طرز تهیه هلو خشک خانگی خوشمزه به همراه نکات کلیدی آن

کشور ایران به خاطر آب و هوایی که دارد تنوع میوه رشد شده در آن بسیار زیاد است و بسیاری از بانوان خانه دار جهت نگهداری میوه های تابستانی برای فصل زمستان اقدام به خشک کردن آن می کنند، امروز می خواهیم طرز تهیه هلو خشک خانگی خوشمزه به همراه نکات کلیدی آن را بیان کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

هلو خشک خانگی

طرز تهیه اسلایس میوه خشک، مخصوصا برگه هلو بسیار آسان می باشد و افراد زیادی می توانند آن را در منزل خود تهبه کنند، البته کسانی که توانایی درست کردن برگه را ندارند می توانند هلوی خشک خانگی را با یک قیمت مناسب از سایت خریداری کند که کاملاً بهداشتی و خانگی می باشد.

زمان مناسبی که برای خشک کردن هلوها می توانید انتخاب کنید، انتهای فصل تابستان است در این زمان میوه هلو کاملاً رسیده است و طعم بسیار خوب و شیرینی داردر شما علاوه بر خشک کردن هلو می توانید، میوه های دیگری را خشک کرده و به عنوان یک تنقلات خوشمزه و ساده در دورهمی ها و پذیرایی های خودتان استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید برگه هلو خوشمزه وزیبایی را تهیه کنید، به دو روش می توانید آن را قطعه کنید یا به صورت گرد و یا به صورت اسلایسی قطعه بندی می شود، معمولاً بیشتر به صورت گرد آن را برش می دهند چون زیبایی و جلوه خاصی دارد.

در گذشته برای خشک کردن این اسلایسهای هلو آنها را به جلوی آفتاب می گذاشتند تا خشک شود که نکات مثبت و منفی خیلی زیادی هم داشت، از نظر گذشتگان خشک کردن میوه زیر آفتاب باعث جذب ویتامین دی در آنها شده و آنرا مغذی تر می کند.

نکات منفی که در این روش سنتی وجود دارد عبارتند از: بسیار زمان بر می باشد و گرد و خاک زیادی بر روی محصولات می نشیند، همچنین امکان دارد بر اثر بی توجهی زیاده از حد خشک شود.

دستگاه های جدیدی وارد بازار شده است با عنوان میوه خشک کن خانگی که دارای چندین طبقه است و شما می توانید به راحتی در آن میوه ها را با صرف انرژی کم خشک کنید، اگر نمی توانید این دستگاه را تهیه کنید با کمک هواپز، سرخ کن یا فر خانگی بدون دردسر و به راحتی اسلایس خشک هلوی خانگی خوشمزه را تهیه کنید.

در مرحله قبل از اسلایس کردن هلو حتماً فراموش نکنید این محصول را خوب بشویید و بعد از خشک کردن آنرا در اندازه های متناسب و یکدست برش دهید، به هنگام برش دادن هلو از چاقوی تیز استفاده کنید تا له نشوند وقتی برش ها تمام شد، قطعات هلو را به مدت نیم ساعت روی دستمال کاغذی یا دستمال نمگیر قرار دهید تا آب اضافه آن گرفته شود.

برای خوشمزه تر شدن محصول قبل از خشک کردن این میوه می توانید مقدار کمی عسل، شکر، زعفران، دارچین یا زنجبیل بر روی آن بپاشید تا طعم متفاوت تری داشته باشد، حالا که به طور کامل در مورد طرز تهیه حلوا خشک شده صحبت کردیم بهتر است کمی به فواید این محصول ارگانیک و طبیعی بپردازیم.

البته کسانی که طعم ملس این میوه را دوست دارند می توانند بر روی اسلایسهای هلو مقدار کمی آبلیمو تازه رقیق شده اسپری کنند، با اینکار میزان ویتامین c موجود در این ماده خوراکی چند برابر شده و خوتص بیشتری به همراه دارد.

هلو خشک شده که به طور اصولی تهیه شده باشد حاوی مقادیر بالای فیبر است ، طبق تحقیقات انجام شده فیبر موجود در این محصول برای درمان بیماریهای گوارشی تاثیر بسزایی داشته و از یبوست درد در شکم و دلپیچه جلوگیری می کند، شما می توانید از هلوی خشک شده که بر روی آن دارچین و زنجبیل وجود دارد به عنوان یک میان وعده مغذی برای فرزندان تان استفاده کنید.

البته نباید فراموش کنیم که هلوی خشک شده خانگی به علت ارگانیک بودن منبع اصلی انواع ویتامینها مخصوصا ویتامین c و ویتامین a می باشد، از این رو کمک زیادی به جذب کلسیم، آهن و اسید فولیک به بدن می کند.

کسانی که بر اثر بیماری نمی توانند از مواد خوراکی یا غذا استفاده کنند و انرژی بدنشان تحلیل رفته است، برای جایگزین مواد غذایی بهتر است از هلوی خانگی خشک شده و دیگر برگه های میوه ای استفاده کنند، چون کالری موجود در برگه های میوه باعث میشود انرژی از دست رفته شان تامین شده و به بهبود بیماری شان کمک زیادی می کند.

کسانی که به دنبال رژیم لاغری هستند و نمی خواهند به هنگام تبعیت از این رژیم ویتامین های مورد نیاز بدنشان را از دست دهند، بهتر است روزانه یک یا دو عدد اسلایس از برگه هلو را مصرف کنند، چون هلو به تنهایی منبع اصلی ویتامینهای محلول در آب هستند، بنابراین فراورده های آن نیز این ویژگی را دارد.

مصرف منظم محلول باعث جوانسازی پوست شده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند، همچنین مانع از ریزش مو شده و یک گزینه مناسب برای کودکان در حال رشد می باشد. البته هلو جزو میوه‌ هایی است که ایجاد آلرژی و حساسیت می کند ولی به اندازه ی خیلی کم بنابراین از مصرف آن برای کودکان زیر دوسال اجتناب کنید.

قبلا نیز اشاره کردیم که اگر شما نمی توانید بنا به دلایلی میوه هلو خشک شده را در منزل تهیه کنید، یک گزینه مناسب و ارزان قیمت برای شما وجود دارد و آن هم خرید هلوی خشک شده ارگانیک و خانگی از سایت و فروشگاه های معتبر مواد غذایی است.

محصولات موجود در سایت ما کاملا مهندسی شده و در کارگاه هایی که توسط کارشناسان بهداشت مورد بررسی قرار می گیرند خشک می شود، همانطور که می دانید اگر میوه خشک در یک دمای خیلی بالا خشک شود تمامی ویتامینها و املاح معدنی خود را از دست می دهد، از این رو برای خرید هلو خشک شده حتماً به ما اعتماد کنید که بطور اصولی این محصول را تولید کرده ایم.

همچنین انبار کردن و توزیع کردن این محصولات کاملا برنامه ریزی شده است و بعد از سفارش مشتری به صورت غیر حضوری و اینترنتی از طریق سایت بلافاصله و بدون فوت وقت به دست خریدار می رسد، یکی از سیاست مهم سایت ما مشتری مداری و عرضه محصوات با کیفیت و مرغوب است.

البته ما بیشتر سعی در ترویج رژیم صحیح غذایی و خرید مواد خوراکی سالم از مراکز و سایت های معتبر و شناخته شده داریم، تا درصد بیماریهای گوارشی و کمبود ویتامین تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما