طرز تهیه خشك كردن آلو زرد در خانه

خشك كردن آلو زرد در خانه ابتدا آلوها را خوب بشویید، بعد از شستن، آلوها را دور تا دور گودال را از وسط نصف کنید.هر نصف یک آلو را بگیرید و به آرامی بچرخانید تا نصف ها از هم جدا شوند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

گودال را بردارید و دور بریزید.نیمه های برش خورده را روی سینی آبگیر قرار دهید.اگر بخواهید می‌توانید آن‌ها را به‌منظور چسبندگی کمتر به سمت بالا قرار دهید، اما من می‌توانم بیشتر در دستگاه آب‌گیری با طرف‌های بریده شده به سمت پایین قرار دهید.

همچنین کناره‌ها با هم جمع نمی‌شوند و به من محصول صاف‌تری می‌دهد که ذخیره‌سازی آن آسان‌تر است.اشکالی ندارد که آنها را به هم نزدیک کنید.طبق توصیه های سازنده خشک کنید.

بسته به اندازه آلوها، بعد از 4 تا 6 ساعت شروع به بررسی آنها کنید و سینی ها را در صورت نیاز بچرخانید تا یکنواخت آبگیری شود. هنگامی که آلوها خشک تر به نظر می رسند، آنها را برگردانید تا کاملا خشک شوند.

توجه داشته باشید آلوهای خشک تر از سینی ها را جدا کنید اگر خیلی مرطوب هستند آنها را کنار بگذارید تا خشک شوند.هنگامی که آلوها کاملا خشک شد، آلوها را در شیشه های شیشه ای یا کیسه های فریزر بسته بندی کنید.توجه داشته باشید که همه آلوها باید قبل از خشک شدن هسته گرفته و بریده شوند تا زمان لازم برای خشک شدن این میوه کاهش یابد.

طرز تهیه خشك كردن آلو زرد در خانه

خشك كردن آلو زرد در خانه

خشك كردن آلو زرد در خانه خشك كردن آلو زرد ممکن است نبست به سایر خوراکی ها زیاد به نظر نرسند، آنها طعم شیرین و شیرین فوق العاده ای با بافت جویدنی خوبی دارند که یک میان وعده عالی را ایجاد می کند که بچه ها و بزرگترها آن را دوست دارند.

آلو خشک منبع خوبی از فیبر، آنتی اکسیدان و حاوی پسیلیوم برای سلامت دستگاه گوارش و سایر موارد است.آلو خشک زرد، کالری پایینی دارد و به جای آن میزان فیبر و آنتی اکسیدان در آن بسیار بالا است.

خشك كردن آلو زرد بسیار آسان است و آلوها به راحتی خشک می شوند و تنها با چند مرحله از آلوهای تازه درخت به آلو خشک شیرین و جویدنی می رسند.

آلو خشک به دلیل، خاصیت‌های ویژه ای که دارد برای افراد دیابتی مفید و بی ضرر می باشد. اصولا گفته می شود همه مردم با استفاده از آلو زرد در خانه آلوی خشک بهتری می سازند زیرا می توانید آنها را خشک کنید تا به محصول سفت تری برسید.

خشک کردن آلو نیز یکی از ساده ترین روش های نگهداری است.دستورالعمل های زیر شما را در هر مرحله راهنمایی می کند.آنچه برای خشک کردن آلو نیاز دارید شامل آلو زرد ، چاقو، دستگاه آب‌گیری یا فر می باشد.

این فقط سه مورد و کمی زمان است و می توانید آلو خشکی که خودتان درست کرده اید داشته باشید.ابتدا آلوها را بشویید سپس روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا آب آن ها خارج شود سپس یک کاسه بزرگ بردارید و آن را با آب پر کنید.

سپس آلوهای خود را در آب قرار دهید. کمی آنها را بچرخانید. سپس در حین بیرون آوردن آلوها را بمالید.در نهایت، آنها را زیر آب جاری بشویید تا هر گونه زباله باقیمانده از بین برود.پوست آلو باید زیبا و صاف باشد.آلو شسته شده را در دست بگیرید و اطراف آلو را برش دهید تا به گودال برش دهید تا از وسط نصف شود.

آلو را به آرامی بچرخانید یا بکشید و گودال را بردارید. اگر آلوهای نسبتاً رسیده دارید، گودال باید به راحتی جدا شود.آلوهای زرد اغلب بسیار ضخیم هستند، بنابراین باید هر نیمه را یک بار دیگر برش بزنید تا بهتر روی سینی های آبگیر قرار بگیرند.نصف آلو را دوباره از طول نصف کنید.

این باعث می شود که میوه کمتر ضخیم شود اما هنوز اندازه خوبی دارد.اگر آلوهایتان خیلی ضخیم نیست، می‌توانید نیمه‌های آلو را بدون بریدن دوباره روی سینی‌های آب‌گیری قرار دهید.یا در صورت تمایل می توانید آلوهای خود را ربع کنید.

نکته اصلی که باید به خاطر بسپارید این است که سعی کنید آنها را با ضخامت یکسانی بدست آورید تا همه آنها تقریباً در یک زمان خشک شوند.هنگامی که به اندازه کافی آلو برش دادید تا یک سینی آبگیری را پر کنید، آنها را روی سینی بچینید.

اغلب آنها را از سمت بریده به سمت بالا قرار می دهند، اما شما می توانید آنها را به سمت پایین قرار دهید. دستگاه آبگیری را روی 135 درجه تنظیم کنید و هر سینی آلو را به محض آماده شدن داخل آبگیر قرار دهید. در ادامه باید اجازه دهید آلوهایتان خشک شوند تا زمانی که کاملا خشک شوند اما همچنان قابل انعطاف باشند.

بسته به اندازه می تواند به طور متوسط ​​حدود 6 ساعت طول بکشد.ممکن است تعدادی آلو کوچکتر داشته باشید که زودتر از 6 ساعت انجام می شود و برخی آلوهای بزرگتر که خشک شدن آنها بیشتر طول می کشد.

می خواهید بررسی کنید که آلوها خشک هستند. شما نمی خواهید آنها هیچ گونه رطوبت یا جیب رطوبتی در خود داشته باشند تا به خوبی ذخیره شوند. توجه داشته باشید اگر دستگاه آبگیری ندارید، می توانید آلوها را در فر خشک کنید.آلوها را در فر 180 درجه قرار دهید و بگذارید حدود 8 ساعت خشک شوند.

باید بعد از 8 ساعت بررسی کنید که آیا کاملاً خشک شده اند و رطوبتی در آنها باقی نمانده است. برخی از آلوهای بزرگتر ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.باید بدانید که آلوهای خشک دوام بیشتری دارند و اگر بگذارید قبل از گذاشتن آنها در ظروف خنک شوند، بهتر ذخیره می شوند.

حتما ابتدا بگذارید آلوهایتان خنک شوند.بیشتر مردم آلوهای زرد را خشک دوست دارند، بنابراین آنها را در دمای اتاق در کمد نگهداری کنید بدون هیچ مشکلی تا چند ماه قابل استفاده می باشند.می توانید آلو خشک خود را در یک کیسه زیپی سنگین مانند کیسه فریزر نگهداری کنید.

یک کیسه مهر و موم شده باجاروبرقی، یا یک شیشه که می تواند محکم با یک بسته اکسیژن بسته شود .اگر دوست دارید آلوهایتان کمتر خشک شوند، بهتر است آنها را در کیسه فریزر، در فریزر نگهداری کنید.این اطمینان حاصل می کند که آلوهای شما کپک نمی زند.

هنگامی که آنها به درستی ذخیره شوند، آلو خشک به راحتی 6-12 ماه در دمای اتاق دوام می آورد.اما در خانه ما فقط چند ماه دوام می آورند. ما خوش شانس هستیم که بعد از 4 ماه چیزی باقی می ماند زیرا همه آنها را در خانه ما بسیار دوست دارند

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما