طرز تهیه موز خشک خوشمزه بدون سیاه شدن با 4 روش ساده در منزل

موز یکی‌از ميوه های ارزشمند پر طرفدار است‌ که‌ همه ما با خوبی با آن آشنا می باشيم اين ميوه خوش طعم و خوشمزه را می توان‌ به صورت تازه و خشک شده نیز مورد استفاده قرار داد. در اين مقاله ما در مورد طرز تهیه موز خشک خوشمزه بدون‌ سياه شدن با ۴ روش ساده در منزل برای‌ شما صحبت می کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه موز خشک

امروزه ما قصد داریم به صورت جامع و کامل در طرز تهیه موز خشک را به‌ شما دوستان عزیز و گرامی آموزش دهیم همانطور که همه ما می دانیم موز میوه‌ای بسیار حساس است‌ و برای مدت کوتاهی می توان آن را به صورت‌ تازه نگهداری کرد و به‌ همین‌ دلیل نوع خشک شده آن طرفداران‌ بيشتری را به‌ خود اختصاص داده است موز اگر بیش از چند روز در يخچال بماند ممکن‌ می باشد رنگ براق و طلایی آن از بین برود و سیاه و آفت زدگی در آن ایجاد گردد.

ما برای پیشگیری از چنین کاری به شما پیشنهاد می کنیم که اين خوراکی بی و فوق‌العاده خوشمزه را به صورت خشک‌ شده مصرف نمایید برای‌ انجام چنین کاری به روش‌ هایی که در ادامه مطلب عنوان می شود خوب دقت‌ کنيد تا بتوانيد خشک کردن ميوه را بهترین شکل ممکن انجام دهید طرز تهيه خشک کردن موز شامل‌ روش های ذيل است:

۱_ شما می‌توانید موزها را بدون آنکه رطوبتی در آن قرار گیرد به صورت خلالی در اندازه های مناسب برش دهيد و سپس‌ در ظرف هایی مانند سبد که به خوبی هوا با داخل نفوذ کنند به طور مرتب چیده و آن ها را پشت پنجره در جلوی نور ملایم آفتاب قرار دهید تا به آرامی در صد رطوبتی نه خود موز دارد از بین برود و خشک شود.

و اجازه دهید تا برای‌ چند ساعت آفتاب بر روی محصول شما بتابد و بعد از گذشت زمان تکه های خشک شده موز را در ظرف درب دار چيده و محلی‌ خشک و خنک نگه‌دارید تا از شکرگ زدگی و ورود آفت ها در امان بمانند موز اگر به درستی و با دقت تمام تهیه شود برای‌ چندين ماه قابل استفاده می باشد.

۲_ روش دیگری آن است موز را را به صورت خوشه‌ای خريداری نمایید و روی پوست‌ آن را کمی روغن زیتون بمالید بعد از اتمام این مراحل شما باید با نوک چاقو شکاف ریز و کوچکی را در قسمت خمیدگی موز ایجاد کنید به خاطر داشته باشيد هدف از انجام چنین کاری برای‌ پیشگیری از پوسیدگی موز و ورود هوا به قسمت داخلی آن نيز می باشد زمانی که این نکات به انتها رسد.

شما باید خوشه های موز را در پارچه های توری بسته بندی نمایید و محیطی که سرد خنک باشد و در ارتفای بلند قرار دهید تا در رنگ ميوه موز تعقیراتی به‌ وجود نيايد و رنگ ميوه خشک همچنان زده و براق بماند برای انجام این کار بهتر می باشد دو يا سه روز صبر کنید و زمانی که مطمئن شديد موز کاملا خشک است به آرامی پوست‌ را از آن جدا سازی نماييد و ميوه را به‌ تکه های دلخواه خود به صورت بسته بندی قرار دهید و آن ها در داخل کابینت بگذارید.

۳_ شما خیلی راحت و سریع می توانید موز را در کمترین زمان با استفاده از فر در منزل خود تهیه و آماده سازی کنید مثلا می توانید موز های سالم و تازه را خريداری نموده و بعد از مراحل پوست‌ گیری هر يک از موز ها را به سه يا چهار قسمت در بياوريد توجه به این نکته داشته باشید که هرچه قطر تکه های موز بیشتر باشد کمتر سياه و تيره می شوند‌‌.

در ادامه فر را روشن‌ کنید و تا کاملاً گرم شود و بعد از آن طبقه هایی داخل آن رل از تکه های موز پر کنيد و داخل فر قرار دهید بهتر است دمای فر بیش‌از ۳۰ درجه نباشد چرا که اگر غير اين باشد حرارت‌ بالا سبب‌ می شود موز دچار سوختگی و از سياه شدن گردد هنگامی که فر خاموش شد بايد صبر و حوصله کنید تا سرد شود که به راحتی تکه های ميوه خشک از طبقه ها جدآ شوند و نرم پودری نشوند.

۴_ و مرحله پایانی را می توان اين گونه توصیف کرد موز ها را پوست‌ گیری کنيد و با کمک دستگاه ميوه خشک کن شروع به خشک کردن این میوه خاص و بی نظیر کرد موز میوه‌ای پر طرفدار است‌ و امروزه حضور پر رنگی در مهمانی ها و مجالس های همه ما ایرانیان دارد. موز میوه‌ای نرم و خوش خوار می باشد اين کالا از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است‌.

از موز خشک می توان در زمانی که دسترسی به تازه آن نداریم استفاده کنیم زیرا نحوه خشک کردن آن به صورت طبیعی شکل‌ می گیرد و فاقد از مواد نگهدارنده و يا شیرین کننده ها می باشد و همانند نوع تازه آن بسیار لذت بخش است‌ و برای کودکان و بزرگسالان‌ جزو بهترین خوراکی ها و تنقلات محسوب می شود. و جایگزین مناسبی برای تنقلات پر خطر داخل فروشگاه می باشد.

به خاطر داشته باشيم موز دارای ویتامین های زیادی است و خوردن‌ چند عدد در ایام هفته‌ خیلی خوب تمام نیازهای بدن يک انسان را برطرف می سازد. و خريد و فروش آن در فروشگاه های معتبر سايت مربوطه با قیمت ارزان و مناسب صورت می گیرد و همه ما می توانیم اين خوراکی مفيد و ارزشمند را به صورت بسته بندی به قیمت دلخواه خود خريداری نماییم.

موز خشک سيستم ایمنی بدن را افرایش می دهد کم خونی و ضعف بدنی را بر طرف می سازد و برای‌ تقویت حافظه کودکان و افراد سالمند خوراکی بسیار عالی و فوق‌العاده ای است‌ تهیه و توليد آن در برای هر کدام از ما مقرون به صرفه می باشد.تا شما هم بتوانيد خیلی راحت و سریع این خوراکی پرخاصیت را برای خود و خانواده فراهم‌ سازی نماييد.

موز خشک همانند تازه آن دارای طعم شیرینی است و ویتامین های زیادی در آن قرار دارد که هر کدام از آن ها برای سلامت بدن‌ انسان نقش‌ مهمی را از خود نشان می‌دهند. تهيه و خشک کردن آن در منزل به روش‌ های مختلفی صورت می گیرد و شما می توانید با خواندن این مطلب با هر کدام از اين روش ها آشنا شوید و خوشمزه ترین موز خشک را شما در اختیار داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما