طرز تهیه سیب خشک در منزل بدون سیاه شدن با روش های آسان

میوه خشک یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین تنقلاتی است که می توان در هر زمان از آن استفاده کرد. سیب خشک یکی از نام آشناترین و پر مصرف ترین نوع میوه خشک هایی است که از محبوبیت خاصی برخوردار است. محبوبیت و پر فروش بودن سیب خشک بیشتر به علت طعم خوب و قیمت مناسب آن است، که به راحتی می توان در منزل و با استفاده از میوه سیب آن را تهیه کنید و از میل کردن آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه سیب خشک در منزل بدون سیاه شدن با روش های آسان

طرز تهیه سیب خشک

طرز تهیه سیب خشک همان طور که در مطالب فوق گفته شد می توان سیب خشک را با آسان ترین روش در منزل درست کرد و از خاصیت های بی نظیر آن بهره برد. سیب خشک حاوی مواد معدنی و ویتامین های فراوانی می باشد که وجود این مواد معدنی در رشد بدن کودکان و همچنین افزایش سلامت بدن نقش مفیدی دارد. از طرفی سیب خشک حاوی مقادیر قابل توجهی از ماده معدنی فیبر می باشد، که وجود این ماده معدنی در سلامت دستگاه گوارش و عملکرد روده ها نقش کمک کننده ای دارا می باشد.

شاید شما هم فکر کنید ویتامین C تنها در مرکبات موجود است، اما باید بدانید میوه سیب خشک حاوی مقادیر قابل توجه ای از ویتامین C می باشد، که شما با مصرف سیب خشک شده می توانید از خواص این ویتامین مفید بهره مند شوید. از خاصیت های بارز این ویتامین می توان به تاثیرات شگفت انگیزی که بر روی پوست می گذارد اشاره نمود. همچنین به سبب دارا بودن ویتامین C سلامت دندان و لثه های شما تا حد قابل قبولی تامین می شود

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سیب خشک تاثیرات مفیدی بر کاهش فشار خون دارد. همچنین توجه داشته باشید که شما با مصرف سیب خشک به سلامت مغز و جلوگیری از بیماری های مغزی همچون آلزایمر و آرامش اعصاب نیز کمک می کنید. از طرفی سیب خشک باعث جلوگیری از استرس و اضطراب در بدن می گردد. شما عزیزان می توانید سیب خشک را همراه با عسل میل کنید تا خاصیت های آن دو چندان گردد، و خاصیت های آرامش بخشی آن افزایش یابد.

افراد بسیاری در دنیا به تهیه خوراکی ها در منزل و با استفاده از هنر خود علاقه مند هستند، که تهیه سیب خشک یکی از مواردی است که افراد بسیاری مشتاق تهیه آن به روش خانگی می باشند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید پس این فرصت ویژه را از دست ندهید و تا انتهای این مقاله مفید با ما همراه باشید، چرا که قصد داریم طرز تهیه سیب خشک را با تمامی نکات آن براش شما توضیح دهیم.

برای خشک کردن هر نوع میوه ای لازم است میوه های سالم و بدون آسیب یا زدگی انتخاب شود، همچنین برای افزایش زیبایی میوه خشک شده بهتر است به یک دست بودن اندازه ی سیب ها نیز دقت کنید. اما بپردازیم به طرز تهیه سیب خشک در منزل که برای این کار ابتدا سیب های انتخاب شده را باید کاملا شستشو داد و اجازه دهید آب اضافی آن ها گرفته شود.

سیب ها را به صورت حلقه ای برش دهید و هسته ی آن را جدا کنید. جدا کردن پوست سیب به سلیقه شما بستگی دارد، چرا که برخی از افراد ترجیح می دهند پوست سیب را جدا کنند و برخی دیگر با پوست آن را خشک می کنند. پس از انجام این مراحل سیب های برش خورده را داخل قابلمه ای از آب سرد به همراه چند قاشق آبلیمو برای نیم ساعت کنار بگذارید.

علت اضافه کردن آبلیمو به سیب های برش خورده حفظ شکل ظاهری سیب ها و همچنین جلوگیری از سیاه شدن سیب ها می باشد. حال نوبت این است که روش خشک کردن سیب ها را مشخص کنید، اگر برای تهیه سیب خشک ها عجله دارید پس بهتر است از دستگاه های گرمایشی مانند فر، میوه خشک کن و یا هر وسیله دیگری برای خشک کردن استفاده کنید.

در صورتی که برای خشک کردن سیب ها عجله ای ندارید و زمان کافی برای انجام این کار را دارید می توانید از نور آفتاب و یا وسایلی همچون بخاری و شوفاژ برای خشک کردن بهره ببرید. لازم به ذکر است که سیب های خشک شده توسط نور آفتاب رنگ تیره تری دارند. همچنین در روش صنعتی سیب ها بهتر خشک شده و به نحوی ترد تر و بهداشتی تر هم می باشد.

دقت کنید در روش سنتی که سیب ها را در معرض نور آفتاب خشک می کنید نکات بهداشتی رعایت شود تا میوه سیب خشک شده شما سالم تر باشد. لازم به ذکر است با توجه به سلیقه شخصی خود می توانید بر روی سیب ها دارچین ریخته تا عطر و طعم بهتری داشته باشد. همچنین برخی از افراد با استفاده از قالب های زیبا وسط سیب ها را خالی می کنند.

بهترین روش برای نگهداری از سیب خشک در ظرف هایی است که درب دار بوده و می توانید داخل قفسه ها و کابینت های آشپزخانه از آن ها برای مدت طولانی استفاده کنید، و از خاصیت های شگفت انگیز آن بهره مند شوید. ضمنا. سیب خشک یکی از بهترین و مقوی ترین میان وعده ها و تنقلات برای کودکان شما در ایام مدرسه می باشد.

شما عزیزان اگر به هر دلیلی توانایی تهیه این سیب خشک را در منزل ندارید و دوست دارید طعم این نوع از سیب خشک شده ها را بچشید، بهتر است به سایت ما مراجعه کنید. مجموعه ما برای دسترسی راحت شما خریداران محترم سایتی را طراحی کرده است که چندین سال سابقه فروش انواع سیب خشک در حجم های متفاوت را دارد. قیمت انواع سیب خشک با توجه به کیفیت، نوع بسته بندی و عوامل دیگری متفاوت است.

چنان چه شما هم قصد سفارش سیب خشک شده در بالاترین کیفیت و بهترین طعم را دارید می توانید سفارشات خود را چه در حجم های کم و چه در حجم های بالا در سایت ما ثبت نمایید. برای ثبت سفارشات شما مشاوران برجسته ما آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند، تا شما را در هنگام خرید و انتخاب محصول مناسب شما یاری نمایند. پل های ارتباطی میان ما و شما شماره تماس های قرار داده شده در ادامه ی این مطلب می باشد که می توانید از آن استفاده کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما