طرز تهیه برگه کیوی به روش های مختلف در منزل

برگه کیوی که در بازار به چیپس کیوی هم معروف است، از تنقلات و آجیلهای پرطرفدار و پرخواص به حساب می آید و طرز تهیه برگه کیوی به روش های مختلف در منزل را برایتان در ادامه شرح خواهیم داد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه برگه کیوی به روش های مختلف در منزل

طرز تهیه برگه کیوی

طرز تهیه برگه کیوی اگر به دنبال یک دستور جامع برای طرز تهیه برگه کیوی هستید، حتما با ما همراه باشید تا بتوانید از این آموزش استفاده کرده و این محصول را به راحتی در منازل خودتان درست کنید و از تمامی خواص بی نظیری که دارد، نهایت استفاده را ببرید.

در ابتدا لازم می دانیم که توضیح مختصری درباره این میوه خاص ارائه دهیم و پس از آن هم طریقه درست کردن این خوراکی را با همه جزییات ممکن برای شما شرح خواهیم داد.

کیوی میوه ای نسبتا کوچک می باشد و پوستی نازک و خاکی رنگ دارد که به طور کامل با پرزهایی پوشیده شده است و گوشت میوه هم داراب رنگ سبز بسیار زیبایی می باشد و این میوه حالت اسیدی دارد و طبع آن هم سرد و‌ تر است.

برگه کیوی که همان خشک شده میوه کیوی می باشد، از قدیم الایام وجود داشته است و مردم در گذشته میوه های فصلی را با روشهای مختلف قدیمی خشک می کردند تا همیشه از آن موجود داشته باشند و در فصلهای دیگر هم از آن استفاده کنند.

حال در قسمت زیر ابتدا با طرز تهیه برگه کیوی و سپس با خواص بیشمار آن بیشتر آشنا شوید.

از سه راه می توان کیوی را خشک و به صورت برگه های نازک و ترد در آورد که به ترتیب این روشها را معرفی کرده و توضیحات مربوط به آنها را نیز ارائه خواهیم داد.

_خشک کردن کیوی با نور خورشید

این موزد قدیمی ترین و ابتدایی ترین روش خشک کردن میوه از قدیم بوده و تا به امروز هم ادامه داشته است و با توجه به زمان بر بودن روند تهیه برگه کیوی، باید زمانی این کار شروع کنید که هوا طی چند روز کاملا آفتابی باشد و بهتر است بیشتر در تابستان به تهیه میوه خشک بپردازید.

در این روش باید ورقه های کیوی را روی یک توری بزرگ فلزی استفاده کنید و بهتر است حتما از جنس استیل و حتما هم ضد زنگ باشد تا کیفیت محصول نهایی را کاهش ندهد و پس از چیدن با فاصله ورقه های کیوی روی توری، آنها را کلا روی یک سطح بلند و با فاصله از زمین بگذارید تا هوا از بالا و‌ پایین و کلا همه جهات به آنها بخورد و در نتیجه زودتر خشک شوند.

روند خشک شدن کیویها در این روش کند است و تقریبا سه الی چهار روز طول می کشد و شما باید هرروز صبح کیویها را در معرض نور خورشید قرار دهید و شبها آنها را در جایی سر بسته قرار دهید تا رطوبت و آلودگی نگیرند و باید این کار را تا زمانی که خشک و آماده شوند، ادامه دهید.

البته زمان لازم برای آماده شدنشان بستگی به میزان خسکی دلخواه شما هم دارد و برای همین هر روز آنها را چک کنید و هر زمان که درصد خشک شدن کیوی را مناسب دیدید، آنها را برداشته و کمی در هوای محیط سایه قرار دهید تا هم دمای محیط شوند و سپس در ظروف در بسته گذاشته و در جای خنک و کاملا دور از رطوبت نگهداری کنید.

_خشک کردن کیوی با دستگاه های مخصوص

امروزه دستگاه هایی مخصوص تدارک دیده شده است که با آنها به راحتی می توان انواع میوه را خشک کرد و شما برای خشک کردن کیوی می توانید از این نمونه دستگاه های خشک کن میوه استفاده نمایید.

ابتدا باید کیویهای مناسب را برای این کار انتخاب کنید که ترجیحا پیشنهاد می شود کیوی کاملا رسیده با پوستی سالم باشد و نه خیلی نرم باشد که له شود و نه خیلی سفت و بعد آنها را خوب بشویید و خشک کنید.

سپس کیویها را به صورت ورقه ای و خیلی نازک برش بزنید و حتما دقت کنید که برشها هم اندازه و یکدست باشند تا زمان لازم برای خشک شدنشان هم با هم یکی باشد.

بستگی به سلیقه خودتان می توانید پوست کیوی را بگیرید و یا با پوست برش داده و خشک نمایید که هر دو مدل آن در بازارها موجود است.

کیوی برخلتف برخی میوه ها نیازی به هیچگونه افزودنی به جهت تغییر رنگ و سیاه شدن ندارد و بلافاصله پس از برش، قابل خشک کردن هستند.

در مرحله آخر باید کیوی ورقه شده را با کمی فاصله نسبت به یکدیگر درون دستگاه بچینید و با تنظیم درجه مناسب زمان دهید تا آماده شوند.

_خشک کردن کیوی با دستگاه فر

از فرهای خانگی هم می شود در جهت خشک نمودن کیوی بهره برد و به همین منظور باید کف سینی آن را با کاغذ روغنی پوشانده و بعد لایه های نازک کیوی را روی آن به طور مرتب بچینید و بعد درجه فر را تنظیم کرده و سپس درب فر را کمی باز بگذارید تا هوا نیز جریان پیدا کند و باعث زودتر خشک شدنشان شود.

در صورتی که روی کیویها براق شد و حالت لاستیکی پیدا کردند، می توانید آنها را درآورده و پس از سرد شدن استفاده کنید و برای نگهداری آنها حتما از ظروف دردار استفاده نمایید تا زود خراب نشوند.

اگر حوصله و وقت کافی برای درست کردن این نوع میوه خشک را ندارید و در عین حال به مصرف آنها علاقه دارید،پیشنهاد می کنیم از نمونه های آماده و باکیفیت آن خریداری کنید و این کار را هم بهتر است به صورت اینترنتی انجام دهید تا خرید بهتری داشته باشید.

ما عرضه کننده برگه کیوی مرغوب و با کیفیت عالی هستیم و در این فروشگاه آنلاین محصولاتمان را با کمترین بها به مشتریها عرضه می کنیم و دلیل این کار نیز ارائه مستقیم محصول به دور از هرگونه دلالی است که باعث شده قیمتها به نرخ عمده باشد و علت دیگر سود کمی که برای خود در نظر گرفته ایم، جذب مشتری بیشتر با کسب حداکثری رضایت آنها است که خوشبختانه تا حد زیادی در این زمینه موفق بوده ایم.

شما می توانید به سادگی برترین محصولات را به صورت آنلاین انتخاب و خریداری کنید و مزیت این روش این است که هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی ندارد و شما از هرکجا که باشید، می توانید سفارش خود را ثبت کنید و منتظرباشید تا خریدتان برایتان ارسال شود و به دستتان برسد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما