را در میان بگذارید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما