آلو خشک خانگی و طرز تهیه آن با قلق های خاص و ویژه

آلو خشک بسیار خوش طعم و لذیذ است که به روش های خانگی و صنعتی آن را خشک می کنند برای طرز تهیه آلو خشک خانگی باقلق های خاص و ویژه در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آلو خشک خانگی و طرز تهیه آن با قلق های خاص و ویژه

آلو خشک خانگی

آلو خشک خانگی آلو جز میوه های محبوب و خوشمزه تابستانی است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است آلو سایز های مختلف به شکل های ظاهری مختلف و متنوعی دارد رنگ های زرد و سیاه پرورش داده می شود آلوها بعضی ازآن ها شیرین و بعضی ها ترش مزه هستند که برای تهیه انواع لواشک و ترشک و طبخ در غذاهای لذیذ و خوشمزه مانند خورشت آلو استفاده می شود.

آلو خشک ماندگاری بیشتری نسبت به آلوی تازه دارد و در فصل‌های سرد سال به عنوان یک میان وعده استفاده می کنند چرا که طبع آلبالو گرم است و مناسب افرادی است که سرد مزاج هستند.

روش های مختلف برای خشک کردن آلو وجود دارد مانند روش های خانگی سنتی و صنعتی خشک کردن آلو به روش خانگی بسیار سالم تر و مفید تر است در این روش آلوها را از وسط دو نصف کرده و هسته آنها را جدا میکنید و در هوای آزاد و جلوی نور آفتاب خشک میکند با گرفتن آفتاب ها ویتامین دی و ویتامین های موجود در آن حفظ می‌شود و سالم تر و مفیدتر است.

برای انتخاب آلو برای خشک کردن باید آلوورا را انتخاب کنیم که آبی کمتری دارند و گوشتی هستند چرا که آب موجود در آلو با عث میشود تا آلو دیرتر خشک شود.

برای استفاده به عنوان میان وعده باید آلو های شیرین را انتخاب کنید اما برای داخل غذا باید آلو های ترش را انتخاب کرده چرا که طعم ترش آلو غذا خوشمزه و لذیذ می کند.

آلوی خشک خاصیت های زیادی برای بدن دارد سرشار از ویتامین و مواد معدنی از ویتامین ها یکی از ویتامین های موجود در حالی است که برای قوه بینایی بسیار مفید است همچنین ویتامین های گروه هست که همگی برای داشتن قوای جسمانی بسیار قوی خیلی مناسب است ترکیبات موجود در آلو یعنی فسفر منیزیم و پتاسیم که هرکدام برای بازی از بدن مناسب و مفید هستند.

آلو یکی از میوه های رژیمی است که افرادی که قند خون دارند می توانند آن را در رژیم غذایی خود استفاده کنند چرا که باعث پایین آمدن قند خون و کنترل دیابت در افراد دیابتی می شود و همچنین به بدن کمک می‌کند تا بتواند به صورت طبیعی انسولین تولید کند.

آلوی خشک یک میان وعده بسیار سالم و مقوی است که برای افرادی که مشکل قلبی دارند خیلی توصیه می شود چرا که گرفتگی رگ ها را درمان میکند وزن به مشکلات قلبی و عروقی خیلی کمک کرده بیتا قلب تواند به صورت طبیعی خون بدن را پمپاژ کند.

طرز تهیه آلو خشک خانگی

طرز تهیه آلو خشک خانگی برای تهیه آلو خشک خانگی ابتدا باید آلو های شیرین را انتخاب کنید آنها را خوب بشویید و هسته آنها را جدا کنیم بعد از آن مرحله به آلوها نمک میزنیم آنها را جلوی نور آفتاب قرار می‌دهد هر از گاهی به عالم ها سر میزنیم و آنها را زیر و رو می کنیم تا هنگام خشک شدن باید تا چند مرحله به زیرو کردن آلوها ادامه دهید تا کاملا خشک شود بعد از خشک شدن در بسته بندی های مناسب و سه بندی می کنید و به بازار عرضه می کنند.

روشهای مختلفی برای خشک کردن آلو به صورت خانگی وجود دارد که در این مطلب آنها پرداخته می شود، برای خشک کردن آلو در داخل فر باید ابتدا با یک چاقو آلودگی های روی آلوها را برداریم بعد از آن داخل سینی فر گذاشته و به آنها نمک زده و روی دمای مناسب قرار می دهیم تا به مرور زمان خشک شدن دمای مناسب داخل فر برای خشک کردن آلو درجه ۱۷۵ الا ۲۰۰ است بعد از حدود ۲ ساعت آلوها را زیر ورو کنید بعد از گذشت حدود ۸ ساعت آلوها کاملا خشک می شوند.

بعضی از افراد هستند که آلو را با استفاده از دستگاه های میوه خشک کن خشک می کنند که این روش زمانی کمتری نیاز دارد و خیلی زود میوه ها را خشک می کند.

بعضی ها آلو را با پوست خشک می‌کنند و بعضی ها هم پوست آن را می گیرند در رابطه با پوست آن را فرشته زیر آفتاب خشک کرده است یالوارا دلار کرده و خوش می‌کند اما در روش بدون پوست ابتدا عالی ها را شسته و در داخل قابلمه میریزیم و بعد از اینکه بوستان هایی که آب گرم نرم شد پوست آن را گرفته و در داخل صافی می ریزیم تا آب اضافی آنها گرفته شود بعد از آن که آب آنها گرفته شد داخل فر یا جلوی نور خورشید قرار داده و خشک می کنیم.

یکی از کارخانجات آلوورا با دستگاه های بخار و تحت فشار حرارت خشک می کنند که از نظر سالم بودن روش خانگی بسیار سالم تر است چرا که این ورزش مواد معدنی و ویتامین های موجود در آلو حفظ می شود.

آلو سرشار از آهن و فیبر است که برای خانم های باردار بسیار مناسب است به دلیل داشتن آهن برای جبران کمبود آهن در بدن مادران باردار و تقویت سیستم ایمنی بدن آنها و تقویت هوش جنین بسیار مناسب و همچنین از یبوست دوران بارداری در خانم ها جلوگیری کرده و به بهتر عمل کردن روده ها کمک می کند.

آلو برای پوست مهم بسیار مفید است چون ویتامین سی ویتامین ای دارد که همه این ویتامین ها سرچشمه داشتن پوست و موی سالم است آلو به پوست کمک می کند تا رنگدانه های پوست به صورت عالی عمل کند و به او کمک می کند تا ریشی آنم کم شود و به صورت طبیعی باعث تقویت ریشه مو و پیاز مو می شود تا بتواند خود را ترمیم کند.

آلوی خشک برای کبد بسیار مفید است چرا که به کبد خون می رساند و کبد چرب را درمان می کند همچنین آنزیم های کبد را تنظیم می کند.

آلو خشک را می توان از طریق سایت های معتبر به صورت عمده خریداری کرد و همچنین فروشگاه‌های معتبر با قیمت مناسب و کیفیت عالی می توانید آلوی مورد نظر خود را خریداری کنید کشور ما یکی از کشورهای تولیدکننده آلو با کیفیت در دنیا است که مقدار زیادی از آن را چه به صورت خشک و چه به صورت تازه به کشورهای همسایه صادر می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما