خواص میوه های خشک برای لاغری

میوه های خشک برای لاغری بسیار مفید بوده و جالب است بدانید که میوه خشک به دلیل داشتن قند طبیعی و فیبر و ویتامین های فراوان به عنوان یکی از جذاب ترین تنقلات برای کاهش وزن شناخته می شود. اما تنها در صورتی می توانیم از این میوه خشک برای کاهش وزن استفاده کنیم که در مصرف میوه خشک تعادل را رعایت نماییم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص میوه های خشک برای لاغری

میوه های خشک برای لاغری

میوه های خشک برای لاغری

میوه های خشک برای لاغری خواص زیادی داشته و دارای مواد مغذی هستند که چربی را می سوزانند. همچنین فیبر زیادی دارد که به ما احساس سیری می دهد و به کاهش وزن کمک می کند و علاوه بر این، فیبر رژیمی حرکات روده را تنظیم کرده و از یبوست جلوگیری می کند. از طرفی میوه های خشک دارای آهن زیادی هستند که کمک می کند سطح انرژی ما بالا باشد و همیشه پرانرژی و فعال باشیم. خوردن روزانه آن هاممکن است ایده خوبی نباشد، اما خبر خوب این است که با چربی مبارزه می کند و در واقع، تحقیقات نشان می دهد که خوردن کمی میوه خشک قبل از غذا می تواند به کاهش وزن کمک کند و این میوه کالری کمی دارد و در واقع، نصف کمی میوه خشک تنها 37 کالری دارد اما فیبر بالایی دارد.

برخی از مردم آن را به دلیل طعم ترش و شیرین آن دوست دارند. آیا می دانستید که به دلیل داشتن فیبر بالا برای کاهش وزن موثر است و همه این سیاه دانه های کوچک ترکیب خوبی از فیبر نامحلول هستند که به هضم کمک می کنند. اما فیبر محلول نیز دارد، بنابراین احساس سیری به شما می دهد و به این ترتیب وزن شما را کاهش می دهد و برای کاهش وزن عالی است زیرا به تولید هورمون های آدیپونکتین و لپتین کمک می کند. این دو هورمون چربی می سوزانند و متابولیسم بدن را افزایش می دهند. وقتی آن را در کنار یک رژیم غذایی متعادل و سالم مصرف کنیم، متابولیسم بدنمان افزایش می یابد. همچنین، توت فرنگی دارای آنزیم های ضد التهابی است که به ترمیم جراحات و آسیب های داخلی کمک می کند. پس بیایید برای تقویت متابولیسم و سلامت خود از میوه خشک استفاده ننماییم. میوه های خشک می تواند گرسنگی ما را به مدت 5 ساعت سرکوب کند و همچنین حاوی کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. 100 گرم از این محصول تنها 200 کیلو کالری انرژی دارد و به همین دلیل میوه های خشک برای کاهش وزن مهم شمرده و محسوب می شود.

قند موجود در میوه ها خشک پایین است ، اما باید آن را در حد اعتدال مصرف کنیم چون برای سلامتی ما ارزشمند است. این میوه حدود 130 کالری، 3 گرم فیبر، ویتامین C، ویتامین A و کلسیم دارد. بنابراین گنجاندن این میوه در رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می کند. میوه های خشک شیرین و سیر کننده است که وقتی هوس شیرینی می کنیم می توانیم آن را بخوریم. این میوه ها حاوی زنجیره ای از تری گلیسیرید است که متابولیسم کبد را تا 30 درصد افزایش می دهد و در نتیجه وزن ما را کاهش می دهد. بسیاری از افراد به دلیل چربی اشباع از مصرف آن اجتناب می کنند، اما نمی دانند که چربی آن کاملاً با سایر چربی های اشباع شده متفاوت است. یکی از میان وعده های بسیار مغذی که باید در وعده غذایی روزانه خود بگنجانیم همین ها است و کالری آن ها بسیار بوده و منبعی غنی از فیبر غذایی است که می تواند فرد را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. در این صورت، فیبر سیگنال هایی را به مغز ارسال می کند تا از هوس شدید غذایی جلوگیری کند و از پرخوری نیز جلوگیری می کند.

یکی دیگر از میان وعده های کم کالری که در هر 100 گرم آن حدود 567 کیلوکالری انرژی دارد نیز همین میوه ها است و یکی از آجیل های مغذی است که باید هر روز به صورت متعادل مصرف کنیم. از آنجایی که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و دارای چربی های تک رشته ای و پروتئین اشباع شده است، به لاغری و کاهش وزن کمک زیادی می کند. علاوه بر این، این میوه خشک باعث کاهش کلسترول بدن می شود و پوست را سالم و براق می کند زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین E است. با وجود اینکه میوه ها برای سلامتی مفید هستند، اما در کاهش وزن موثر بوده و باید از خوردن برخی از آنها خودداری کنیم. زیرا این میوه ها حاوی کالری زیادی هستند و این کالری ها رژیم لاغری را بی فایده می کند. اکثر متخصصان سلامت پیشنهاد می کنند که هنگام تلاش برای کاهش وزن، بهتر است از مواد غذایی حاوی فیبر و پروتئین استفاده کنید تا برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشید و از پرخوری خودداری کنید. اما زمانی که رژیم لاغری داریم باید از خوردن برخی از آن ها پرهیز کنیم. برای کاهش وزن باید وزن خود را کنترل کنید و رژیم غذایی سالم و ورزش منظم داشته باشید. بنابراین پیشگیری از پرخوری و از بین بردن احساس گرسنگی بسیار مهم است. یکی از راه های مفید و مهم برای کاهش وزن، خوردن غذاهایی است که معده را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. همچنین یکی از مواردی که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد، مصرف میوه های خشک است. بنابراین، از آنجایی که میوه خشک در فرآیندی ساخته می شود که درصد زیادی از آب میوه را حذف می کند، این فرآیند باعث سالم ماندن بقیه میوه ها می شود. یکی از میوه های خشک که کالری کمی دارد زردآلو خشک است و جزو میان وعده های کم چرب محسوب می شود. مصرف زردآلو خشک می تواند شما را تا 5 ساعت سیر نگه دارد. زردآلو خشک یکی از غذاهای کم کالری است که حاوی کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. میوه های خشک روش خوبی برای خوردن انواع میوه های مختلف است. می توانید میوه های خشک را با آجیل ترکیب کنید. البته آجیل از جمله غذاهایی است که کالری آن غلیظ است، بنابراین باید مقدار یک وعده را رعایت کنید. در مسافرت ها و پیک نیک ها نیز می توانید همراه خود ببرید، زیرا حمل آن راحت تر است و نگران خراب شدن آن نباشید. می توانید مقداری میوه خشک به غلات صبحانه یا ماست خود اضافه کنید تا از فواید آن بهره مند شوید. حتی می توانید از آن ها در سالاد یا در کنار برخی غذاها استفاده کنید. میوه های خشک مانند خرما را می توان با پنیر پر کرد و به عنوان فینگر فود مصرف کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما