طرز تهیه آلو بخارا خشک طبیعی به 2 روش ساده در منزل

آلو بخارا از پرطرفدار ترین محصول و میوه در فصل گرم تابستان است ، جالب است که این میوه فقط مربوط به این فصل نیست و با روش های فرآوری و خشک کردن می توان این محصول را در فصل های دیگر هم نگهداری و استفاده کرد و برای مدت های طولانی و به طور عادی برای چند سال مورد استفاده قرار داد . آلو بخارا خشک از خشکبار های بسیار دوست داشتنی به شمار می رود ، حتی دیده شده بعضی از مردم مانند آجیل برای پذیرایی از مهمان در دید و بازدید های عید استفاده می کنند که این بسیار جالب است ، برای تهیه آلو بخارا خشک به صورت طبیعی ، ۲ روش ساده وجود دارد که بسیار راحت است و در منزل خودتان به راحتی قابل انجام است و می توانید با به کارگیری این روش ها از آلو خشک های خوبی بهره مند شوید .

طرز تهیه آلو بخارا خشک طبیعی به 2 روش ساده در منزل

طرز تهیه آلو بخارا خشک طبیعی

طرز تهیه آلو بخارا خشک طبیعی آلو بخارا نوعی آلو بسیار خوشمزه است و نام بخارا به منزله این است که در شهر بخارا که واقع در خراسان است به مقدار زیاد کشت شده است و به همین خاطر ، بخارا نامیده اند ، خشک کردن آلو بخارا به ۲ روش عالی تقسیم می شود که می توانید با استفاده از این روش ها در منزل خود این آلو خوشمزه را به طور طبیعی خشک کنید و از طعم و خواص آن لذت ببرید .

آلو بخارا یک خشکبار بسیار خوشمزه است و خواص زیادی دارد ، برای درست کردن آلو بخارا روش های متعددی وجود دارد که می توانید این روش هارا به کار بگیرید و آلو بخارا خشک طبیعی درست کنید . در این طرز تهیه باید بگوییم که ابتدا بعد از خرید آلو بخارا ، آلو هارا بسیار تمیز و با دقت شست و شو دهید و سپس یک سطح صاف ایجاد کنید و آلوها را روی سطحی که ایجاد کرده اید بریزید و پخش کنید . برای انجام این کار معمولا استفاده از حصیر های چوبی می تواند باعث بالاتر رفتن کیفیت آلوهای خشک شده شما شود ، حتما این کار را در آب و هوای مناسب انجام دهید ، بلکه اگر آب و هوا بارانی و یا آلوده باشد باعث خاکی شدن آلوهای شما و همچنین فاسد شدن آنها می شود ، حتما باید نور آفتاب وجود داشته باشد و نور خورشید به آلوهای شما بتابد تا به خوبی خشک شود .

اگر محیطی که این کار را انجام می دهید تمیز و پاکیزه باشد ، این روش بسیار سالم و استاندارد است و چون از موار شیمیایی هرگز استفاده نمی شود و بسیار بی خطر است به خصوص برای کودکان و یا افراد سالمند که بدنشان حساس است .

حتما به این نکته توجه‌ داشته باشید که برای استفاده از این روش ( با نور خورشید ) اقلیم منطقه شما بسیار مهم است ، زیرا در هنگام خشک کردن شما با استفاده از این روش ، هوا به هیچ وجه نباید ابری باشد و رطوبت زیاد نباید وجود داشته باشد ، بلکه وجود این دو باعث تغییر در بافت آلو شده و هنگام مصرف ، مزه خوب خود را از دست می دهد . همچنین اگر در شهری هستید که دائما آلودگی های هوایی در مکان و فضای خود دارید ( آلودگی های شهری که به خاطر ماشین آلات و آلاینده کارخانه ها و … ) بهتر است از خشک کردن با این روش پرهیز کنید بلکه این آلودگی ها روی آلو ها می نشیند ، پس بهتر است از یک پنکه برای خشک کردن آلوها استفاده کنید .

آلو بخارا خشک به 2 روش ساده در منزل

آلو بخارا خشک به 2 روش ساده در منزل هم اکنون از روش آفتابی که بگذریم ، می خواهیم به ۲ روش دیگر درباره خشک کردن آلو بخارا پی ببریم که در خشک کردن این ۲ روش تنها نیاز به نور خورشید نیست و نیاز به وسایل دیگری هم داریم ، آلو بخارا خشک به ۲ روش ساده در منزل بسیار آسان است ، از خواص های آلو بخارا می توانیم اشاره کنیم به : ۱_ پیشگیری و کنترل کننده فشار خون ۲_ درمان یبوست و پیشگیری از یبوست ۳_ تنظیم کننده طبع بدن ۴_ درمان چربی کبد ۵_ دارای آهن و درمان کم خونی و رفع آن ۶_ مقاومت در برابر سرطان ۷_ دارای اسید فولیک و کلسیم ۸_ دارای ویتامین C

در ادامه می خواهیم ۲ روش خشک کردن عالی و مناسب برای آلو که بسیار ساده است را توضیح دهیم :

روش ۱_ روش تیزابی نام دارد که یکی از روش های راحت و آسان برای خشک کردن آلو بخارا است که از این روش در برخی از استان ها مانند آذربایجان برای خشک کردن آلو بسیار استفاده می شود ، این روش اینگونه است که مواد لازم مانند آب و پودر کربنات پتاسیم خوراکی و روغن سبزه لازم است ، این مواد را باهم ترکیب می کنند تا از ترکیب این مواد تیزاب به دست آید . پس از آن باید آلوها را در این محلول خشک کنید ، محلول تیزاب باعث می شود پوست آلوها به مرور نازک شود و باعث می شود تا یکسری منافذ کوچک در پوست آلوها به وجود بیاید و همین منافذ باعث می شود هوا درون بافت آلو رفته و باعث سریعتر خشک شدن آن شود . پس از این مرحله باید آلوهارا از محلول بیرون اورده و در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد تا به خوبی خشک شوند .

روش ۲_ برای به کار گیری این روش ابتدا باید حتما از آلوهای گوشتی استفاده کنید ، نه آلوهای ضعیف . ( توصیه ما این است که حتما در روز این کار را انجام دهید چون بازهم به نور آفتاب قطعا نیاز خواهید داشت ) پس از آن یک سطح محافظ ایجاد کنید ، سطحی که در مقابل روشن کردن آتش مقاوم باشد ، سپس به مقداری گوگرد احتیاج است و باید گوگرد هارا در قسمت زیر آن محفظه آتش بزنید و با دود گوگرد ها ، آلوهارا دودی کنید به طوری که دود به تمام آلو ها بخورد . پس از ۳۰ دقیقه باید آتش را خاموش کنید و آلوهارا روی یک سطح دیگر که کاملا صاف باشد پهن کرده تا با تابیدن نور خورشید برای مدتی خشک شوند ، به هرحال آلوهایی که با این روش خشک می شوند ، یک شیره داخلشان است . بسیار خوش رنگ و لعاب می شوند و زیباتر خشک می شوند و ظاهر بهتری نسبت به روش های ديگر دارند و حالت مات شدگی ندارند و شفاف هستند .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما