طرز تهیه برگ هلو خشک خوشمزه به 3 روش متفاوت در خانه

از میوه خشک هایی که علاوه بر داشتن طعم لذیذی که دارد، فواید زیادی نیز برای بدن انسان دارد برگه هلو می باشد که امروزه طرفداران زیادی دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه برگ هلو خشک خوشمزه به 3 روش متفاوت در خانه

طرز تهیه برگ هلو خشک

طرز تهیه برگ هلو خشک هلو یکی از میوه هایی هست که هم به علت دارا بودن طعم لذیذ و دلپذی و همچنین داشتن فواید و مواد مغذی که برای بدن انسان مفید می باشد خوردن آن به افراد جهت تجربه یک طعم لذیذ و انتقال مواد مغذی به بدن توصیه می شود.

هلو را به روش های مختلفی می توان استفاده کرد مثلا: به صورت تازه و به عنوان یک میوه، استفاده به عنوان یک نوع میوه خشک ، برای تهیه کمپوت و انواع لواشک، دمنوش و…..

طرز درست کردن دمنوش به وسیله برگ هلو به این صورت می باشد که؛ ( از آنجایی که جوشاندن برگ هلو می تواند موجب از بین بردن خاصیت ها و مواد معدنی موجود در آن شود باید مقداری آب را درون قوری ریخته و بگذاریم تا جوش بی آید سپس درون یک فلاسک مقداری برگ هلو را به همراه آب اضلفه کرده و به مدت ده دقیقه صبر کنید تا کاملا دم بیاید سپس مورد استفاده قرار دهید همچنین می توان مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید از مهم ترین فواید نوشیدن دمنوش برگ هلو میتوان به افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی اشاره کرد.

برگ هلو از میوه هلو تهیه می شود درست کردن آن دارای روش های مختلفی می باشد مثلا با استفاده از فر، در مقابل تابش نور خورشید، به وسیله دستگاه خشک کن و…. میتوان آن را تهیه کرد به این صورت که:

خشک کردن در مقابل آفتاب: برای این کار ابتدا هلو ها را شسته و نصف کرده و پس از جدا کردن هسته آن، در روی یک سینی با روکشی پارچه ای قرار دهید و سپس یک پارچه توری روی آن بکشید و در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید بهتر است که شب ها که رطوبت هوا کاهش می یابد سینی را به داخل خانه منتقل کرده و هنگامی که دوباره هوا آفتابی شد آن را در بیرون قرار دهید و بگذارید تا فرابند خشک شدن آن هه به خوبی طی شد حتما توجه کنید که زیادی خشک و یا زیادی تر نباشند.

خشک کردن هلو در فر: پس از شستن و در آوردن هسته هلو آن ها را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است قرار دهید و بستگی به درجه حرارت فر به مدت چند ساعت بگذارید تا به خوبی خشک شوند فقط این روش نیازمند مراقبت و دقت بالایی نی باشید زیرا باید حواستان به هلو های درون فر باشد تا دچار سوختی و یا حتی خشکی بیش از حد نشوند.

خشک کردن در دستگاه خشک کن: در این روش هلو ها در مدت زمان کمتری نسبت به روش های دیگر خشک می شوند و مناسب زمان هایی است که می خواهید در مدت زمان کمتری میوه خشکی را تهیه کنید برای این کار نیز هلو های تکه شده را در درون سینی خشک کن قرار داده و بگذارید تا به خوبی خشک شود.

از آنجایی که برگ هلو خشک و یا میوه های خشک شده را می توان در مدت زمان طولانی تری با همان طراوت و تازگی مورد استفاده قرار داد امروزه مصرف میوه های خشک در بین عموم مردم بسیار بیشتر شده است ولی یکی از معایب استفاده از برگ هلو خشک میزان کالری بالای آن می باشد که خوردن بیش از اندازه آن موجب بالا رفتن سطح قند در خون و درنتیجه گلوکز تبدیل به چربی شده و باعث چاقی و اضافه وزن فرد می شود.

برگ هلو خشک دارای ویتامین ها و مواد مغذی می باشد و به همین دلیل از آن می توان در درمان و جلوگیری بیماری ها نیز استفاده کرد مثلا:

1:منبع اصلی آنتی اکسیدان ها می باشد که برای سلامتی و تندرستی بسیار مفید می باشد.

2: به دلیل این که هلو دارای فیبر فراوانی می باشد و یکی از عواملی که باعث سیری می شود وجود آن است جهت کاهش و متناسب کردن وزن مورد استفاده قرار می گیرد.

3: پلی فنول های موجود در هلو سبب پیشگیری و یا درمان بیماری سرطان می شود.

4: پتاسیم و ویتامین های موجود در آن سبب می شود تا قلب عملکرد خود را به درستی انجام دهد.

5: موجب محافظت عدسی و شبکیه چشم می شود که در نتیجه باعث جلوگیری از اختلالات چشمی نظیر آب مروارید و…. می شود به صورت کلی موجب محافظت چشم ها می شود.

6: آهن موجود در هلو خشک سبب تقویت فولیکول های مو و در نتیجه تقویت و رشد موی سر می شود.

7: سبب حفظ فشار خون و همچنین مانع از به وجود آمدن سنگ کلیه می شود.

8: هچنین برگ هلو خشک در کاهش علائم آلرژی و حتی کاهش التهاب های مربوط به آلرژی را نیز بسیار موثر می باشد.

از آنجایی که برگ هلو یک منبع آنتی اکسیدان و همچنین ویتامین ها به خصوص ویتامین C می باشد برای پوست نیز دارای فوایدی می باشد مثلا: جهت کاهش چین و چروک صورت، ایجاد طراوت و تازگی در سطح پوست، بهبود بافت پوست صورت و حتی به عنوان یک لایه محافظت کننده در مقابل آفتاب و….

روش استفاده وطرز تهیه ماسک هلو تازه جهت شاداب و با طراوت بودن پوست صورت به این گونه است که:

1: هلوی رنده شده را به همراه مقداری جو دو سر و شیر ترکیب کرده و به به آرامی روی سطح پوست مالش داده و پس از گذشت چند دقیقه آن را با آب ولرم شسته و در صورت استفاده مداوم از این ماسک می تواند طراوت و شادابی را در پوست خود ببینید.

هلو خشک حتی برای افراد باردار برای جلوگیری از گرفتگی های عظلانی و خستگی هایی که یکی از بیماری های شایع دوران بارداری می باشد و همچنین در جهت رشد استخوان ها و دندانها، پوست و حتی ماهیچه های جنین بسیار مفید می باشد و خوردن آن توصیه می شود‌.

اما همانطور که مصرف هلو خشک دارای فواید زیادی می باشد زیاده روی در خوردن آن نیز می تواند مشکلاتی را به وجود آورد مثلا از آنجایی که فیبر زیادی برای سلامتی انسان مضر می باشد مصرف برگ هلو نیز به علت دارا بودن مقادیر زیادی فیر باید به اندازه باشد زیرا می تواند موجب بروز مشکلاتی چون معده درد، یبوست و…. شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما