قیمت فندق بو داده نمکی و طرز نگهداری درست آن

ما در این مطلب در مورد قیمت فندق بو داده نمکی و طرز نگهداری درست آن، اطلاعاتی را ارائه خواهیم کرد تا بتوانید با آگاهی کامل فندق مورد نظر خود را خریداری کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت فندق بو داده نمکی و طرز نگهداری درست آن

فندق بو داده نمکی

فندق بو داده نمکی فندق ها یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین نوع مغزهایی است که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین فرآورده های زیادی هم از آن تولید می شود.

فندق از درختی به همین نام تولید می شود و این درخت با اقلیم های کوهستانی سازگاری بیشتری دارد به همین دلیل امکان کشت و تولید این محصول در هر اقلیمی وجود ندارد.

محدودیت های این چنینی باعث شده است که این مغز کمیاب باشد و با قیمت بالایی هم عرضه شود؛ از طرفی تمام مغزهایی که در بازار موجود هستند هم کیفیت یکسانی ندارند و بعضی از آنها به دلیل کیفیت پایین و یا نگهداری غیر اصولی فاقد خاصیت و ارزش غذایی می باشند.

بهتر است قبل از تهیه این مغزها، حتما ویژگی یک فندق خوب و یا راه های تشخیص کیفیت آنها را بشناسید تا بتوانید به این صورت محصولاتی باکیفیت تر و مرغوب تر را خریداری کنید، ما در ادامه به بعضی از ویژگی های یک مغز خوب اشاره خواهیم کرد.

می توانید با توجه به رنگ فندق، کیفیت آن را به راحتی تشخیص دهید؛ فندق تازه و خوب دارای رنگ کرم روشنی است و به هیچ وجه لکه یا تیرگی در آنها دیده نمی شود.

اگر تغییر رنگی در این محصولات مشاهده کردید و یا اگر لکه های ریز و درشتی بر روی آنها دیدید، بهتر است که به کیفیت محصول شک کنید و یا از فروشنده علت این تغییرات را جویا شوید.

یکی از رایج ترین مشکلات در فندق ها کپک زدگی است؛ از آنجایی که فندق و پوسته آن رطوبت زیادی دارد، اگر خوب خشک نشوند و یا شرایط نگهداری درستی نداشته باشند، به راحتی دچار کپک می شوند.

از این رو اگر کپکی بر روی فندق ها مشاهده کردید باید به کیفیت کل محصول شک کنید؛ تفاوتی ندارد که میزان کپک چقدر است، حتی مقدار کمی از آن هم نشانه خوبی نیست.

پوست فندق هم می تواند اطلاعات خوبی به شما بدهد؛ پوست فندق دارای رنگ قهوه ای براقی است و در کار نقاشی قهوه ای فندقی بسیار کاربردی است. اگر تغییر رنگی در پوسته فندق ایجاد شده باشد، به احتمال زیاد کیفیت فندق خوب نخواهد بود و بهتر است که آن را خریداری نکنید.

تغییر رنگ پوسته فندق علت های مختلفی دارد اما یکی از اصلی ترین علت های تیرگی پوسته ناشی از سوختگی آن در طی عملیات بو دادن است و احتمالا مغز فندق هم دچار تغییر رنگ و مزه شده است.

مغز تمام فندق ها باید یکسان و یک شکل باشد و به هیچ عنوان تفاوت زیادی در آنها دیده نشود؛ اگر مغزها به طور غیر عادی کوچک هستند و یا فرم بدی دارند، کیفیت فندق قطعا پایین خواهد بود.

خیلی خوب فندق ها را چک کنید چون بدنه باید کاملا سالم و بدون سوراخ و کرم خوردگی باشد؛ هر گونه سوراخ و کرم خوردگی در بدنه به معنای پوسیده بودن مغز فندق است.

دانه های فندق باید کاملا روغنی باشد و زمانی که آنها را میل می کنید این روغن را درون دهان خود احساس کنید؛ دانه های فاقد روغن به احتمال زیاد خوب نگهداری نشده اند و یا مدت زمان طولانی از تولید آنها گذشته است و به همین خاطر روغن خود را از دست داده اند.

فندق باید خندان باشد تا مصرف کننده بتواند به راحتی آن را باز کرده و مغز را از درون پوسته خارج کند؛ بسیاری از فندق ها در بسته بوده و همین مسئله سبب می شود که مشتریان از خرید آنها منصرف شوند.

یک فندق خوب باید درشت و سنگین باشد؛ اگر تولید این محصولات در شرایط درست و زیر نظر افراد حرفه ای انجام شود، فندق هم درشت خواهد بود و هم اینکه وزن سنگینی خواهد داشت به همین دلیل می تواند ملاک خوبی برای سنجش کیفیت باشد.

تازگی هم فاکتور بسیار مهمی است و بهتر است که به آن توجه داشته باشید؛ تازگی فندق را می توانید با توجه به رنگ و طعم آن بررسی کنید از این رو توصیه می شود که حتما این موضوع را چک کنید.

گفته می شود که فندق های تازه هم طعم خوبی دارند و هم اینکه ارزش غذایی بالاتری هم نسبت به فندق های مانده دارند و توصیه می شود که همواره نوع تازه آنها را خریداری کنید.

در بعضی از مواقع فروشنده ها برای اینکه بتوانند محصول خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانند، به آن رنگ اضافه می کنند از این رو بهتر است که به این مشخصه توجه کنید و اگر رنگ آن غیر عادی بود از خرید محصول خودداری کنید.

فندق یک مغز با کالری بالا است از این رو اگر از جمله افرادی هستید که در طول روز به کالری بالایی احتیاج دارید، می توانید به همراه خود فندق داشته باشید تا به این صورت میزان کالری در بدن خود را تامین کنید و با انرژی بیشتری به فعالیت های روزانه خود بپردازید.

اگرچه چربی موجود درون فندوق از نوع گیاهی است، اما باز هم مصرف زیاد فندق به آن دسته از افرادی که اضافه وزن دارند توصیه نمی شود و بهتر است که در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنند.

فیبر زیادی درون فندق وجود دارد و این میزان از فیبر در سیتسم گوارش ما تاثیر زیادی خواهد داشت؛ اگر به طور مرتب از فیبر استفاده کنید، گوارش شما راحت تر خواهد بود و به هیچ عنوان دچار بیماری هایی مانند یبوست نخواهید شد.

پروتئین گیاهی موجود درون فندق سبب می شود که شما دیگر نیاز به هیچ پروتئین دیگری نداشته باشید و تمام نیاز شما به این ماده به طور کامل برطرف شود، از آنجایی که این پروتئین گیاهی است فاقد ضررهای پروتئین های حیوانی می باشد.

مصرف فندق به آن دسته از افرادی که در دوره بارداری هستند و یا اینکه فعالیت جسمی بالایی دارند، توصیه می شود؛ همچنین کودکان و نوجوانان در حال رشد اگر به طور مرتب فندق استفاده کنند، قطعا روند رشدی آنها بهتر خواهد بود و این مرحله از زندگی را بهتر سپری خواهند کرد. فندق بو داده نمکی یکی از خوشمزه ترین نوع فندق هایی است که می توانید تهیه کنید و از مصرف آنها لذت ببرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما