طرز تهیه برگه زردآلو خانگی خوش طعم به روش بازاری بدون فر

به کمک راه حلهای ارائه شده در مقاله بدون فر خانگی و به کمک مقداری زردآلو می توانید برگه زردآلو خوشمزه درست کنید.طرز تهیه برگه زردآلو خانگی خوش طعم به روش بازاری بدون فر

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه برگه زردآلو

طرز تهیه برگه زردآلو بسیاری از افراد عاشق طعم برگه زردآلو یا همان قیصی، زردآلو خشک شده می باشند و به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا شما عزیزان را با طرز تهیه برگه زردآلو در منزل بدون نیاز به فر و با دو رسپی مختلف آشنا سازیم تا این تنقلات خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه نموده و به عنوان یک خوراکی سالم در کنار عزیزانتان نوش جان نمایید.

-روش اول

در این روش شما تنها نیاز به زرد آلوهایی با کیفیت بالا، رسیده اما له نشده دارید که ما از پنج کیلوگرم زردآلو استفاده کردیم.

توجه داشته باشید که مهم ترین مرحله برای داشتن خروجی باکیفیت، انتخاب صحیح زرد آلو می باشد چرا که هر چه زرد آلوها شیرین تر و قند تر باشند پس از خشک شدن نیز شیرینی آنها چند برابر می شود و بالعکس هر چه بی مزه تر باشند پس از خشک شدن طعمی مایل به ترش پیدا می کنند که ما در اینجا از زرد آلوهای کوچک و گرد با رنگ نارنجی استفاده کردیم.

در ابتدا تمامی شاخه ها و برگهای اضافی را از زرد آلوها جدا کرده و سپس به خوبی آنها را بشوئید و داخل صافی آبکش قرار دهید تا آب اضافی آنها کاملا گرفته شوند که این کار تقریبا نیم ساعت زمان می برد.

نکته: اگر عجله دارید می توانید به آرامی و به کمک یک دستمال حوله آشپزخانه، به صورت یکی یکی زرد آلوها را خشک کرده و کنار بگذارید که البته ما اجازه دادیم تا فرآیند خشک شدن به صورت طبیعی انجام گیرد.

حالا به کمک یک چاقو از خط وسط زرد آلو یک برش ایجاد کرده و هسته را خارج کنید و در صورت تمایل دو پله(دو قسمت) زردآلو را از هم جدا کرده و یا به همان حالت باقی بگذارید که ما در این روش دو قسمت را از هم جدا کردیم.

این کار را بر روی تمامی زرد آلوها انجام داده و آنها را داخل یک ظرف مناسب به آرامی قرار دهید تا له نشوند و بافت نهایی میوه خشک شما زیبا باشد.

-روش دوم

در این روش ما به سبک زرد آلو خشکهای بازاری جلو می رویم و بنابراین احتیاج به ۴کیلوگرم زرد آلو با کیفیت درجه یک و خوش رنگ، ۱۰ لیوان آب، ۴لیوان شکر و دوقاشق غذاخوری سر پر جوهر لیمو داریم.

مجدد زردآلو را شسته و اجازه می دهیم تا کمی خشک شوند و در این فاصله هسته ها را همانند روش بالا جدا کرده و زرد آلوها را داخل همان آبکش قرار می دهیم.

آب و شکر را داخل یک قابلمه مناسب با یکدیگر ترکیب کرده و بر روی حرارت قرار می دهیم تا محتویات قابلمه جوش بیایند و مدام هم می زنیم تا دانه های شکر نیز در آب حل شوند.

پس از جوش آمدن جوهر لیمو را به مواد اضافه می کنیم و ده دقیقه زمان می دهیم.

در این مرحله بایستی زرد آلوها را وارد شهد آماده شده کنید و اجازه دهید تا به مدت پنج دقیقه داخل آن بجوشند که در صورت بزرگ بودن اندازه قابلمه تان می توانید صافی خود را داخل قابلمه قراردهید تا در همان قابلمه محتویات بجوشند و یااینکه آنها را داخل قابلمه بریزید که ما از راه حل دوم استفاده کردیم.

هدف از قرار دادن زرد آلوها در این شیره، شیشه ای نمودن بافت آنها می باشد که به همین خاطر ما از جوهر لیمو استفاده می کنیم تا همانند برگه های بازاری نرم و شیشه ای شوند.

برروی یک ظرف یک صافی قرار می دهیم و یا کمک کفگیر برگه ها را داخل صافی قرار می دهیم تا شهد اضافی آنها از بین بروند.

با توجه به اینکه در اول مقاله اشاره نمودیم در این روش قصد داریم تا بدون استفاده از فر زرد آلو های دو قسمت شده را خشک کنیم که به همین خاطر از یکی از روشهای زیر می توان استفاده کرد:

-نورخورشید

سنتی ترین و اصلی ترین روش مرسوم از زمانهای قدیم استفاده از نور آفتاب برای خشک کردن می باشد که برای این کار شما بایستی برگه های خود را داخل سینی، آبکش چوبی قدیمی و یا توری فلزی با فاصله پهن کنید و اجازه دهید تا نور آفتاب آنها را خشک کند.

نکته: بهتر است از زیر و رو کردن زرد آلوها خودداری کنید چرا که هوا مخصوصا در روش قرار دادن روی تور به خوبی به زیر و رو آنها منتقل می شود و علاوه بر ان به دلیل وجود جوهر لیمو برگه های شما سیاه می شوند.

در این روش بین سه الی چهار روز زمان لازم می باشد تا زرد آلوهای شما به خوبی خشک شوند.

-شوفاژ و بخاری

برای خشک کردن زرد آلو به این شیوه شما بایستی یک فویل را بر روی سطح کار قرار داده و سپس سینی خود را بر روی آن قرار داده و زمان دهید تا میوه های شما به خوبی خشک شوند و فقط بایستی حواستان باشد که آنها را بیش از حد خشک و غیر قابل خوردن نکنید.

-مایکروفر

به کمک مایکروفر نیز می توان میوه تابستانی و خوشمزه، زردآلو را خشک نمود و تنها کافی است یک لایه سیل پد بر روی سینی وسیله بیندازید و با فاصله برگه ها را داخل آن چیده و حرارت را بر روی کمترین دما قرار دهید تا برگه ها به خوبی خشک شوند.

تنها نکته در این روش که در صورت عدم توجه به رعایت آن برگه شما خشک و با طعم سوخته می شوند این است که بایستی هر چند ساعت یکبار سینی را خارج کرده و اجازه دهید که داخل مایکروفر کاملا خنک شود و مجدد میوه ها را داخل آن قرار دهید.

-خشک کن برقی میوه

با تهیه خشک کن برقی نیز شما به راحتی می توانید کلی میوه خشک کنید و تنها بایستی در طبقات میوه ها را چیده و زمان دهید تا کاملا خشک شوند.

و به این ترتیب میوه خشک شما آماده نوش جان کردن می باشد.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید برگه زردآلو خانگی با کیفیت بالا و مرغوب را دارید به سایت ما سر بزنید و این محصول را به صورت فله یا در بسته بندی با حذف واسطه ها و قیمتی عالی از ما خریداری نمایید و از فواید متعدد آن همانند خونساز بودن، رفع یبوست و غیره بهره مند گردید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما