طرز تهیه خرمالو خشک درسته پاییزی با ماندگاری خوب

خرمالو از انواع میوه های دوست داشتنی پاییزی بوده که تمایل برای خرید آن همیشه وجود دارد. خرمالو خشک درسته یکی از تنقلات دلچسب فصل برگریزان به شمار می رود که به دلیل ماندگاری خوب، محبوبت بالایی را در بین خریداران دارد. اگر دوست دارید با طرز تهیه خشک کردن خرمالو با آسان ترین روش آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید!

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه خرمالو خشک درسته پاییزی با ماندگاری خوب

خرمالو خشک درسته

خرمالو خشک درسته تمایل به خرید تنقلات مختلف در همه سنین جذاب بوده و هست چه بهتر که از تنقلات و خوراکی هایی به عنوان میان وعده استفاده شود که هم سالم باشد و هم مغذی. انواع میوه های خشک جزو نمونه های محبوب و خوش فروش در بازار یه شمار می روند به خصوص که شامل تنوع گسترده ای از میوه های چهار فصل هم می شوند.

اگر برای خرید میوه خشک به فروشگاهی مراجعه کردید حتما به این مکنه توجه داشته باشید که میوه خشک باکیفیت و درجه یک، دارای طیف وسیعی از میوه بوده و اثری از خشکی و سفتی در گوشت آن ها احساس نمی شود. خرمالو خشک شده بدون شک جزو بهترین تنقلاتی است که مردم از خوردن آن سیر نمی شوند!

خرمالو خشک درسته به روش های متعددی تهیه می شود و طعم فوق العاده ای را هم دارد. این نوع از میوه های خشک، به دلیل ظاهر خاص ک متفاوتی که داشته و البته میزان رطوبت موجود در خود میوه، نیاز به زمان بیشتری برای خشک شدن دارد. روش های مختلفی برای تهیه خرمالو خشک وجود دارد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

طرز تهیه خرمالو خشک درسته پاییزی با ماندگاری خوب به شرح ذیل است:

  1. در ابتدا میوه خرمالو را به خوبی با کمک آب و مواد ضدعفونی کننده مخصوص بشویید و خشک کنید و کنار بگذارید.
  2. در مرحله بعد خرمالو را به شکل درسته، بر روی پارچه سفید در معرض آفتاب قرار دهید.
  3. تا زمانیکه خرمالوها در معرض نورخورشید قرار دارند، هر روز آن ها را زیر و رو کنید تا دچار گندیدگی نشود.
  4. پس از چند روز که خرمالوها به خوبی خشک شدند، آن ها را از روی پارچه برداشته و در هوای محیط داخل منزل قرار دهید‌.
  5. در مرحله آخر برای حفظ کیفیت خرمالو خشک شده و کمک به ماندگاری بیشتر، آن را درون ظرف های مخصوص گذاشته و در داخل یخچال نگهداری کنید.

البته روش های گوناگونی برای خشک کردن خرمالو وجود دارد که راحت ترین آن، بهره گیری از نور خورشید است. می توانید خرمالو خشک را دستگاه های مخصوص میوه خشک کن، فر، بخاری، شوفاژ و….نیز تهیه نموده و آماده مصرف سازید. ولی پیش از استفاده از این نوع روش ها، حتما با شیوه تهیه خرمالو خشک، آشنایی پیدا نمایید تا زحماتتان به باد نرود!

خرمالو خشک را معمولا به شکل چیپس خرمالو خشک، تولید و پخش می کنند؛ زیرا هم استفاده راحت تری داشته و هم سرگرمی بهتری برای گذراندن روزمرگی ها به شمار می رود. برای تهیه خرمالو خشک شده از یکی از روش هایی که پیشتر به آن اشاره کردیم، بهره گیری خواهد شد.

خرمالوی خشک شده، از درصد ویتامین C بسیار بیشتری برخوردار بوده، طوری که از آن به عنوان داروی ضد سرماخوردگی و کرونا هم یاد می کنند. قیمت خرمالو خشک نسبت به خواص فوق العاده ای که به بدن می رساند، بسیار خوب و ارزان در نظر گرفته شده است. ضمن آنکه خرمالو خشک، از طول عمر بالایی هم برخوردار می باشد بدون آن که دچار آفت زدگی گردد.

۱۰ خاصیت مهم خرمالو خشک پاییزی که تاکنون در جایی نخوانده اید:

  1. خرمالو خشک سرشار از ویتامین C بوده و ضمن حفاظت از بدن و کمک به سیستم دفاعی بدن، به داشتن پوست و مویی زیبا و درخشان کمک شایانی خواهد کرد.
  2. ویتامین A موجود در خرمالو خشک، به سلامت چشم کمک کرده و باعث بهبود قدرت بینایی می گردد.
  3. خرمالو خشک شده دارای بتاکاروتن است و در جهت درمان بیماری های ویروسی مانند انواع سرماخوردگی ها و آنفلوانزا مفید است.
  4. انواع خرمالوهای خشک شده، را می توان برای کاهش فشار خون نیز مصرف کرد؛ چرا که درصد سدیم این میوه بسیار اندک و ناچیز بوده و مصرف آن برای افراد دیابتی منعی ندارد.
  5. خرمالو خشک درسته پاییزی، می تواند گردش خون در بدن را به درستی تنظیم کند و سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.
  6. از خرمالو خشک شده به دلیل سیری زودهنگامی که در بدن ایجاد می کند، برای کاهش وزن بهره گیری می شود.
  7. خرمالو خشک دارای درصد بالایی مس بوده که کمک می کند آهم بیشتری را در بدن جذب نمایید؛ از این رو از خرمالو برای درمان کم خونی هم استفاده می شود.
  8. سیستم ایمنی بدن با مصرف خرمالو خشکه، به طرز باورنکردنی افزایش می یابد‌.
  9. خرمالو خشکه به دلیل وجود آنتی اکسیدان های نفهته ای که در آن وجود دارد، توانایی مقابله با رادیکال های آزاد را به آسانی داشته و از شما در برابر انواع بیماری ها محافظت خواهد کرد.
  10. با خرید خرمالو خشک، گویی یک داروی ضدسرطان سالم و طبیعی را به منزل برده اید!

خرمالو خشک درسته نسبت به نمونه های اسلایدی از خرمالو، فروش بهتری دارد؛ زیرا ظاهری جذاب و وسوسه کننده تری را به رخ می کشد و از طرف دیگر به راحتی پوست آن جدا شده و می توان مصرف کرد. قیمت خرمالو خشک درسته در قیاس با اسلاید خرمالو یا همان چیپس خرمالو، بسیار مناسب تر تعیین شده است.

بد نیست بدانید خرمالو خشک، در واقع میوه ای چینی و ژاپنی محسوب می شود که پس از مدت ها در ایران و مناطق مستعد، نهال آن به زیر کشت رفت.‌ درخت خرمالو، اندازه ای متوسط با برگ های ریز دارد که از برگ خرمالو برای درمان سرفه و کاهش فشار خون در طب سنتی، استفاده می شود.

ویژگی خرمالو خشک باکیفیت و درجه یک عبارت است از:

  • رنگ خرمالو باید نارنجی پررنگ باشد، چرا که نشان از رسیدگی میوه داشته و طعم شیرینی خواهد داشت.
  • خرمالو خشک نباید بافتی سفت و خشک داشته باشد‌ که دندان را اذیت کند بلکه باید مانند خرمالو تازه، بافتی نرم و ترد داشته باشد.
  • ضخامت خرمالوهای خشک شده نباید بیشتر از نیم سانت در نظر گرفته شود تا تردی آن پنهان نگردد.
  • به سراغ انواع خرمالو خشک هایی بروید که در پلاستیک یا ظرف های پلمپ قرار دارند و دچار هوازدگی نشده اند.
  • خرمالو خشک شده خوب و باکیفیت در اندازه کوچک تا متوسط هستند چه در نمونه خرمالو خشک درسته و در چیپس خرمالو و… .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما