خواص آلو بخارا برای کبد چرب و درمان سریع با مصرف آن

آلو بخارا گونه ای از آلو است که دارای ارزش غذایی بالایی می باشد. از این آلو در خورشت استفاده میگردد و گاهی آن را با نام آلو خورشتی میشناسند. این آلو علاوه بر استفاده در غذا، دارای خواص دارویی متعددی می باشد یکی از خواص آلو بخارا برای کبد چرب می باشد می تواند کبد چرب را سریعا درمان کند. در ادامه به خواص این آلو میپردازیم. با ما همراه باشید.

خواص آلو بخارا برای کبد چرب و درمان سریع با مصرف آن

خواص آلو بخارا برای کبد چرب

خواص آلو بخارا برای کبد چرب آلو بخارا میوه ای خوشمزه می باشد که آن را هم به صورت تازه مصرف می‌شود و خشک شده آن در خورشت و مرغ مورد استفاده قرار میگیرد. اما تاکنون درباره خواص آن شنیده اید؟ اکثر افراد آلو بخارا را به خاطر طعم ملسی که دارد دوست دارند و مصرف میکنند. اول از همه باید مراقب باشید، اگر طبع شما سرد و بلغمی است از خوردن آلوها زیاده روی نکنید. آلو بخارا طبع سرد دارد و زیاده روی در مصرف آن باعث سردی بدن میگردد. این آلو دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و با رادیکالهای آزاد که باعث ایجاد بیماری سرطان در بدن میسوند، مقابله میکند وآنها را از بین میبرد. از دیگر خواص این آلو میتوان به کاهش دادن کلسترول اشاره کرد. این آلو باعث کاهش اسیدهای چرب شده و در نتیجه کلسترول بد خون کاهش می یابد. با پایین آمدن کلسترول بد خون، فشار خون تنظیم میگردد و این به افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند، کمک میکند تا دچار سکته قلبی و آریتمی قلبی نشوند. اما آلو درکنترل بیماری انسداد روده نقش بسزایی دارد. مصرف آلو باعث شل شدن روده ها شده و به افرادی که انسداد روده دارند، کمک میکند تا یبوستشان درمان شود. همچنین این آلو دارای فیبر می باشد و فیبر موجود در آلو باعث تحریک رشد باکتری های مفید روده شده و از سرطان روده جلوگیری میکند.این آلو باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می گردد و کسانی که از درد های معده رنج میبرند میتوانند از آلو بخارا به صورت روزانه استفاده نمایند.

اما در کنار تمام خواص گفته شده بهترین خواص آلو بخارا درمان کبد چرب می باشد. افرادی که به کبد چرب دچار می باشند اگر کبد چرب خود را درمان نکنند به مراحل حاد رسیده و جان این افراد را تهدید میکند. اما در میان مصرف روزانه آلو بخارا به کاهش و از بین رفتن چربی کبد کمک میکند. از آلو بخارا میتوان به عنوان دمنوش هم استفاده کرد، به طوری که یک لیوان آلو را به دو لیوان آب اضافه میکنیم و قبر میکنیم تا مانند چای دم بکشد و آلو ها پخته و نرم شوند. از این دمنوش میتوان روزانه یک یا دو فنجان مصرف شود تا کبد چرب را درمان نماید. در تهیه این دمنوش میتوان از زرشک کوهی هم استفاده نمود ولی این دو باعث افت فشار میگردند و توصیه میشود این دمنوش را همراه با نبات میل کنید.

آلو بخارا برای کبد چرب و درمان سریع با مصرف آن

آلو بخارا برای کبد چرب و درمان سریع با مصرف آن در بیماری کبد چرب، کبد وظایف اصلی خود را به خوبی انجام نمی دهد. عمده ترین وظیفه کبد، سم زدایی بدن است که اگر این امر به درستی انجام نشود، بدن دچار بیماری های زیادی میگردد. علاوه بر این کبد باعث هضم غذاهای چرب میگردد. کبد مایعی زرد رنگ را به داخل صفرا ترشح میکند و این مایع باعث دفع چربی میشود. اما اگر کبد چرب باشد این روند به خوبی انجام نمیشود و مکانیسم کلی بدن به هم ریخته میشود. یکی دیگر از وظایف کبد، دریافت مواد معدنی و ویتامین های وارد شده به بدن است و انرژی این مواد را به بدن میدهد. اما اگر اختلالی در این روند ایجاد شود مواد معدنی و ویتامین ها از بدن دفع میشود. بدن ضعیف شده و سیستم ایمنی بدن کاهش پیدا میکند. در این هنگام افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند دنبال راه های درمانی میباشند که بهترین و راحت ترین راه استفاده از آلوها به ویژه آلو بخارا می باشد.

آلو بخارا یکی از معدود میوه هایی است که به کاهش کلسترول بد خون کمک میکند. این آلو باعث پاک سازی کبد و صفرا میشود. یکی از راه های درمان کبد چرب کاهش وزن میباشد. آلو بخارا خاصیت چربی سوزی داشته و وزن را به سرعت کاهش میدهد و این بهترین حالت ممکن برای افرادی است که افزایش وزن دارند. در افرادی که کبد چرب دارن خون غلیظ تر می باشد، آلو بخارا باعث رقیق شدن خون در این افراد میشود. به افرادی که به کبد چرب دچار شده اند توصیه میکنیم که آلو بخارا را در هرم غذایی روزانه خود قرار دهند تا خیلی سریع از بیماری رهایی یابند.

آلو بخارا به دو صورت در بازار موجود می باشد. در فصل برداشت آلو بخارا معمولا در اواخر تابستان، آلو بخارا را میتوان به صورت تازه تهیه نمود و مصرف کرد. در این زمان میتوان از دمنوش آلو بخارا هم بهرمند شد. در این فصل میتوان آلو بخارا را به روش های خانگی خشک نمود تا همیشه در دسترس باشد و بتوان روزانه مقداری از آن استفاده کرد. برای خشک کردن آلو بخارا کافیست با هسته با بدون هسته ابتدا پخته شود تا به راحتی پوست آلوها جدا شود و بعد آن را روی سینی از قبل چرب شده قرار داد و در مقابل نور آفتاب یا در فر خشک نمود. آلو بخارا خشک شده ممکن است مقداری آب در آن وجود داشته باشد و بهتر است را را در یخچال قرار دهید تا دچار کپک زدگی نشود.

اما در تمام طول سال میتوان آلو بخارا را به صورت خشک از اکثر فروشگاه ها خریداری نمود. اما به علت فراوانی گونه های آلو ممکن است در خریداری آلو بخارا اصل دچار مشکل شوید و آلو دیگری را خریداری نمایید. اما فروشگاه های معتبر و یا برندهای معروف قابلیت این را دارند تا آلو را از همان نوعی که شما میخواهید به دستتان برسانند. آلوهای بخارا هرچقدر زمان طولانی تری در انبار بمانند طعم و خواص آنها میشود و آفات انباری در داخل آن نفوذ کرده و از بین میبرند. باید دقت شود تا آلو بخارا را از فروشگاه هایی تهیه کنید که محصول های پارسالی را وارد بازار نکنند.

از مصرف بیش از حد آلو بخارا بپرهیزید زیرا در صورت زیاده روی مشکلات روده و معده به وجود می آید و درمان آن ها مشکل می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما