طرز تهيه برگه هلو در خانه با 2 روش متفاوت و نکات کلیدی

طرز تهیه برگه هلو در خانه با 2 روش متفاوت و نکات کلیدی در مورد آن، بهترین فرصتی است که می توانید از آن در جهت تهیه کردن برگه های هلو طبیعی و ارگانیک استفاده کنید. برگه هلو خشک شده بسیار خوشمزه است و خواص بسیار زیادی هم دارد به همین دلیل تقاضا برای تهیه آن زیاد است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اگر قصد خرید برگه هلو خانگی داشته باشید باید آن را از طریق فروشنده های مطمئنی سفارش دهید چرا که بعضی از تولیدکنندگان نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند در نتیجه ممکن است که محصولی کاملا غیر بهداشتی را به شما عرضه کنند. ما در ادامه اطلاعات بسیار خوبی در مورد برگ هلوها در اختیارتان قرار خواهیم داد.

طرز تهيه برگه هلو در خانه با 2 روش متفاوت و نکات کلیدی

طرز تهيه برگه هلو

طرز تهيه برگه هلو هلو از جمله میوه های تابستانی است که بسیار پرطرفدار و خوشمزه است و تقریبا اکثر افراد طعم آن را می پسندند؛ همچنین این میوه خواص بسیار خوبی هم دارد و مصرف آن در فصل تابستان می تواند مواد مورد نیاز بدن را تامین کند. تنها مشکل میوه هلو این است که خیلی زود دچار پوسیدگی می شود و هنوز راهی برای کند کردن روند پوسیدگی این میوه یافت نشده است.

اگرچه امکان نگهداری هلو تازه در طول سال وجود ندارد، اما روش های دیگری هم برای نگهداری از هلو وجود دارد که می توانید با استفاده از آن تقریبا در سراسر سال از طعم این میوه استفاده کنید. ساده ترین و کم هزینه ترین روش نگهداری این میوه تابستانی خشک کردن آن است. با خشک کردن هلو می توانید آن را مدت زمان طولانی تری مصرف کنید. در واقع خشک کردن میوه ها در کشور ما یک روش بسیار قدیمی است که با کمک آن میوه های زیادی را نگهداری می کنند.

میوه خشک ها اگر به صورت اصولی و درست خشک شوند، ارزش غذایی و طعم خود را به طور کامل حفظ خواهند کرد از این رو یا بهتر است که میوه خشک مورد نظر خود را از فروشنده معتبری تهیه کنید و یا اینکه خودتان آنها را خشک کنید که در این صورت خیالتان از تمام جهات راحت است و می توانید با اطمینان آنها را استفاده کنید. امروزه روش های خشک کردن میوه متفاوتی به وجود آمده است، اما ما قصد داریم در مورد سنتی ترین روش و جدیدترین روش ها صحبت کنیم تا به این صورت شما با تمام روش ها آشنا شوید و بر اساس نظر خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

روش سنتی، همان خشک کردن برگه هلو در مقابل خورشید است؛ برای این کار ابتدا لازم است که هلوهای تازه و شیرینی را تهیه کنید و سپس خیلی خوب آنها را شستشوی دهید. اجازه دهید که هلوها خیلی خوب خشک شوند. زمانی که هلوها خشک شدند، آنها را به دو نیمه تقسیم کرده و هسته را از درون هلو خارج کنید. کف یک سینی فلزی پارچه نخی تمیز پهن کنید و دانه دانه پرهای هلو را داخل آن قرار دهید.

بهتر است که از یک توری نخی هم برای پوشش دادن روی هلوها استفاده کنید به این صورت هیچ آلودگی بر روی آنها قرار نخواهد گرفت. حالا می توانید سینی ها را روبروی آفتاب داغ قرار دهید. اگرچه می توانید در تمام طول سال از این روش استفاده کنید، اما شرایط محیطی آن بیشتر در فصل تابستان محیا است.

از آنجایی که ممکن است در طول شب برگه هلوها دوباره رطوبت هوا را به خود جذب کنند، بهتر است که شب ها آنها را داخل خانه بیاورید و روزها آنها را در برابر خورشید قرار دهید. توجه داشته باشید که برگ هلو نباید کاملا خشک شود چرا که در این صورت غیر قابل استفاده خواهند شد. مقداری رطوبت باید درون میوه باقی بماند تا بتوانید به راحتی آنها را استفاده کنید. برای اینکه هر دو سمت برگه های هلو خیلی خوب خشک شوند، لازم است که آنها را جابه جا کنید. مدت زمان 4 روز برای خشک کردن هلوها کافی است و البته باز هم بستگی به شدت نور آفتاب و گرمای هوا دارد.

اگر در منطقه جغرافیایی زندگی می کنید که نور خورشید کافی نیست، یا اگر قصد دارید در فصل های دیگر سال میوه خشک کنید و یا حتی اگر می خواهید با سرعت بیشتری میوه خشک داشته باشید، می توانید از دستگاه خشک کن میوه و یا حتی فر برای این کار استفاده کنید. گرما و حرارت مصنوعی که این وسایل ایجاد می کنند سبب می شود که هلوها خیلی خوب خشک شوند.

برای این کار هم لازم است که حتما میوه ها را شستشو داده و اجازه دهید که کاملا خشک شوند چرا که میوه های خیس خوب خشک نخواهند شد و طعم بدی به خود می گیرند. بعد از اینکه میوه ها کاملا خشک شد، می توانید یک عدد هلو را به پره های مساوی زیادی تقسیم کرده و این کار را با تمام هلوها انجام دهید. به شما بستگی دارد که سایز هر برگه چقدر باشد اما توصیه می کنیم که آنها را زیاد نازک برش ندهید چون خیلی خشک شده و غیر قابل استفاده می شوند. همین طور بهتر است که پره ها را به اندازه مساوی خورد کنید تا در هنگام پخت به صورت یکدست آماده شوند.

کاغذهای مخصوص پخت را کف سینی فر و یا دستگاه خشک کن پهن کرده و مقداری روغن به آنها اضافه کنید تا میوه به کف کاغذها نچسبد. سپس میوه ها را به صورت مرتب و در فواصل منظم قرار دهید و مراقب باشید که به یکدیگر نچسبند. دمای فر را در کمترین درجه ممکن قرار دهید چون نمی خواهیم میوه ها خیلی سریع آب خود را از دست دهند بلکه می خواهیم در یک مدت زمان 2 تا 4 ساعته و به صورت آهسته خشک شوند.

در طی این ساعت ها حتما در فر و یا دستگاه خشک کن را باز کنید و آنها را به طور کامل زیر و رو کنید تا تمام قسمت های میوه ها خشک شود. بعد از اینکه میوه ها خشک شدند، سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید میوه ها در فضای باز و به آهستگی خشک شوند. سپس قوطی های شیشه ای درب دار را کاملا خشک و تمیز کنید و برگه های هلو را درون آنها قرار دهید. بهترین مکان برای نگهدرای از میوه خشک شده در جای خنک و به دور از نور مستقیم خورشید است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما