آلو خشک خورشتی فوق العاده مغذی با ارزش غذایی بسیار بالا

آلو میوه ای است که به صورت فرآوری شده مصرف می شود، آلو خشک خورشتی فوق العاده مغذی با ارزش غذایی بسیار بالا باید از مراکز بهداشتی خریداری شود تا خریداران بتوانند از کیفیت و هم چنین بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل نموده و محصولی خوشمزه و با کیفیت را با قیمتی مناسب خریداری نمایند و مسئله مهم در این میان علاوه بر کیفیت، بهداشتی بودن این محصول است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آلو خشک خورشتی

آلو خشک خورشتی از انواع خشکباری است که هم به همراه پوست به فروش می رسد و هم بدون پوست و در صورتی که همراه پوست خشک شده باشد جدا کردن پوست آن بسیار سخت و دشوار می باشد و آلو خشک سرشار از ویتامینهای گروه ب بوده و علاوه بر این ویتامینهای آ و ث نیز داشته و از حیث مواد معدنی نیز بسیار غنی می باشد و عناصری مانند، فسفر، کلسیم، گوگرد و آهن در این خشکبار یافت می شود.

ناگفته نماند که آلو خشک خورشتی دارای انواع بسیار متنوعی بوده و دلیل این امر وجود گونه های مختلف آلوی تازه در کشور و کل دنیا است و آلوها علاوه بر شکل ظاهری از لحاظ طعم و مزه و رنگ نیز دارای تفاوتهای بسیاری هستند و به طور معمول در رنگهای قرمز، زرد، سبز، بنفش و مشکی در بازار به چشم می خورد البته آلو خورشتی به عنوان نیان وعده و تنقلات سالم نیز قابل استفاده است.

خواص و شیوه های خشک کردن آلو خورشتی:

آلو خورشتی به شیوه های مختلفی خشک شده و به خریداران عرضه می شود به همین دلیل شیوه خشک نمودن در کیفیت این خشکبار تاثیر مستقیمی دارد، این محصول علاوه بر طعم و مزه منحصر به فرد از خواص دارویی و درمانی بی شماری نیز برخوردار است، زیرا موجب درمان بیماریهای گوارشی مانند یبوست و اسهال می شود و به دلیل وجود آهن فراوان در درمان کم خونی تاثیر گذار است.

آلو خورشتی هم چنین به دلیل وجود کلسیم در آن در رشد و استحکام استخوانهای بدن بسیار نوثر است به همین دلیل استفاده از این خشکبار خوش طعم به کودکان و هم چنین خانمهای باردار و شیرده بسیار سفارش نی شود زیرا این قشر خاص نیاز مبرمی به این ماده معدنی ضروری در بدن خود دارند.

از آلو خورشتی برای تهیه انواع غذاها، ترشی و حتی لواشک نیز بهره برده می شود، البته ناگفته نماند که کیفیت و همچنین طعم آلو خورشتی به منطقه ای که در آن کشت می شود بستگی دارد، و در وهله بعد نحوه خشک کردن نیز در طعم نهایی و شکل ظاهری آن تاثیر گذار است زیرا آلوهایی که در زیر نور آفتاب خشک شوند دارای رنگی تیره تر هستند ولی در عین حال از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است.

در صورتی که آب و خورشتی به صورت تازه مورد استفاده قرار بگیرد از طعم و مزه مناسب تری برخوردار است و تمامی خواص و ویتامینهای خود را نیز حفظ کرده است و به طور کلی آلو خورشتی دارای پوست و هسته از طعم بهتری برخوردار است و ارزش غذایی بالاتری نیز دارد، برخی آلوها بر روی درخت خشک می شوند که دقیقا شبیه به آلوهای آفتابی هستند.

انواع آلوهای تولیدی در دنیا:

آلوهای تازه خود دارای دو نوع هستند دسته اول آلوهایی هستند که مشخص خشک کردن بوده و آلو خشک خورشتی از آن تهیه می شود و نوع دوم آلوی ژاپنی بوده و برای تهیه انواع کمپوت و مربا مورد استفاده قرار می گیرد، و آلوهای مخصوص خشک نمودن خود دارای انواع بسیار متنوعی در بازار بوده که در مناطق مختلف کشور و حتی دنیا به عمل آمده و دارای کیفیتهای متنوعی نیز است.

در صورتی که قرار باشد آلوها به صورت گسترده و برای عرضه به بازار خشک شود باید از دستگاه های خشک کن استفاده شود که استفاده از دستگاه های فوق نیاز به مهارتهای ویژه ای دارد، و باید با توجه به نوع آلو و هم چنین اندازه و بافت از روشها و زمانهای مشخصی برای خشک نمودن بهره برد.

مرحله خشک نمودن به اندازه مرحله عمل آوری و هم چنین و رشد آلو دارای اهمیت است زیرا هر گونه اشتباه و بی تجربگی در این زمینه موجب می شود که در نهایت محصولی با کیفیت و خوش طعم به بازار عرضه نشود و در نتیجه بازار مشتری پسندی نخواهد داشت، و حتی هر گونه اشتباه در این کار موجب می شود که آلوی تولید شده طعم مناسبی نداشته باشد.

در زمان خرید باید توجه نمود که از مراکز بهداشتی و معتبر این محصول خریداری شود و حدالامکان باید از خرید آلو خورشتی فله بدون بسته بندی خودداری کرد زیرا در این صورت بهداشتی و استاندارد نخواهد بود.

امروزه انواع آلو خورشتی از طریق وب سایتهای اینترنتی در بین خریداران عرضه می شود و خریداران می توانند آلو خورشتی هر شهری را که از لحاظ کیفیت و طعم می پسندند از این طریق خریداری و به فروش برسانند به همین دلیل توصیه می شود این خشکبار را از فروشگاه های آنلاین معتبر خریداری شود.

موارد استفاده از آلو خورشتی:

آلو خورشتی همان گونه که از نام آن مشخص است در تهیه انواع خورشت مورد استفاده قرار می گیرد، و استفاده در خورش قیمه، دلمه و قورمه سبزی بسبار متداول بوده و معمولا آلویی که دارای رنگی روشن باشد و اندازه ای درشت داشته و به اصطلاح گوشتی تر باشد مشتری پسند می باشد و خریداران ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

نکته ای که می بایست به آن اشاره نمود آن است که باید اول خورشتی خریداری شده ارگانیک باشد و در تهیه آن هیچ گونه مواد شیمیایی به کار برده نشده باشد و از مواد شیمیایی نیز برای خشک کردن استفاده نشده باشد این مواد شیمیایی تیزاب نام دارد و استفاده از آن ممکن است برای برخی حساسیت زا باشد و حتی موجب ایجاد تنگی نفس و مشکلات عدیده ای شود.

آلو خشک خورشتی تولیدی در ایران از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده به همین دلیل علاوه بر تامین نیازهای داخلی زمینه صادرات آن به کشورهای دیگر نیز فراهم شده است و موجب ارز آوری گسترده به داخل کشور نیز می شود‌ به همین دلیل انروزه باغداران بسباری در زمینه پرورش آلو مخصوص خورشت روی آورده اند زیرا تجارت سودمندی است.

علاوه بر وب سایتهای اینترنتی نمایندگیهای پخش و فروش معتبری در کشور مشغول عرضه این محصول بوده و دارای شعب متعددی نیز در اقصی نقاط ایران بوده به همین دلیل موحب دسترسی راحت خریداران به این کالا شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما