طرز تهیه آلو زرد خشک شده

آلو زرد خشک شده از طعم بسیار فوق العاده و خواص بسیار زیادی برخوردار است و همین امر سبب شده است که از ان به شیوه های مختلف مانند خام خوری و به عنوان یکی از تنقلات و یا استفاده در غذاهای مختلف استفاده گردد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه های مختلفی برای الو زرد خشک شده وجود دارد که بسیار راحت اما همراه با رعایت یکسری نکات می باشد که در صورت رعایت آن ها آلو زرد خشک شده همراه با بافتی بسیار لطیف و نرم خواهید داشت.

اگر شما نیز تمایل به تهیه این نوع الو دارید پس پیشنهاد می کنیم تا انتها مقاله همراه ما بمانید.

طرز تهیه آلو زرد خشک شده

طرز تهیه آلو خشک

طرز تهیه آلو خشک همانطور که در ابتدا مقاله نیز اشاره کردیم یکی از آلوهای پر طرفدار موجود در بازار، الو زرد می باشد که سرشار از انواع مواد معدنی همچون پتاسیم، مس، منگنز، انتی اکسیدان فراوان و هم چنین ویتامین های مختلف مانند کا و ث می باشد.

هم چنین این میوه بسیار کم کالری بوده و از فواید بسیار زیادی برخوردار می باشد که بسیاری از افراد با تهیه ان در فصل برداشت برای ماندگاری بالاتر ان، به روش های مختلف عمر ان را طولانی می کنند مثلا برخی ان را پس از شستشو بسته بندی کردن و داخل فریزر قرار می دهند واز ان در تهیه انواع کیک ها، دسرها، اسموتی ها و یا در هنگام پخت غذاهای مختلف استفاده می کنند.

بسیاری از افراد دیگر نیز ان را به روش های مختلف خشک کرده و از ان به عنوان یک تنقلات پر خاصیت در میان وعده ها و یا پخت انواع غذاهای گوناگون مانند دلمه، اش ترش و غیره استفاده می کنند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این قسمت به اموزش تمامی نکات مربوط به تهیه آلو خشک به صورت رایگان برای شما عزیزان بپردازیم و شما را با چندین روش مختلف تهیه ان اشنا کنیم تا شما نیز بتوانید ان را به سبک بازاری بپزید، پس همراه ما بمانید.

۱-روش اول

برای تهیه آلو خشک به این روش شما احتیاج به چهار کیلوگرم آلو زرد و مقداری نمک دارید که در ابتدا بایستی یک قابلمه را اب کرده و روی حرارت بگذارید تا آب ان جوش بیاید و در این فاصله آلو ها را پس از شستشو از قسمت سر الو با کمک چاقو یک علامت به علاوه زده و بعد داخل یک کاسه یا قابلمه بزرگ مقداری اب و نمک به همراه چند تکه یخ انداخته و پس از جوش آمدن اب، آلو ها را در مقدار کم(مثلا هر دفعه ۱۰ عدد)داخل اب انداخته و پس از یک الی دو دقیقه از آب خارج کنید و بلافاصله ان ها را داخل اب یخ بیندازید.

انجام این کار باعث وارد شدن شوک به الو ها و کنده شدن پوست ان ها می شود، حالا آلوهای پوست کنده و طعم دار شده با نمک را داخل سینی چوبی و یا فلزی و یا حتی توری با فاصله پهن کرده و در برابر نور افتاب قرار دهید تا در عرض چند روز کاملا خشک شوند.

نکته: دقت داشته باشید که تحت هیچ عنوان آلوها را مدام زیر و رو نکنید چرا که باعث سیاه شدن آلو خشک نهایی شما خواهد شد.

۲-روش دوم:

برای تهیه الو خشک به این سبک شما تنها کافی است مقداری الو را شسته و در صورت داشتن هر گونه الودگی ان ها را از بین برده و به کمک یکی از روش های زیر به دلخواه خشک کنید.

-الوها را با پوست به صورت درسته و یا حلقه نموده با چاقو داخل دستگاه خشک کن قرار داده و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند.

-فر را به مدت یک ربع روشن کرده و بر روی سینی ان یک سیلی پد پهن کرده و الوها را با فاصله داخل سینی بچینید که خشک شدن الو با این روش ۲۴ ساعت زمان می برد چرا که به محض داغ شدن بیش از حد فر بایستی ان را خاموش کنید تا الوهای شما نسوزند و پس از خشک شدن طعم سوختگی ندهند.

-بر روی بخاری یا شوفاژ یک سینی فلزی، یک تکه فویل و یا یک روزنامه پهن کرده و اجازه دهید الوهلی شما با شعله بسیار کم بخاری یا شوفاژ به خوبی خشک شوند.

-می توان از مایکروفر نیز استفاده کرد.

۳-روش سوم

در این روش شما ابتدا نصف پنج کیلو الو را به هر یکی از روش های ذکر شده در بالا خشک می کنید و در این فاصله نصف دیگر را به همراه چهار لیوان داخل قابلمه می ریزید و اجازه می دهید به جوش بیاید.

پس از جوش امدن کف های روی ظرف را گرفته و به مدت دو الی سه ساعت اجازه می دهید تا با حرارت کم الوهای شما به خوبی بپزند و مدام ان ها را با کمک همزن دستی هم می زنید تا گوشته و هسته از هم دیگر جدا سوند و پس از کمی غلیظ شدن حرارت را خاموش کرده و اجازه کی دهیم تا الوها کاملا خنک شوند.

پس از خنک شدن الوها یک صافی و یک قابلمه بر می داریم و آلوها را کاملا صاف می کنیم تا هسته و پوست آن ها از مواد گوشتی و اب جدا شود، پس از اتمام این مرحله شما بایستی یک اب نسبتا غلیظ داشته باشید.

حالا مجدد این اب را به همراه الوهای زرد خشک شده،مقداری نمک و دو قاشق مربا خوری جوهر لیمو بر روی حرارت قرار داده و نیم ساعت الی چهل و پنج دقیقه زمان دهید تا الوهای خشک شما کمی نرم شده و سس شما کمی غلیظ شود.

توجه داشته باشید که هر چه سس غلیظ تری داشته باشید عمر این تنقلات خوشمزه شما بیشتر می شود.

این الو زرد خشک شده سرشار از فواید بسیار بی شمار از جمله موارد زیر می باشد.

-بهبود سلامت استخوان ها و رفع مشکلاتی همچون پوکی استخوان،راشیتیسم و غیره

-کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

-پیشگیری از بروز انواع سرطان ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بسیار بالا

-خواص بسیار بیشماری برای پوست از جمله درخشندگی پوست، رفع لکه ها و جوش های پوستی، جلوگیری از بروز جوش و اکنه، جوان سازی پوست، جلوگیری لز چین و چروک، کلاژن سازی، رفع جای زخم و مواردی از این قبیل

-درمان یبوست به دلیل فیبر بالا

-رفع خارش بدن

-کم کردن و فرونشاندن حرارت بدن

-ضد تهوع بسیار قوی

-درمان فشار خون بالا(مخصوصا نوع بدون نمک ان)

-بدون ضرر برای افراد دیابتی وبدون ترس از افزایش قند خون شان

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما