طرز تهیه آلو زرد خشک با پوست

آلو خشک جز تنقلات بسیار مفید و همچنین ارگانیک بوده و البته ایرانیان برای پخت غذاهای مختلف به عنوان دورچین و طعم دهنده نیز از آن استفاده می کنند. تهیه آلو زرد خشک با پوست به روش سنتی و همچنین صنعتی می باشد، که هر دو محصول کیفیت عالی دارند. مصرف آلو خشک باعث افزایش میزان گلبول سازی قرمز شده و از ابتلا به بیماری آنمی و کم خونی نیز جلوگیری می کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه آلو زرد خشک با پوست

آلو خشک زرد با پوست

آلو خشک زرد با پوست آلو خشک همانند آلو تازه خواص زیادی دارد و همچنین منبع خوبی از انواع ویتامین های مختلفی است. مصرف این ماده غذایی باعث افزایش میزان قوای جسمی در افراد می‌شود. جالب است بدانید که استفاده از آلوی خشک تاثیر بسیار عالی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های باکتری و ویروسی نیز دارد و شما می توانید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری سرماخوردگی از آلو استفاده کنید.

میزان سطح آنتی اکسیدان موجود در آلو خشک زرد بسیار بالا بوده و البته پزشکان توصیه نموده اند که آلو خشک زرد و را به همراه پوست مصرف کنید.

این محصول به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های بالا باعث باعث از بین رفتن ساختار دیواری سلول شده و همچنین باعث پیشگیری از انواع سرطان های مختلف نیز می شود به طور کلی طبق بررسی‌های انجام شده افرادی که به صورت مداوم از آلو خش‌ک در برنامه غذایی خود استفاده می کنند، کمتر دچار سرطان خون و همچنین سرطان گوارش می‌شوند.

آلو یکی از ارگانیک ترین و بهترین میوه های ایرانی می باشد که تقریبا می توان گفت در سطح کشور به وفور تولید می‌شود، اما این محصول طول عمر بسیار کوتاهی دارد، بنابراین ایرانیان برای نگهداری طولانی مدت آلو آن را خشک می کنند.

می توانید آلو خشک را به همراه پوست به مدت یکسال در منزل نگهداری کنید، البته اگر شما در مناطقی زندگی می کنید، که میزان حرارت هوا بسیار بالا می باشد، بهتر است برای جلوگیری از تغییر مزه، آلو خشک را درون یخچال فریزر قرار بدهید.

از آلو خشک در فرایند پخت انواع غذاهای مختلف استفاده می‌کنند، در مناطق شمالی برای از بین بردن بوی زهم مرغ، در هنگام پخت غذا از آلو خشک استفاده می نمایید که طعم عالی و بسیار لذیذی را به غذا می دهد.

البته در نظر گرفتن نکات مهم در هنگام خشک نمودن آلو حائز اهمیت می باشد به طور کلی ایرانیان آلو را به دو روش خشک می کنند که شامل موارد زیر می باشد.

طرز تهیه آلو خشک به روش سنتی

همان طور که گفته شد آلو طول عمر کوتاهی دارد بنابراین ایرانیان از زمان قدیم آلو را خشک نموده و آن را به مدت چند ماهنگهداری می نموده اند.

برای خشک نمودن آلو به روش سنتی ابتدا باید چند کیلو تهیه کنید به طور کلی پس از خشک شدن آلو میزان این محصول کاهش می یابد از این رو برای تولید یک کیلوگرم آلو خشک شما نیازمند ۲کیلویی گرم آلو تازه می باشید.

برای تهیه آلو خشک به همراه پوست مهمترین نکته شستشوی این محصول باشد، زیرا اکثر باغداران برای تهیه آلو مرغوب و درجه یک از سم و کود شیمیایی استفاده می کنند. شما می توانید از انواع محلول های شوینده برای تمیز کردن آلو استفاده کنید. سپس آن را درون آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن گرفته بشود.

پس از اینکه آب آلو به خوبی گرفته شد از یک پارچه بسیار تمیز استفاده کنید و آن را در برابر حرارت مستقیم آفتاب پهن کنید، سپس تمامی آلو ها را به صورت یکنواخت بر روی پارچه قرار بدهید.

اگر شما در مناطق زندگی می کنید که میزان حرارت مستقیم آفتاب بسیار شدید می باشد، بهتر است برای جلوگیری از تغییر رنگ و همچنین خشکی بیش از اندازه آلوی زرد از یک توری بسیار نازک استفاده کنید که باعث کمتر شدن حرارت مستقیم آفتاب می شود.

آلوورا باید به مدت سه روز در برابر حرارت آفتاب قرار داد تا آب اضافی آن گرفته شود، البته در طول این چند روز حتما باید به طور مرتب آلو را جابجا نمایید که تمامی قسمت های آلو به صورت یکنواخت خشک بشود.

پس از گذشت چند روز آلو خشک زرد آماده مصرف می باشد.

طرز تهیه آلو خشک به روش صنعتی

امروزه بیشتر زنان شاغل می باشند و همچنین زمان کافی برای تهیه آلو خشک ندارد از این رو بیشتر خانواده ها سعی می کنند، آلو خشک را به صورت آماده از بازار تهیه کنند و همین موضوع باعث شده است که شرکت های زیادی در زمینه تهیه و تولید آلو خشک صنعتی فعالیت داشته باشند، البته کیفیت این محصولات نیز نسبت به آلو سنتی بیشتر است.

در فرایند تهیه آلو خشک زرد به روش صنعتی از نیروی دست استفاده نمی شود و تقریبا می توان گفت تمامی مراحل تولید آلو خشک با استفاده از دستگاه های صنعتی تمام خودکار می باشد. از این رو از نظر بهداشتی نیز بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

در کارخانه ابتدا با استفاده از محلول های شوینده آلو به خوبی شستشو داده می‌شود. از این رو کیفیت این محصولات از نظر بهداشتی نیز مورد تایید است. مراحل تولید آلو خشک صنعتی تحت نظر کارشناسان تغذیه می باشد.

برای تولید آلو خشک صنعتی، از دستگاه های مخصوص استفاده می کنند بنابراین رنگ آلوی خشک به خوبی حفظ می شود و همچنین از ایجاد سفتی و سختی در بافت آلو جلوگیری می شود.

تقریبا می توان گفت مراحل تولید آلو خشک زرد به همراه پوست درون کارخانه‌ها حدود چند ساعت است و با سرعت بسیار بیشتری می توانند میزان بالایی از آلو خشک را تهیه نمایند.

شرکت ها پس از تولید آلو آن را بسته بندی نموده و در وزن های ۲۰۰ گرمی، ۹۰۰ گرمی و… ارائه می دهند، بنابراین شما می توانید متوسط با نیاز خود آلو را تهیه کنید. همچنین در هنگام خرید، به تاییدیه وزارت بهداشت و تاریخ تولید توجه کنید.

هر دو نوع آلو تهیه شده به روش سنتی و صنعتی طعم عالی و بی نظیری دارد و همچنین منبع خوبی از مواد مغذی بوده و استفاده از این محصولات سبب تقویت عملکرد دستگاه گوارش می شود.

بنابراین شما نیز حتما آلوی خشک را در برنامه غذایی خود را قرار بدهید و البته شما می توانید آن را جایگزین انواع تنقلات مضر کنید، همان‌طور که می‌دانید اکثر کودکان تمایل بالایی برای مصرف آلو خشک دارند بنابراین آن را در میان وعده ها مصرف کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما