طرز تهیه سیب خشک حبه ای به همراه نکات طلایی برای سیاه نشدن آن

سیب خشک یک محصول غذایی فوق العاده خوش طعم میباشد که از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است و خاصیت های درمانی زیادی را برای سلامت جسمانی ما دارد. ما در این مطلب قصد داریم به طرز تهیه سیب خشک حبه ای به همراه نکات طلایی برای سیاه نشدن آن بپردازیم، حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه سیب خشک حبه ای

همانطور که پیشتر بیان نمودیم سیب خوش یک محصول غذایی بسیار خوش طعم و عطر می باشد که با استفاده از خشک کردن تکه های سیب تهیه و تولید می شود این محصول غذایی بسیاری از ویتامین و پروتئین های میوه سیب را در خود جای داده و به همین جهت بسیار مغذی و پرخاصیت است. با استفاده از این محصول غذایی می توان از سلامت جسمانی خود محافظت نمود و همچنین می‌توان از آن برای پیشگیری و درمان بیماری های مختلف استفاده کرد. ما در این مطلب به طرز تهیه سیب خشک حرفه ای خواهیم پرداخت اگر میخواهید در منزل خود این محصول غذایی عالی را تهیه نمایید حتما ما را همراهی کنید.

به طور معمول قیمت میوه های خشک شده به نسبت میوه‌های تازه بسیار بالاتر می باشند و همین موضوع سبب می‌شود که عده‌ای از افراد توانایی خرید این محصولات غذایی را نداشته باشد، تولید میوه خشک الف خصوصی به خشک زحمت زیادی ندارد و شما میتوانید به راحتی در منزل خود این محصول را تولید و استفاده نمایید. از سیب خشک شده می توان در مناسبت‌های مختلف مانند شب یلدا استفاده کرد البته این محصول به عنوان یک میان وعده فوق‌العاده نیز شناخته می‌شود که بسیار محبوب است. خوردن سیب خشک همچنین برای کودکان بسیار لذت بخش است.

برای تولید سیب خود در ابتدا باید میوه سیب را خریداری کنیم در زمان خریداری در میوه سیب باید به خوبی توجه کنید که حتما میوه های کاملاً رسیده و سالم را تهیه کنیم به این معنی که میوه سیب ما باید فاقد هرگونه لک و خرابی باشد تا برای خشک کردن مناسب باشد. این نکته در زمان خریداری سیب بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که میوه‌های لکسار برای تولید سیب خشک مناسب نیستند.

در مرحله پس از خریداری سیب، میوه ها را به خوبی شسته و کاملا خشک نمایید توجه کنید که حتما باید میوه ها به خوبی از پس از شستشو خشک شوند. پس از این مرحله باید قسمت میانی سیب را با استفاده از یک ماسوره تخلیه کنیم تا تخم هایی که درون سیب وجود دارند از آن خارج شوند، در مرحله بعد سیب را به صورت نگینی و حبه ای خورد میکنم. در صورتی که سیب شما کاملاً رسیده و شیرین بودن نیازی به کندن پوستان نیست اما توجه کنید که اگر سیب شما ناراحت بود حتما پیش از حبه کردن پوست سیب را بکنید.

نکته مهم که در رابطه با خرد کردن تکه های سیب وجود دارد این است که باید همواره سعی کنیم که کسی به ما کاملاً هم اندازه با یکدیگر باشند تا در زمان خشک شدن یکدست شوند و در مدت زمان یکسانی خشک شدن آنها صورت بگیرد. برای اینکه حبه‌های شما در زمان خشک شدن تیره و سیاه نشوند لازم است چند کار انجام بدهید یا می توانید در یک آب ۱۰ گرم نمک را حل کرده و سیب های تکه شده را در آنها فرو ببرید و یا اینکه مقداری آبلیمو بر روی سطح سیبها بزنید تا بدین وسیله از سیاهی تکه های سیب جلوگیری نمایید. یک روش دیگر برای جلوگیری از سیاهی تکه های سیب مخلوط کردن آب آناناس و آب و آبلیمو و قرار دادن سیب ها در این ترکیب می باشد. شما می‌توانید بر اساس امکانات خود هر یک از این سه روش را امتحان کنید. دلیل ترکیب نمودن آب آناناس و آب آبلیمو این است که آب آناناس می تواند به میزان بسیار زیادی از ترشی آبلیمو بکاهد.

مرحله بعدی مرحله خشک کردن سیب ها می باشد که در این مرحله می توانیم از دو روش خشک کردن در آفتاب و خشک کردن در سایه استفاده نماییم. برای این کار لازم است در ابتدا تکه های میوه را بر روی یک پارچه نخی کاملا بهداشتی و تمیز چیده و در قسمتی از فضا که در برابر نور آفتاب است، قرار دهید. بر روی میوه ها یک پارچه تمیز به کشید. در نظر داشته باشید که باید در این زمان در طول شب میوه ها را به داخل خانه و محیط سربسته بیاورید چرا که در طول شب رطوبت و شبنم وجود دارد و ممکن است خشک شدن میوه ها دچار مشکل شود.

روش بیان شده را در روش خشک کردن میوه در سایه نیز می‌توان انجام دهید البته باید در نظر داشته باشیم که خشک شدن میوه ها در سایه به نسبت خشک شدن میوه در آفتاب با سرعت کمتری انجام می‌شود و باید برای آماده شدن محصول خود مدت زمان بیشتری را صبر کنید. زمان تقریبی برای خشک کردن سیب ها ۳ تا ۷ روز می باشد اما این زمان ممکن است با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف کمتر یا بیشتر نیز شود. به طور معمول سیب های حبه شده برای خشک شدن به نسبت سیب های برش داده شده و چیپسی مدت زمان بیشتری نیاز دارند.

نکته مهمی که در زمان خشک کردن تکه های سیب باید مورد توجه قرار دهیم این است که به هیچ وجه نباید تکیه بر روی هم قرار بگیرند چرا که در پی صورت سیب هایی که در روی میوه های دیگر قرار دارند خشک شده و میوه های زیر خشک نخواهد شد. بنابراین دقت کنید که میوه ها روی هم نیافتند. نکته دیگر اینکه در زمان خشک شدن سیب ها سعی کنید چند بار به آنها سر زده و زیر و رو کنید تا تمامی قسمت های آن به خوبی و یکدست خشک شود. سعی کنید آنها را مقداری از سطح زمین فاصله دهید تا میکروب کمتری را به خود جذب نموده و با سرعت بیشتری خشک شوند.

ما سعی داریم در این مطلب تمامی نکات مهم و حائز اهمیت را در رابطه با طرز تهیه خشک کردن سیب برای شما مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید به راحتی و با صرف کمترین میزان هزینه این محصول غذایی فوق العاده را در خانه تولید نموده و از آن استفاده نمایید. امیدواریم که از خواندن این مصرف نهایت لذت را برده باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما