بهترین خواص نارنگی خشک برای درمان و تسکین سریع سرفه

نارنگی خشک یکی از میوه های پر کاربرد و پر طرفدار است که خواص بسیار زیادی هم دارد، این میوه محصول فصل پاییز است ولی برای اینکه بتوان از خواص آن در دیگر فصل ها هم استفاده کرد آن را خشک می کنند. با توجه به فرا رسیدن فصل سرما در این مقاله بهترین خواص نارنگی خشک برای درمان و تسکین سریع سرفه را بیان می کنیم که امید است مورد توجه قرار بگیرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص نارنگی خشک

نارنگی یکی از میوه های خوشمزه از دسته مرکبات است که بیشتر در مناطق معتدل شمال و جنوب کشور رشد می کند، نارنگی را هم مانند اکثر میوه ها به صورت خشک هم مصرف می کنند.

خواص نارنگی خشک شامل موارد بسیاری است که کم کم بیشتر با این میوه کوچک و پر خاصیت آشنا خواهیم شد، نه تنها از گوشت نارنگی بلکه می توان از پوست آنها هم خوشمزه ترین کیک ها را تهیه کرد.

انواع زیادی از نارنگی در دنیا وجود دارد، حتی در ایران هم نارنگی هایی که در شمال کشور تولید می شود با نارنگی های جنوب تفاوت است و هر کدام از نظر مزه، رنگ و سایز با هم فرق دارند.

هر دوی آنها خوب و برای بدن مفید هستند و نمی توان گفت یکی برتر از دیگریست، بعضی از افراد طعم ترش نارنگی را می پسندند ولی بعضی دیگر عاشق نارنگی های شیرین هستند که این انتخاب کاملا سلیقه ایست.

تقریبا ۸۵ درصد یک نارنگی را آب تشکیل می دهد، این میوه سرشار از ویتامین سی می باشد که بهترین درمان برای بیماری سرماخوردگی محسوب می شود، و به دلیل آب فراوانی که دارد می تواند نیاز بدن به آب را کاملا تامین کند.

ثابت شده که مصرف میوه به صورت خشک می تواند مواد مغذی بیشتری نسبت به میوه تازه وارد بدن کند، امروزه می توان انواع میوه های خشک را در تمامی فروشگاه ها به راحتی و در هر فصلی خرید.

بهترین راه برای اینکه بتوان نارنگی را در تمام فصل ها داشت خشک کردن آن است، می توان هم با پوست و هم بدون پوست آنها را به صورت ورقه ای برش زد و در دستگاه های میوه خشک کن و یا با نور خورشید خشک کرد.

خواص نارنگی تازه فرق زیادی با نوع خشک آن ندارد فقط تنها ویژگی که نارنگی خشک دارد این است که به سرعت جذب بدن می شود و قادر است املاح بیشتری نسبت به نارنگی تازه وارد بدن کند.

افرادی که دچار سرما خوردگی می شوند اغلب به دلیل عفونت و خشکی گلو دچار سرفه های شدید می شوند که بهترین پیشنهاد برای آنها خوردن نارنگی و مخصوصا نارنگی خشک است.

عواملی چون استرس باعث تجمع رادیکال های آزاد در بدن می شود، که این تجمع منجر به بیماری های چون سرطان و آرتروز می شود، باید برای جلوگیری از آن نارنگی خشک را در میان وعده روزانه خود قرار دهید چرا که نارنگی با داشتن آنتی اکسیدان های فراوان از این مشکل جلوگیری می کند.

فلانوئید یکی دیگر از موادی است که در نارنگی وجود دارد، طبق تحقیقات انجام شده این ماده می تواند از مغز در برابر بیماری های مزمن مثل تومور و آلزایمر تا حد زیادی محافظت کند.

مصرف نارنگی خشک قادر است سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد و تاثیر زیادی در نابودی میکروب ها و ویروس های بدن داشته باشد.

نارنگی های خشک اسلایس شده را هم می توانید به عنوان میان وعده به تنهایی میل کنید و هم اینکه به عنوان تزیین بر روی کیک هم می توانید استفاده کنید.

کلاژن یک ماده مهم در بدن است که وجود آن کمک زیادی به داشتن پوستی صاف و سالم می کند، نارنگی غنی از کلاژن است و به همین دلیل از آن برای ساخت انواع کرم های مرطوب کننده استفاده می شود، حتی می توانید آب آن را مثل ماسک به پوست خود بزنید.

یکی دیگر از فواید خوردن نارنگی خشک به تاخیر انداختن بیماری های چشمی مثل آب مروارید است علاوه بر این مصرف مداوم آن به دلیل داشتن ویتامین سی بالا می تواند از ضعیف شدن چشم هم جلوگیری کند.

یک تحقیق بر روی یک سری از افراد انجام شده که نشان می دهد با مصرف یک لیوان نارنگی خشک در روز و در یک دوره مشخص نسبت به افراد معمولی کمتر دچار بیماری های قلبی و عروقی شده اند.

خوردن میوه هایی که دارای فیبر هستند کمک شایانی به کاهش وزن و لاغری می کند بنابراین افرادی که از چاقی رنج می برند و یا نگران اضافه وزن خود هستند حتما در میان وعده و رژیم های غذایی خود نارنگی خشک را قرار دهند.

نارنگی به صورت تازه دارای مقادیر قابل توجهی قند است که این میزان در نارنگی خشک افزایش می یابد ولی با این حال نارنگی خشک میزان قند کمتری وارد بدن می کند و به همین دلیل مصرف انواع میوه های خشک برای افراد دیابتی مناسب تر است.

بهبود خواب، تمدد اعصاب، کمک به سیستم گردش خون، خوش اخلاق شدن و کاهش عصبانیت، درمان سرگیجه، کاهش تب، درمان سرفه های فصلی، تصفیه خون و کمک به هضم غذا تنها چند مورد از خواص نارنگی خشک است.

البته در مصرف هر چیزی باید حد تعادل رعایت شود، مصرف هر چیزی اگر بر اساس اصول و قاعده نباشد نه تنها کمک کننده نیست بلکه منجر به ایجاد مشکلاتی جدیدتر هم می شود.

نارنگی خشک را باید در ظروف در دار و در جای خنک مثل یخچال نگهداری کرد، میوه خشک با توجه به ماندگاری زیادی که دارد یک محصول خوب برای صادرات است چرا که هم هزینه حمل و نقل آن کم است و هم اینکه پروسه زمان بر صادرات تاثیری در کیفیت آن نخواهد داشت.

نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که طبع نارنگی سرد است پس باید در کنار آن از خوراکی های گرم خورد و بهتر است افرادی که مزاج سردی دارند در خوردن آن چه به صورت خشک و چه تازه دقت کنند.

در شرکت های ما از بهترین تکنولوژی برای خشک کردن و بسته بندی نارنگی استفاده می کنیم و میوه هایی که ما انتخاب می کنیم کاملا ارگانیک و سالم است.

نارنگی های در نهایت دقت و با سایزهای یک اندازه برش خورده و دارای رنگی روشن می باشد که شما با یک خرید مشتری دائم ما می شوید، پس تا دیر نشده سفارش خود را انجام دهید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما